Parujace szyby...

Problemy zapytania związane z wnetrzem

Moderator: Moderator

Parujace szyby...

Postprzez marcinvirus » 10 paź 2007, o 10:19

Strasznie paruja mi szyby ;/ jak temu zapobiec?? z czym to jest zwiazane?? pomocy
marcinvirus
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9 paź 2007, o 16:23
Lokalizacja: Zamość

Parujace szyby...

 

Postprzez marko1967 » 10 paź 2007, o 11:00

parowanie szyb może być spowodowane zawilgoconym wnętrzem drobnym wyciekiem z układu chłodzenia gdy silnik się rozgrzewa zaczyna parowac lub tez brakiem filtru pyłkowego który powinien znajdować się po stronie pasażera po otwarciu maski przy podszybiu
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marcinmayday » 10 paź 2007, o 13:08

ja też mam taki problem z parowaniem szyb wystarczy że jest troche chłodniej i zaraz szyby tak parują ze nawiew nie nadązy wysuszać przedniej szyby
pozdrawiam
marcinmayday
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 lip 2007, o 17:39
Lokalizacja: Skaryszew/Radom

Postprzez kJk » 10 paź 2007, o 23:48

A znacie samochod ktoremu szyby nieparuja!!
..kJk..Gti..
Avatar użytkownika
kJk
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20 lip 2007, o 20:06
Lokalizacja: Leszno

Postprzez kubel » 10 paź 2007, o 23:50

Macie korki w podłodze? Bo nieraz jak wypadną to się wilgoć utrzymuje...
GTI Forever!
Avatar użytkownika
kubel
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10 paź 2007, o 16:29
Lokalizacja: W-wa

Postprzez kokosik_20 » 11 paź 2007, o 18:44

JA PRZEMYLEM SZYBY DENATURA TO POMOGLO NA TROCHE ALE FILTR PONOC TRZEBA WYMIENIC TO PRAWDA???
Avatar użytkownika
kokosik_20
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 11 paź 2007, o 18:40
Lokalizacja: Drawsko Pom

Postprzez kubel » 11 paź 2007, o 21:36

Po wymianie filtru na pewno będzie szybciej dostawać się powietrze.. ale z wilgocią to nic nie da..
GTI Forever!
Avatar użytkownika
kubel
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 10 paź 2007, o 16:29
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Rondel » 19 paź 2007, o 22:25

To będzie aktualne na nadchodzącą zimę, która będzie mokra...

Są trzy stopnie do tego problemu, każdy z nich przeszedłem.

Pierwsza rzecz jaką trzeba sprawdzić o której pisał marko1967 to filtr kabiny (ok 80 zł) który jak jest stary to znacznie wpływa na roszenie szyb i ZNACZNIE zmniejsza moc nawiewu. (to mi bardzo pomogło, nawet nie musiałbym robić kroku nr 2).
(znalazłem link: http://vw2.info/vwforum/pp/filtr.html )


Drugą problemową rzeczą może być stary panel sterowania ogrzewaniem i nawiewem, zdarza się że takie plastikowe końcówki do których są przyczepione linki sterujące się łamią i wtedy powietrze nie rozchodzi się równo po nawiewach (mi wiało tylko z lewej strony nawiewu szyby a prawa strona tylko lekko dmuchała), wymieniłem panel sterowania i jest git. Taki panel jest drogi (230 zł!) więc warto się rozejrzeć na szrocie czy na allegro czy nie dostaniesz taniej, tylko sprawdź czy nie jest połamany.

Trzecią możliwością, DORAŹNĄ, jest zakup spreju przeciw roszeniu szyb. Trza to na czystą, suchą szybę spryskać i wetrzeć po czym powtórzyć po 2 tyg. Pomaga przy lekkiej wilgotności ale już na urwanie chmury wymięka.

Powodzenia.
Avatar użytkownika
Rondel
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcinvirus » 29 paź 2007, o 00:35

wiecie może gdzie można nabyc wspomniane korki do podłogi??
albo jak brzmi ich fachowa nazwa
marcinvirus
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9 paź 2007, o 16:23
Lokalizacja: Zamość

Postprzez Docent » 29 paź 2007, o 14:19

korki do podłogi - najszybciej salon VW.
A szyby żeby nie parowały to poprostu trzeba myć ;). Preparaty jak anty-fogi pomagają dodatkowo. Stosować zgodnie z instrukcją. Oprócz częstego mycia i odtłuszczania szyb proponuję wietrzyć auto, po mokrej pogodzie wystawiać na słońce aby odparowała wilgoć prznieniesiona w powietrzu lub ubraniu (pamiętać o uchyleniu okien celem umożliwienia cyrkulacji powietrza). Warto zainwestować w węglowy filtr kabinowy (tzw przeciwpyłkowy) który osusza powietrze dostające się do wnętrza pojazdu. Koszt ok 50 zł.
Docent
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 28 paź 2007, o 16:57
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez matyslubin » 29 paź 2007, o 16:29

Jak nie pomogą wyżej wymienione zabiegi pozostaje jeszcze jedna możliwość, a mianowicie nagrzewnica odpowiedzialna za nawiew ciepłego powietrza do kabiny, one czasami tracą szczelność, robią sie małe dziurki i włączając ogrzewanie w aucie zamiast suchego ciepłego powietrza leci nam do środka wilgotne(nie odczuwa sie tego, ale jednak). Nagrzewnice dość ławo sprawdzić, wystarczy sprawdzić poziom wody w zbiorniczku wyrównawczym i pojeździć trochę na włóczonym ogrzewaniu, jeżeli ubędzie trochę wody znaczy ze nagrzewnica jest walnięta.

Ja wymieniłem filtr kabinowy(30zł), umyłem szybki denaturatem, powywalałem zbędne rzeczy które mogą trzymac wilgoć i pomogło, lecz nie do końca bo właśnie mam problem z nagrzewnicą. Nie orientuje się ktoś gdzie ta nagrzewnica się znajduje ? ktoś mi kiedyś powiedział, że aby ją wymienić trzeba cala konsole ściągać ;/ ..nie mam czasu pojechać do mechanika spytać o to, a wiem że koszt nowej nagrzewnicy(zamiennika, nie org. VW) to koszt jakiś 30-50zł wiec to nie problem..

Pozdrawiam
matyslubin
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 wrz 2007, o 11:51
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Tomek » 31 paź 2007, o 19:58

WIDOCZNIE JEZDZISZ PODPITY A WTEDY SZYBY PARUJą HA HA HA :mrgreen:
Tomek
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12 maja 2007, o 10:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

- - - samochody-bez-tajemnic.pl - BMW



Powrót do Wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości