Czy nie denerwuje was długa wajcha od zmiany biegów?

Problemy zapytania związane z wnetrzem

Moderator: Moderator

Postprzez Karol B. » 8 maja 2009, o 13:32

Ja u siebie probowalem to nagwintowac i caly ori gwint przejechalem i ok, ale jak chcialem zrobic nowy to stop, gwintownik moglem polamac a nawet mm gwintu nie moglem zrobic... To wyglada jak stalowy pret u mnie, a nie jak rurka jakas miekka.... No i chyba dam se spokoj z tym :zdegustowany:
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

 

Postprzez Dam88 » 8 maja 2009, o 14:01

a mnie nie denerwuje skrocony drazek, fabryczna dlugosc jest idealna ;)
Papier ścierny: kilka złotych, Golf mk3: kilka tysięcy złotych, ścierać z niego lakier -> Bezcenne :)

>>mk3 abd by Dam88 <<
Avatar użytkownika
Dam88
VIP
 
Posty: 631
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 16:43
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez jarekddz » 8 maja 2009, o 14:14

heh wystarczyła kropelka i trzyma się elegancko ;P Musiało przeschnąć i jest już git :)
Podoba mi się krótsza wersja :) Fajnie się biegi zmienia :)
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Star » 8 maja 2009, o 14:21

Dam88 napisał(a):a mnie nie denerwuje skrocony drazek, fabryczna dlugosc jest idealna ;)


Popieram, ja także nie narzekam :-)
Avatar użytkownika
Star
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 3 sty 2009, o 19:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez patrolfak » 21 sie 2011, o 11:55

A tak wygląda moja wajcha po małej przeróbce krótsza o ok 7 cm za to biegi zmienia się zacnie :D




Obrazek Obrazek
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mazzieh84 » 21 sie 2011, o 15:18

W jaki rozmiar gwintownika się należy zaopatrzyć?
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Postprzez patrolfak » 21 sie 2011, o 17:37

Ja nic nie gwintowałem , gałkę przykręciłem od dołu pod mieszkiem.I trzyma się dobrze.
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Bradley » 21 sie 2011, o 19:34

mazzieh84 napisał(a):W jaki rozmiar gwintownika się należy zaopatrzyć?

Na pewno M12 ale moja narzynka jest m12x1,75 i wlasnie o skok gwintu sie rozchodzi bo 1,75 to za duzo i nie moglem jeszcze skrocic wajchy. Choc sadze, ze galka (plastikowy gwint) sam by sie przegwintowal na wiekszy.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez mazzieh84 » 21 sie 2011, o 21:58

O to mi właśnie chodzi, mam do dyspozycji jakieś standardy i jak mówisz plastik się przegwintuje spokojnie;] No to jadę jutro z koksem :cwaniak:
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Postprzez Bradley » 27 sie 2011, o 18:18

Jakby kogos interesowalo to gwint jest M12x1,5 a maksymalnie ile da sie skrocic lewarek w TDI to ok 28mm. Teoretycznie podpilowujac plastikowy "samolocik" zeszloby sie jeszcze 20mm ale wtedy trzebaby bylo wytoczyc nowy rowek na blokade sprezyny. Wszystko rozchodzi sie o bieg wsteczny gdzie sprezyna opiera sie o samolocik a metalowy seger.
W benzynie zamiast samolociku jest "jabluszko" i tam mozna poszalec bardziej ze skroceniem.
Oczywiscie caly czas mowie o pozostawieniu starej galki zmiany biegow bo jak widze to taka z golfa 4 jest jeszcze krotsza :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez MAT92 » 16 sty 2012, o 18:55

Panowie wziolem się za gwintowanie drążka i urwałem ten cały plastik co trzyma wajchę z mechanizmem mógł by mi ktoś podesłać zdiecia jak to złożyć z powrotem bo próbuje i kurcze nie wiem czemu ale jak złoże to to wodzik ten od dołu co jest za każdym razem mi się wyślizguje i spada czy macie go prostego czy tez jest zagięte pod kontem około 15 stopni na oko...
MAT92
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3 lis 2011, o 21:50
Lokalizacja: Osiek

Postprzez Bradley » 16 sty 2012, o 20:05

MAT92 napisał(a):urwałem ten cały plastik

Jak urwales to TYLKO i wylacznie wymiana na nowy.
MAT92 napisał(a): to wodzik ten od dołu co jest za każdym razem mi się wyślizguje i spada

Chodzi o mocowanie jednej z linek ? Linka ma metalowe ucho, w ktorym jest gumowa tuleja. Tuleje ta nasadza sie na wypust wychodzacy z mechanizmu zmiany biegow i zabezpiecza metalowa spinka. Mozna tez uzyc 1mm gwozdzia a pozniej go zagiac kombinerkami.
MAT92 napisał(a):czy tez jest zagięte pod kontem około 15 stopni na oko...

jesli dalej mowisz o mocowaniu linki to tak, to jest zagiete pod katem i "tak ma byc".
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości