Tłumik końcowy

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Postprzez sponsi » 9 mar 2013, o 18:58

Wydeszek dopasowany do mojego golfa ;) kurczaki, skoro padosz że da się to zrobić to Ci ufam ! właśnie spodziewałem się odpowiedzi takich że coś tam jest pozasłaniane i mechanik tylko da radę to zrobić, choć wydawało mi się że da radę ;) spoko, a więc czekam na cieplejszy dzień i wezmę się za to, peace!
sponsi
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 09:22
Lokalizacja: Żory

 

Jaki tłumik sportowy do Golfa III 1.8 GT?

Postprzez romek.8801 » 19 mar 2013, o 16:12

Witam, czy mogę założyć do mojego golfa 3 1.8 GT tłumik od golfa III GTI? Chciałbym mieć tłumik 2 rurowy. Istnieje taka możliwość?
romek.8801
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 16:05
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Opik » 19 mar 2013, o 16:18

Możesz założyć co tylko chcesz (i będzie pasować) jako końcowy :) oczywiście pod warunkiem że nie będzie to z samochodu połowę słabszego ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez chomik » 19 mar 2013, o 18:04

Opik , polecam zapoznać się z lekturami na temat budowy tłumików ....
po pierwsze .. .różne pojemności mają różne średnice rur
po drugie 1,4 ma srdokowy , a 2,0 ma juz patelnie i nie spasujesz koncowego ze zsrodkowym bez spwania i ciecia rur .
po trzecie , zaleznie od tłumika srodkowego moesze miec rózne połączenie z podłogą . Wystepuje pałąk w kształcie L i Y .

tłumik nie może być mniejszy niż seryjny , ani owiele wiekszy .....
jest taka zasada , ze przy zaturbionych silnikach daje się przeloty i jak najbardziej przepustowy tłumik , jeżeli mamy wolnnossaka to wydech musi mieć jakiś opór. Inaczej osiagi auta znacznie się pogorszą .

Opik , dzieki takim wypowiedzią jak twoja , kupiłem dedykowany zestaw tłumików od 2,8 co miało pasować w 100% , podono 15 minut roboty i wszystko na swoim miejscu , a okazało sięze było 2 dni pasowania , robienia przelotek ze średnić, ciecia rur, kupowanie nowych wieszaków ..... i tłumik wyszedł zamiast Seria to Custom .Za cene modzenia miałbym kwasa robionego na zamowienie pod moje auto ... .Ale pasuje wszystko .
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Radekb351 » 20 mar 2013, o 18:32

1.8 GT i 2.0 GTI maja tak samo łączone tłumiki końcowe. Wszystko pasuje P&P.
Do 1.8 można tez wpasować "patelnie" środkowy z 2.0 tylko mocowanie trzeba przerobić.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez Opik » 20 mar 2013, o 18:54

chomik, po pierwsze, nigdy nie mówiłem nic o wydechu do VRki bo nigdy nic z nim nie robiłem. Co nie zmienia faktu że ja zamawiając jakąś część sprawdzam jej wymiary, które są zawsze podane, w tym wypadku mowa o podstawowym parametrze jakim jest średnica, bo kąty zawsze trochę dopasuje. I nawet ja wiem że VR ma większą średnicę rur niż np 2.0 (bodajże 55 vs 50mm). I sam sobie możesz być winny że tego nie sprawdziłeś.
Po drugie, w zacytowanym przez Ciebie poście jest w nawiasie podkreślone i będzie pasować. Nie napisałem nigdzie że wydech od Hondy Civic 1.3 podejdzie p&p albo można zakładać wydech od Land Cruisera V8. Jeżeli ma jakiś wydech, czy to od 2.0, czy Ultera, czy Remusa itd i po przymierzeniu pasuje to może go zakładać, bo nie będzie żadnego spadku/wzrostu osiągów o co kolega pytał.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez chomik » 21 mar 2013, o 18:34

Opik napisał(a):Jeżeli ma jakiś wydech, czy to od 2.0, czy Ultera, czy Remusa itd i po przymierzeniu pasuje to może go zakładać, bo nie będzie żadnego spadku/wzrostu osiągów o co kolega pytał.

:wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 21 mar 2013, o 20:53

chomik napisał(a):
Opik napisał(a):Jeżeli ma jakiś wydech, czy to od 2.0, czy Ultera, czy Remusa itd i po przymierzeniu pasuje to może go zakładać, bo nie będzie żadnego spadku/wzrostu osiągów o co kolega pytał.

:wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:


nie rozumiem, z czym masz znowu problem ?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 21 mar 2013, o 20:57

Opik, chomik, Chłopaki... Chcecie sobie coś wyjaśnić to na PW. Nie zaśmiecać tematu.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez chomik » 22 mar 2013, o 00:08

Paweu ... ale czy ja zaśmiecam ?
jak ktoś pisze bajki to mam klepać go po ramieniu ?
Jeżeli Opik pisze , że wszystko pasi , nie straci mocy byle by założył tłumik od golfa to gdzie tu logika ? Autor romek.8801 posiada golfa 1,8 GT który ma całkiem inne tłumiki niż 2.0 a ludzie klepią , że to to samo ....
- inne średnice rur
-inny tłumik środkowy i koncowy
-inne mocownia do budy
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 22 mar 2013, o 00:19

Dziwnym przypadkiem tak się składa że mam przed sobą katalog

1.8 75KM:

długa rura + końcowy - 1H6253609AC
obejmy mocujące 48mm

1.8 90KM:

środkowy - 1H0253409B (węższy, bardzo podobny do końcowego)
końcowy - 1H6253609A
obejmy mocujące 54mm

2.0 115KM:

środkowy - 1H0253409C (tzw. patelnia, szeroki, prawie kwadratowy)
końcowy - 1H6253609A
obejmy mocujące 54mm


więc jak możesz to przestań :wstyd:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 22 mar 2013, o 09:50

Opik, nie chce się spierać, ale z doświadczenia wiem że 1.8 90KM ma inny końcowy niż 2.0 8V, widać nawet po tym że 2.0 ma dwururkę na końcu a 1.8 nigdy z taką dwururką nie widziałem, 1.6 101 KM mają identyczny końcowy i środkowy jak 2.0 8V, ale 1.8 90KM mają już co innego, jeszcze się upewnię w etce jak będę w domu
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości