Cześć, przeglądnąłem 16 zakładek w układzie wydechowym ale nie znalazłem odpowiedzi więc pytam
Jakiś roku temu wymieniałem złącze elastyczne. Po odbiorze auta z warsztatu wydawało mi się że delikatnie głośniej chodzi, ale nie byłem pewny więc olałem sprawę. Teraz już jestem pewny, bo odgłosy się nasiliły. Poza dźwiękiem w aucie są też mocno nieprzyjemne wibracje. Dzisiaj zerknąłem na to pod autem na zapalonym silniku, złącze wyraźnie wibruje, gdy złapałem złącze dość mocno to wibracje ustały - a co za tym idzie głośny dźwięk w całym aucie ucichł.
Co może być tego przyczyną?
Popatrzyłem właśnie na allegro i widzę że do mojego auta złącze powinno być bardzo krótkie, model 605-034 na tej aukcji: http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-vw- ... 82289.html
natomiast to co jest pod autem jest znacznie dłuższe, nie wiem czy wspawane jest 605-033 czy 605-035 ale na pewno nie jest to ta krótka wersja.
Czy możliwe jest że za długie złącze powoduje takie wibracje i hałas?
A może mechanik wspawał mi złącze które pasowało ale ono jest od jakiegoś benzyniaka? Diesel znacznie mocniej wibruje więc może zbyt twarda złączka od benzyny nie daje rady wytłumić diesla? Ale to tylko moje domysły, nie mam pojęcia czy ta siatka poza długością i średnicą może różnić się miękkością.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam