GAŁKA ZMIANY BIEGÓW Z GOLFA IV DO GOLFA III

Problemy zapytania związane z wnetrzem

Moderator: Moderator

GAŁKA ZMIANY BIEGÓW Z GOLFA IV DO GOLFA III

Postprzez m_ajor91TDI » 2 lip 2011, o 11:23

Witam. Chciałbym zamontować gałkę z MK IV do mojej MK III aby upiększyć troszkę wnętrze. I pytanie jak to zrobić. Bo wiem że w III były na gwincie a w IV na klipsie. Proszę o szybką odpowiedź. Serdecznie Dzięki. Patryk
VOLKSWAGEN GOLF III 1.9 TDI 90 KM
m_ajor91TDI
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 21:38
Lokalizacja: GDYNIA

GAŁKA ZMIANY BIEGÓW Z GOLFA IV DO GOLFA III

 

Postprzez markus33 » 2 lip 2011, o 16:24

Ja mam w swoim gałkę z golfa4 z tym, że obcięty jest cały gwint (dla mnie jest bardzo wygodnie i poręcznie) mocowanie zrobione na metalową opaske zaciskową taką zwykłą za złotówkę i nie ma problemu. na PW wysłałem ci fotkę takiej gałki.
Avatar użytkownika
markus33
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 30 lis 2009, o 10:12
Lokalizacja: Warszawa/Zamość

Postprzez strzeliniasty » 2 lip 2011, o 17:06

sciagasz stara galke z mk3
obcinasz drazek o 5cm
zakladasz galke z mk4 i okaske metalowa zaciskowa
na to mieszek i po robocie :)

z tym wazna informacja

galki z mk4 maja dwa rodzaje srednicy otworu 12mm i 22mm

kup tylko z 12mm bedzie pasowac idealnie do mk3 a jak kupisz wieksza ta 22mm to trzeba dorobic jeszcze specjalna opaske lub klin

najlepszy rozwiazaniem jest galka z VW polo - taka sama jak w mk4 z tym ze ma jeden rozmiar otworu - 12mm :)
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez michalr1986 » 2 lip 2011, o 21:53

albo zrób kolego tak jak ja zamiast ścinać drążek weź gałkę do warsztatu zapłać 10zł i oni ci delikatnie nagwintują plastik i będzie pasować elegancko. Ja akurat sam sobie gwointowałem bo miałem odpowiednie gwintowniki, ale wiem że warsztat powie ci za to 10zł.
Avatar użytkownika
michalr1986
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 08:03
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Procent » 3 lip 2011, o 12:25

ja mam właśnie taka gałkę jak jest w mk4 i polo. Fakt wchodzi idealnie ale jest i tak luz i jest dłuższa bo ja mam razem z mieszkiem skomponowaną i się kręci przy zmianie biegów. Opaskę zakładałem i lipa. Dalej jest to samo. Drążka nie skracałem jeszcze. Ale jeżeli bym skrócił to jak to zamontować żeby to miało ręce i nogi bo jak się tak kręci to jest denerwujące i mieszek złazi z dolnej części ramki
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strzeliniasty » 3 lip 2011, o 12:59

Procent, bez skracania lewarka galka od mk4/polo nie podejdzie (bedzie meiszek zlazil z podstawy)

zobacz jak to wygladalo w moim poprzednim golfie fotki od gory :

<
1.jpg

<
2.jpg


i z profila

<
3.jpg

<
4.jpg

<
5.jpg


lewarek skrocony, mieszek schowany galka minimalnie nizej niz podlokeitnik jezdzilo sie zajedwabiscie

galka z polo(12mm srednica otworu), mieszek z allegro za 9zl

najpierw wywalasz mieszek na lewa strone wsuwasz do neigo galke i za pomoca trytytki (opaski plastikowej) zacisasz mieszek na galce nastepnie galke wsuwasz na lewarek i opaska meatlowa zaciskowa o regulacji 10-15mm zaciskasz galke na lewarku pozniej mieszek na swoje miejsce i po sprawie

a zapomnialem wam dodac ze galki z mk4 roznia sie miedzy soba

tutaj macie galke ktora idealnie pasuje do golfa III
a ta jest dluzsza producent zastosowal takie oto mocowanie na mieszek i ta druga ma srednice 22mm
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez m_ajor91TDI » 3 lip 2011, o 23:12

Dziękuję za rade panowie ;) Postaram się coś z tym fantem zrobić. Napisze w tygodniu jak mi poszło. Pozdrawiam :-P
VOLKSWAGEN GOLF III 1.9 TDI 90 KM
m_ajor91TDI
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 21:38
Lokalizacja: GDYNIA

Postprzez Radekb351 » 4 lip 2011, o 23:11

Najprostszym rozwiązaniem jest gałka z passata b5 fl i B6. Pasuje plug and play, tylko jest do skrzyn 6-biegowych.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez Marcinek_189 » 22 lip 2011, o 19:43

Witam. Mam podobny problem dlatego postanowiłem się podpiąć do tematu. Dziś zamontowałem gałeczkę od golfa IV do mojej III na opaskę zaciskowa i zacisnąłem to gałka się obracała. Macie jakieś inne sposoby żeby gałka się nie kręciła tylko siedziała sztywno i można było ją zdemontować w razie potrzeby.
Marcinek_189
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 1 lip 2010, o 20:25
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez MANIUNI » 25 lis 2012, o 15:02

Ja najprawdopodobniej mam średnice 22mm, ale nic nie robiłem na gumki czy inne. Jak bawić sie w tuning heheh :lol: to ja zrobiłem następująco:
Odkręciłem stara ori gałkę, nożem przekroiłem ją na pół, aby obrać ją z tej gumy, czy jakimś tam środkiem z którego jest zrobiona i został mi sam plastik z niej. Plastik przeciąlem mniej więcej na pół i tą połówkę gdzie jest nagwintowana wbiłem za pomocą śrubokręta w gałkę od Golf'a IV. I teraz nawet nie ma prawa sie przekręcić czy spaść :ok:
MANIUNI
Badacz tematu
 
Posty: 276
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 19:14
Lokalizacja: pacanów


- - - www.swimlite.pl



Powrót do Wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości