wszystko o sondzie lambda

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Postprzez greg_117 » 29 maja 2011, o 21:29

Już mam zrobione :) tak samo jak Ty piszesz Radekb351 :) moj tata jest tokarzem to mi dorobil taka nakrętkę i nagwintował :D i razem z katem poszedl tłumik środkowy :D
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

 

gdzie znajduje się sond lambda w 1.6 AFT

Postprzez maciej83 » 5 lip 2011, o 00:51

Witam. Mam taki mały problem. Nie mogę zlokalizować w silniku 1.6 AFT sondy lambda.
mam taki problem z tym silnikiem że na wysokich obrotach (w granicach 3 tys) silnik zaczyna się dławić, odczuwalne jest szarpanie, nie wiem co to może być, kopułkę, kable i świece wymieniłem, nawet aparat zapłonowy - nie pomogło. Na forum wyczytałem że to może być wina sondy lambda, podłączyłem pod kompa i wyskoczył mi "sporadyczny" błąd sondy, kasuję go i na jakiś czas znika, po kilku odpaleniach i zgaszeniach zapłonu pojawia się znowu. Ktoś na forum napisał żeby spróbować odłączyć wtyczkę od sondy i sprawdzić jak pracuje. Tylko mój problem polega na tym że nie mogę jej zlokalizować. pomoże ktoś??
Chyba że rozwiązania tego problemu muszę szukać w innym kierunku ??
maciej83
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2008, o 13:31
Lokalizacja: Trzciel

Postprzez Snejk18 » 5 lip 2011, o 00:57

Sonda lambda jest nie w samym silniku a w układzie wydechowym. Najprawdopodobniej gdzieś między kolektorem wydechowym a katalizatorem (dokładnie nie wiem bo mam inny silnik i u mnie sondy nie ma :p).
Ponadto, uszkodzona może być nie sama sonda, a przewody do niej idące.
A sprawdzałeś może jeszcze filtr paliwa ?? Może jest przypchany i przy wyższych obrotach nie przepuszcza odpowiedniej ilości paliwa.
Ostatnio edytowano 5 lip 2011, o 01:01 przez Snejk18, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez maciej83 » 5 lip 2011, o 00:59

nie sprawdzałem, ale zapomniałem dodać że mam zasilanie LPG i nieważne czy jadę na benzynie czy na LPG zachowuje się tak samo
maciej83
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2008, o 13:31
Lokalizacja: Trzciel

Postprzez Snejk18 » 5 lip 2011, o 01:05

hmm. czyli filtr paliwa odpada, bo nie działo by się tak na gazie.
A przypadkiem w trakcie przełączania na gaz sonda lambda nie jest wyłączana a jej roli nie przejmuje komputer sterujący instalacją gazową ??
Coś takiego kiedyś słyszałem, ale nie jestem pewien, czy to prawda.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez maciej83 » 5 lip 2011, o 01:21

też tego dokładnie nie wiem, ale zapytam się mojego gazownika, niedługo muszę jechać wymienić filtr gazu. Póki co spróbuję odłączyć wtyczkę od sondy (jeśli ją znajdę :-P )
maciej83
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2008, o 13:31
Lokalizacja: Trzciel

Postprzez PiJey88 » 5 lip 2011, o 07:46

Sonda siedzi w katalizatorze, wtyczka jest poprowadzona do góry przy samej ścianie grodziowej przyczepiona do metalowej osłony termicznej kolektora wydechowego, widać ją stojąc od lewej strony samochodu zaglądając za silnik (od strony filtra powietrza). Tak jak byś patrzył na kolektor wydechowy.
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez maciej83 » 5 lip 2011, o 12:45

Dzięki za informację, odłączyłem wtyczkę i silnik pracuje bez żadnych zmian, czyli dalej szarpie i muli. Czyli problem tkwi w sondzie. Pozostaje wymiana. Które są lepsze NGK czy Bosh??
maciej83
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2008, o 13:31
Lokalizacja: Trzciel

Postprzez pablomed » 5 lip 2011, o 21:39

Obie firmy są dobre, ale masz do wyboru sondy uniwersalne (tu jeszcze Magneti-marelli bym polecił) tańsze po ok 180-200 i dedykowane już z gotową wtyczką znacznie droższe. Przy czym nie śpiesz się. Należy sprawdzić okablowanie. Jeśli masz sekwencję to może z winy sondy zachowywać się źle na obu paliwach, ale jeśli masz drugą generację to mniej jest to prawdopdobne. W każdym razie wówczas oględziny kabli od sondy do sterownika LPG (tylko II generacja) ew. podpięcie do VAGA. Chodzi o to że sonda jest na tyle droga że nie warto ryzykować wymiany w ciemno.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez maciej83 » 18 lip 2011, o 11:40

doszedłem z mechanikiem że to sonda jest trafiona. Mam jeszcze jedno pytanie bo szukając nowej sondy natknąłem się dwie bosch-owskie, jedna o długości 910 mm a druga 650 mm. obie niby są montowane przed katalizatorem, ta dłuższa jest tańsza od tej krótszej o ok 50 zł. Nie wiem która długość będzie odpowiednia. Dodam że mam 1,6 aft, nadwozie kombi. proszę o pomoc. z góry dziękuję

[ Dodano: 2011-07-18, 12:17 ]
jeszcze jedno pytanie: muszę też wymienić katalizator, co myślicie o katalizatorze uniwersalnym?? http://allegro.pl/kat-katalizator-opel- ... 00926.html
czy sonda lambda jest wtykana w sam katalizator czy przed katalizatorem? bo nie wiem czy jak kupię sondę i ten katalizator to nie będą ze sobą grały.
maciej83
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2008, o 13:31
Lokalizacja: Trzciel

Postprzez killah » 19 lip 2011, o 07:19

maciej83 napisał(a):doszedłem z mechanikiem że to sonda jest trafiona. Mam jeszcze jedno pytanie bo szukając nowej sondy natknąłem się dwie bosch-owskie, jedna o długości 910 mm a druga 650 mm. obie niby są montowane przed katalizatorem, ta dłuższa jest tańsza od tej krótszej o ok 50 zł. Nie wiem która długość będzie odpowiednia. Dodam że mam 1,6 aft, nadwozie kombi. proszę o pomoc. z góry dziękuję

[ Dodano: 2011-07-18, 12:17 ]
jeszcze jedno pytanie: muszę też wymienić katalizator, co myślicie o katalizatorze uniwersalnym?? http://allegro.pl/kat-katalizator-opel- ... 00926.html
czy sonda lambda jest wtykana w sam katalizator czy przed katalizatorem? bo nie wiem czy jak kupię sondę i ten katalizator to nie będą ze sobą grały.


kup kolego lepiej rurę i wstaw zamiast katalizatora. tylko wywierć sobie najpierw dziurkę na sondę i dospawaj nakrętkę.
killah
 

Postprzez Alex » 19 lip 2011, o 10:11

maciej83 napisał(a):doszedłem z mechanikiem że to sonda jest trafiona. Mam jeszcze jedno pytanie bo szukając nowej sondy natknąłem się dwie bosch-owskie, jedna o długości 910 mm a druga 650 mm. obie niby są montowane przed katalizatorem, ta dłuższa jest tańsza od tej krótszej o ok 50 zł. Nie wiem która długość będzie odpowiednia. Dodam że mam 1,6 aft, nadwozie kombi. proszę o pomoc. z góry dziękuję

[ Dodano: 2011-07-18, 12:17 ]
jeszcze jedno pytanie: muszę też wymienić katalizator, co myślicie o katalizatorze uniwersalnym?? http://allegro.pl/kat-katalizator-opel- ... 00926.html
czy sonda lambda jest wtykana w sam katalizator czy przed katalizatorem? bo nie wiem czy jak kupię sondę i ten katalizator to nie będą ze sobą grały.


dokładnie zrób tak jak mówi kolega wyżej. ewentualnie, jak już wolisz kupić kata to na Twoim miejscu kupiłbym coś dedykowanego, np taki katalizator firmy Quinton Hazell, wyłącznie do volkswagenowskich silników AEK, AFT i AKS.
Alex
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 14 cze 2011, o 10:36
Lokalizacja: Radom

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości