wymiana uszczelki kolektora wydechowego

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

wymiana uszczelki kolektora wydechowego

Postprzez kochamfizykee » 22 wrz 2013, o 12:17

Witam,

Mam nie wielki przedmuch na uszczelce miedzy kolektorem wydechowym a blokiem silnika.
Czy jak uda mi sie odkrecic sruby laczace kolektor z blokiem to bede w stanie odchylic kolektor na tyle aby tam wyczyscic i zalozycz nowa uszczelke ?

Zakladam, ze szpilki sie urwa, wiec wypadalo by kupic nowe tylko jakie ?

Prosze o pomoc jak sie do tego zabrac
Avatar użytkownika
kochamfizykee
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 17:12
Lokalizacja: Białystok

wymiana uszczelki kolektora wydechowego

 

Postprzez prezesik » 22 wrz 2013, o 19:17

U mnie się dało odchylić kolektor, bo nie mam już wspornika z tyłu silnika. Jak masz ten wspornik to musisz go odkręcić. Śruby pierw popsikaj WD-40 i po 3-5 minutach spróbuj ruszyć. Nie odkręcaj ich od razu na ostro, tylko delikatnie rozruszaj poluzuj-zakręć, potem odkręć jeszcze dalej i spowrotem w prawo. Szpilki się nie pourywają. Jedna zasada: nigdy na kolektor wydechowy nie przykręcaj zwykłych nakrętek i śrub, bo po przegrzaniu odpuszczą się (odwrotność hartowania) i na bank się zerwią. Muszą być specjalne hartowane o odpowiedniej twardości.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Paweu » 22 wrz 2013, o 19:17

kochamfizykee napisał(a):Czy jak uda mi sie odkrecic sruby laczace kolektor z blokiem to bede w stanie odchylic kolektor na tyle aby tam wyczyscic i zalozycz nowa uszczelke ?


Tak.

kochamfizykee napisał(a):Zakladam, ze szpilki sie urwa, wiec wypadalo by kupic nowe tylko jakie ?


Kolego. Sugerowałby Ci jednak próbować odkręcać tak by się jednak nie pourywały. Bo wyciągnąć to z głowicy i potem nagwintować nie jest już tak łatwo.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez kochamfizykee » 22 wrz 2013, o 21:37

Dzieki za odpowiedz, bo juz myslalem, ze trzeba bedzie odrecac rowniez kolektor od strony portek.

To z odkrecaniem jasna sprawa, lepiej zeby ich nie ukrecic. W kazdym razie rozumiem, ze i tak musze kupic nowe bo nie wydaje mi sie zeby stare szpilki nadawaly sie do przykrecenia. Czy moze ktos wie jakie to musza byc szpilki i nakretki ? Jaka twardosc i dlugosc ? Czy lepiej poprostu podjechac do ASO ?
Avatar użytkownika
kochamfizykee
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 17:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez prezesik » 24 wrz 2013, o 00:04

Szpilki na pewno się ładnie odkręcą, także nie kupuj nowych tylko skręcaj na stare. Stare oryginały lepsze od nowych.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca


- - - www.gfn.com.pl



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości