Wydech sportowy do 2.0

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Wydech sportowy do 2.0

Postprzez Sebastian233 » 4 lis 2009, o 00:14

witam pisze bo chcialem zebrać wszystkie podpowiedzi co do przeróbki układu wydechowego w golfie 3 z silnikiem 2,0 v8 . Chciałbym sie dowiedzieć co jest bardziej opłacalne czy wyciecie kata i wstawienie rury (tylko ze mam sade razem z katem ) wywalenie środka z kata czy wymienić cały układ wydechowy na 2,5 cale i czy będą jakieś efekty ? w aucie mam już zrobione nowe przewody świece filtr stożkowy i jest założony nowy wałek sportowy i jest org tlumik remusa bardzo prosze o podpowiedzi z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam
Sebastian233
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 14 mar 2008, o 11:37
Lokalizacja: Katowice

Wydech sportowy do 2.0

 

Postprzez pablomed » 4 lis 2009, o 08:05

skoro juz zainwestowałeś w wałek sportowy to warto coś zrobić z wydechem. Jednakże najlepszy wydech będzie taki którego wymiary zostały odpowiednio wyliczone przez fachowca w tuningu. Co do kata można go "wybić" i psuity zostawić (ja tak mam) ale będzie nieprzyjemnie głośniej. Strumienic raczej się nie poleca, ale sa dostepne takie małe tłumiczki imitujace kat, zeby nie było kłopotów na przeglądzie. Na początku tego tłumiczka wspawać można gniazdo sony jak w oryginale
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Lampo » 4 lis 2009, o 10:48

Sprawdź czy 2.0 8v były robione z katem i bez (w MkII tak było 1.8 8v w oznaczeniu PF z katem maiło 107km a bez kata oznaczenia PD 112km)

Są 2 opcje rozwiązania problemu z katalizatorem:
1- wywalasz go całkowicie, wycinasz tylko gniazdo od Sondy które następnie trzeba wspawac w rurę za kolektorem.
2- rozcinasz kat wywalasz środek zakładasz blachy po nim na rure (małe spawanko i jest imitacja ori kata :hyhy: ) tak samo jak w pozycji 1 wycinasz gniazdo sondy i wspawujesz przed pseudo katalizator

W silnikach od 1.8 do 2.0 GTI były seryjnie montowane rury o śr. 55mm
do uzyskania lepszego efektu zacznij przymiarkę od 60mm lub 65mm
(uważaj tylko czy te średnice zmieszczą się pod tylną belką!)
Jak chcesz zrobić przelot to pakujesz środkowy i końcowy (pamiętaj aby były dobrej jakości!) Przeliczając dobry przelot da Ci MAKSYMALNIE DO (nie zawsze tak jest) 10km

I pytanie do Ciebie chcesz robić ze zwykłaej stali czy ze stali nierdzewnej (inaczej kwasoodpornej) Różnica w cenie między zwykłą a kwasoodporną jest około 6 moze 7zł za metr a do wyspawania wydechu potrzebujesz 3 metrów plus minus 3 lub 4 kolanka (20 albo 30zł za sztukę)

Jeśli chcesz robić z nierdzewki to zadbaj o to aby wykonawca tego wydechu miał drut do migomatu do stali nierdzewnej (drut jest srebrny)
jeśli pospawa innym drutem to ów spawy puszczą w miejscach łączenia rury.
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pablomed » 4 lis 2009, o 22:41

Lampo napisał(a):czy 2.0 8v były robione z katem i bez
w golfie III tylko z katem
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron