wszystko o sondzie lambda

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Postprzez Pawełgolfgreen » 18 lis 2012, o 17:36

odkręcałeś starą sondę? Bo u mnie trzeba było palnikiem odkręcać. :lol: jak jedna przeowdowa to mniej roboty :mrgreen:
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

 

Postprzez skoti880 » 20 lis 2012, o 22:52

witajcie jezeli szukacie sondy mam ori 4 pinowa jaka i 2 :) reszte na pw :)
Wszystkie Części Mk3 gti 16v ABF-ADY-2E-AGG ! zapraszam na PW lub GG :)
http://www.golf3.pl/topics35/wszystko-m ... t32380.htm
Zapraszam 727 509 081 lub GG 1901709
skoti880
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 13:12
Lokalizacja: Nowa Sarzyna-Podkarpacie

Postprzez adziok09 » 22 lis 2012, o 21:40

Witajcie


Mam ten sam problem mam golfa III 1.4 1991.11
Spalanie mam 12,5l/100km trochę sporo a jeżdżę delikatnie.... wymieniłem termostat i filtr powietrza i nic....
Zastanawia mnie ta sonda lambda ale trochę to droga,,impreza" BOSCH to wydatek ok 200zł, chyba że źle patrze...
A tak w ogóle to jak sprawdzić czy na pewno jest ona nie sprawna? Chodzi mi krok po kroku bo czytałem już kilka postów ale nie rozumiem o co chodzi... nie ma jakiegoś prostego sposobu na sprawdzenie tego?
Może mi ktoś polecić jakąś sondę do 1.4, bo nie chce wydać pieniądze na marne
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez Paweu » 23 lis 2012, o 13:52

Może mi ktoś polecić jakąś sondę do 1.4, bo nie chce wydać pieniądze na marne


Jedz na jakiś dobry szrot.. dogadaj się z panem kierownikiem to w dobrych pieniążkach dostaniesz sondę na podmiankę. :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez pablomed » 23 lis 2012, o 23:17

adziok09 napisał(a):Chodzi mi krok po kroku bo czytałem już kilka postów ale nie rozumiem o co chodzi... nie ma jakiegoś prostego sposobu na sprawdzenie tego?
są ale trzeba mieć sprzęt, czyli w zasadzie oscyloskop, komputer z Vagiem może nie starczyć bo trzeba analizować wykres jej pracy, podstawa to szybka zmiana napięcia z wysokiego czyli ok 0.8V na niskie czyli 0.2V oraz z niskiego na wysokie, ten czas powinien być 3 setne sekundy nie więcej o ile pamiętam. Funkcję oscyloskopu ma program interfejsu do LPG, więc z instalką II generacji łatwiej. W zasadzie sondę powinno się po jakimś czasie zmienić. Odpowiedni moment się przegapia jeśli sonda stopniowo się zużywa a nie psuja "na raz", wówczas wymiana daje zauważalny efekt w postaci przyjemniejszej pracy silnika i zmniejszenia spalania. Sam jestem przykładem bo mam sondę fabryczną w aucie o przebiegu prawie 400 tysięcy. Ale zasuwam głównie na LPG więc mi starcza że jakoś tam jeszcze działa.
Mechanicy którym ufam w okolicy polecają uniwersalne sondy Magneti Marelli - są po ok 160-180 zeta, własnych doświadczeń mi brak
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

sonda

Postprzez Lvkasz » 22 lut 2013, o 13:18

Witam.
Podlaczylem auto pod kompa przez polski Vag i ciagle powtarza mi sie blad:
Lambda sonda-G39 brak sygnalu-blad sporadyczny.

Auto strasznie kopci gdy sie rozgrzeje i czuc benzyne w spalinach. Gdy odlacze sonde nie kopci w ogole. Mam silnik 1.4 i mam pytanie czy moglbym zamontowac sonde od wiekszego silnika?
Lvkasz
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 14:45
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez Paweu » 22 lut 2013, o 13:45

Lvkasz napisał(a):Mam silnik 1.4 i mam pytanie czy moglbym zamontowac sonde od wiekszego silnika?


yo... Tyle że musisz zwrócić uwagę na ilość przewodów we wtyku by była taka sama jak w starej sondzie.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez pablomed » 22 lut 2013, o 14:59

Lvkasz, musisz wiedziec że ten błąd nie dowodzi uszkodzenia samej sondy, może wtyczka, albo okablowanie, przed wydaniem grubej kasy na sondę to trzeba sprawdzić. Ponadto jeśli masz LPG to ten błąd musi być.
Sprawdź jeszcze szczelnośś podstawy pod wtryskiem oraz kolektora wylotowego - przed sondą - objawy moga tez pasować do lewego powietrza
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Lvkasz » 22 lut 2013, o 18:56

Instalacji Lpg nie mam,podstawe wtrysku wymienialem jakis czas temu a kolektor mam jakas pasta do wydechow uszczelniony bo nie dawno to robilem.
Jutro sprawdze instalacje od sondy moze gdzies sie przewod przepalil lub przetarl.
Pablomed a co sie stanie jesli bede jezdzil na odlaczonej sondzie,spalanie i tak mam teraz ogromne wiec wiekszej roznicy pewnie nie bedzie,ale wkurza mnie ta chmura za mna.
Lvkasz
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 14:45
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez pablomed » 24 lut 2013, o 01:15

jeśli spalanie masz ogromne to spoko odłączaj sondę, powinno spaść do mniej szokujących wartości - oczywiście więcej niż z działającą sonda będzie plaił ale nie powinien więcej niż o 3 litry/100. Pod jednym warunkiem. Zę uszkodzenie nie polega na jakimś dziwnym zwarciu na okablowaniu sondy przed wtyczką od którego ECU głupieje.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Problem z SONDĄ LAMBDA

Postprzez daniodziadek » 7 mar 2013, o 00:19

Witam. Mój golf nie miał mocy, zaczął więcej palić i wybrałem się do gazownika. Ten stwierdził, że przy gazie nie ma co robić dopóki nie wymienię sondy lambda, która podobno jest całkiem padnięta i nie pracuje... Dziś przyjrzałem się jej dokładniej żeby sprawdzic co i jak przed zakupem nowej. No i tu jest pewien problem, mianowicie Sonda idzie z silnika do kostki (jeden czarny kabel + pomarańczowy z masy), ale po wejsciu do kostki żadne kable z niej nie wychodzą :zdziwko: Wnioskuję z tego, że jest odłączona... Mam rację?? Nie wiem co teraz zrobic, zadnych luźnych kabli nie widzialem wiec nie wiem co do czego podłączyć...
Mój GOLF to 1.8 GT z silnikiem ABS '94r.
Z góry dzięki za podpowiedzi :-)
---> GOLF <---
daniodziadek
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 11 lut 2013, o 13:27
Lokalizacja: KATOWICE

Postprzez pablomed » 7 mar 2013, o 00:31

po prostu musisz je odnaleźć, kabel sygnałowy z wtyczki powinien być wpięty przy lpg II generacji do sterownika LPG, a z niego jego dalszy ciąg do sterownika silnika, napewno gdzieś jest za silnikiem albo w okolicy tego sterowniczka LPG. Ewentualnie znajdź nazwę i schemat swojego sterownika i zorientujesz się po nim który kabel z niego ma lecieć od sondy a który do sterownika silnika na podszybiu i odtworzysz go. Tak czy inaczej na 99 procent brak tego kabla wynika z radosnej twórczości poprzedniego gazownika i ten obecny powinien to w trymiga rozwiązać a nie odsyłać cię po sondę nową skoro nie wiadomo czy stara jest zepsuta, powinien ją sam podłączyć .
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości