Sportowy tłumik

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Postprzez thomasg » 7 kwi 2012, o 12:02

Jurek666 napisał(a):mam hartmann-a i jeżdzi już w aucie z 8 lat i nawet nie ma nic na nim rudej


mój dawał radę od 95 r i ostatnio sie rozpadł przy próbach zmiany podwieszenia itd, została po nim końcówka . Dobry był ale swoje już zrobił :lol:

Siw3k, ładuj dwururkę :ok:
był MÓJ DRAGOONGREEN jest Borówka VARIANT
Avatar użytkownika
thomasg
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 26 mar 2011, o 16:17
Lokalizacja: 44-335

 

Postprzez Jurek666 » 7 kwi 2012, o 13:42

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Jurek666
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 mar 2012, o 15:57
Lokalizacja: KROSNO

Postprzez Siw3k » 8 kwi 2012, o 11:41

no zacnie to wygląda
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez witboy » 12 kwi 2012, o 23:19

tylko nalezy tez zauwazyc ze wyglad zewnetrzny a wlasciwosci tlumika to 2 rozne sprawy, kiedys tez mialem remusa z zewnatrz nowka sztuka a glosnosc coz .. wypalony byl poprostu po xx latach niby basik itd ale niestety nowka to on byl ale z zewnatrz... wiec nie wszystko zloto co sie swieci,.. tlumik niema za zadanie tylko ladnie wygladac ew buczec ale przedewszystkim spaliny dobrze odprowadzac i nie zaklucac jego przeplywu, wg mnie lepiej dac ori z vr6 nowke serje bo i ladnie wyglada i te koncowki inox to cos tam sie blyszczy i montaz to 5 min itd.. i co najwazniejsze nic nie buczy, seryjny piekny zdrowy wyglad i najwazniejsze spaliny sa doskonale odprowadzane i przystosowane do golfa co prawda vr ale zawsze ...niz tylko przelot i buuuuaaaassss
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 13 kwi 2012, o 09:09

witboy, żaden tłumik nie będzie buczał puki nie wywalisz kata lub środkowego, chyba ze założysz typowy basowy tłumik, np mugena, czy typowego jdm'a basowego (okrągły jak do motocykla), takie dedykowane remusy, supersprinty, bosi i inne niemiecko-austriackie tłumiki nigdy nie będą buczały, dają pomruk, a na pewno nie blokują spalin bo są "luźniejsze" niż seria, nawet ta z VRa
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez PrzemkoXVI » 13 kwi 2012, o 14:32

Takie pytanko z innej beczki - gdzie można sprawdzić jaką głośność wydaje tłumik i czy jest on dopuszczalny do ruchu?
Avatar użytkownika
PrzemkoXVI
Members
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 19:52
Lokalizacja: Willenberg

Postprzez PiJey88 » 13 kwi 2012, o 14:49

na stacji kontroli pojazdów, czy jest dopuszczony do ruchu świadczą oznaczenia na tłumiku, musi mieć homologacje E i ewentualnie TUV'y itp
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez witboy » 13 kwi 2012, o 23:35

na stacji diagnostycznej musza miec przyzad,

co do basu bez kata.. tak oczywiscie zmienia on barwe dzwieku ale trzeba zauwazyc ze w konstrukcjach z lat 80 bez katow dzwiek inaczej moduluowano zeby bylo cicho poprostu zamiast kata byl kolejny tlumik tzw puszka rozprezna ktora niwelowala poglos i metaliczne dzwieki itd ktore sa gdy my np wytniemy kata, ba takie auta mialy wiecej koni jest wiele przykladow takich silnikow ktore przeszly modernizacje w postaci dolozonego kata np 20xe w oplu zmienilo sie w c20xe moc spadla o 6 kuca, a w bmw m30b35 np po dodaniu kata moc spadla z 162kw na 155 kw czyli 211 koni i moment spadl o 10 co w przypadku wolnossaka jest juz odczywalne, ale to w jednym i 2 silniku zmiany zaszly i w elektronice i np w m30 walek inny itd itd ale reasumujac, katalizaor jest jednym z el ukladu wyd

ja mierzylem auto na polmostowie zamienniku wynik 156 kuca na remusie ori dedykowanym etc 157 czyli miej wiecej blad hamowni itd ...wiec po co przeplacac? sa jakies zmiany oczywiscie dzwiek itd mozna to uzyskac wycinajac kata ale mozna miec fajny tlumik z koncowkami super i wygladem lekko zadziornym od serji bedac nowym i tanim wyjsciem...

ja zamienilem tlumik na taki od tdi... ale zebym wiedzial ze bez problemow sa dost te z vr6 to bym go bral bez zastanowienia....
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PrzemkoXVI » 15 kwi 2012, o 13:57

Czyli montując taki dedykowany do mk III ULTER od mapeta mogę spać spokojnie ;-) ?
Avatar użytkownika
PrzemkoXVI
Members
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 19:52
Lokalizacja: Willenberg

Postprzez Opik » 16 kwi 2012, o 20:20

Pewnie że tak
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Michael_Angelo » 19 kwi 2012, o 22:27

PrzemkoXVI, tak jak wyżej napisał Opik, śmiało możesz montować.
Do autora tematu to żadnych wieśniackich strzelb ! ! ! Jedyne co widze to dwie fajki od tdi wypolerowane, ja u siebie tak zrobiłem wyciąłem starą rakietke i wspawałem 2 wypolerowane papierem 600,800,1500,2000 i pasta z sonaxa a co do dźwięku to jak ci zbyt cicho to wytnij sobie kata rotfl
Avatar użytkownika
Michael_Angelo
Badacz tematu
 
Posty: 162
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 19:54
Lokalizacja: Barwice

Postprzez Opik » 19 kwi 2012, o 22:54

Michael_Angelo napisał(a):a co do dźwięku to jak ci zbyt cicho to wytnij sobie kata rotfl

a jak nadal za cicho to rozepnij wydech za dwururką
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron