Pisk wewnątrz, zamarzające drzwi i różne dziwne rzeczy...

Problemy zapytania związane z wnetrzem

Moderator: Moderator

Pisk wewnątrz, zamarzające drzwi i różne dziwne rzeczy...

Postprzez MartinBoss » 15 lut 2009, o 23:36

Chciałem poruszyć kilka tematów w tym jednym poście, nie wiedziałem do którego tematu to wrzucić, mam nadzieje, że wybrałem dobry... trochę się rozpisałem, mam nadzieje, że będzie chciało wam się to czytać ;)
1. Problem luźno związany z ogólnym wątkiem, gdy uruchomie auto po dłuższej przerwie (tj. dzień), zawsze przez 5-10 minut przy 60km/h słychać pisk... dźwięk wydobywa się z tyłu. Jest to strasznie wkurzające, gdy pozwole sobie więcej jechać to pisk praktycznie jest nie do wytrzymania. Mój ojciec twierdzi że to jakieś gumki z tyłu i że nalezy je wymienić by nie piszczało.
1.1 Czy ktoś z was miał podobne doświadczenie?
1.2 Czy są to te gumki, które z ojcem podejrzewamy?
1.3 Ile kosztuje mniej więcej ich wymiana?
2. Pytanie zimowe, otóż stawiam auto pod blokiem - więc jest skazane na warunki atmosferyczne. Wczesniej gdy temperatury dochodziły do -20stopni C nie było problemu, a teraz przy minimalnych mrozach -1, -2 powstał problem. W poprzednim tygodniu regularnie co rano nie mogłem otworzyć drzwi od kierowcy (wcześniej takiego problemu nie było). Odmrażacz nie zdaje egzaminu, co dziwniejsze dzyndzelek normalnie odskakuje, ale nie ma oporu na klamce, tak jakby się nie otworzyły wcale. (rano gdy wyjeżdżam jest temperatura ujemna, gdy wracam już do domu temperatura jest na plusie i drzwi się otwierają)
Problem próbuje powiązać z tym, że ostatnio gdy nikt nie siedzi w samochodzie, po 2,3 godzinach szyby są zupełnie zaparowane (jakby ktoś czynił w nim jakieś grzeszki ;-)) ... wcześniej tak nie było i chyba nie jest to normalne. Skoro woda skrapla się na szybach to w drzwiach pewnie też i zamku... Dzisiaj doszło do paradoksalnej sytuacji zamiast drapać z mrozu szybę na zewnątrz musiałem drapać wewnątrz :-| .
2.1 Co może być tego przyczyną?
2.2 Czy i jak można to usunąć?
2.3 Czy w ogóle moje przypuszczenia mają sens :roll:
Może jestem nadwrażliwy, a zamarznięte drzwi to po prostu woda która przypadkowo tam wpadła i nie chce wyparować? Dlatego, że nie wiem właśnie pytam :)
3. Też dzisiaj, stało się coś dziwnego... otóż bardzo trudno było mi zagrzać silnik według wskazań strzałki - temperatura tylko 70. Oczywiście nie robił bym z tego tragedii "może silnik jest tak zimny, że potrzebuje więcej czasu na rozgrzanie". Ale po dłuższej jeździe wskazówka nie chętnie rosła... Postanowiłem jechać na wyższych obrotach (znaczy wyższych po prostu cały czas trzymałem go lekko ponad 3 tys) po 5 minutach udało mi się osiągnąć 90, byłem już zadowolony, ale gdy na chwile stanąłem temperatura spadła do lekko ponad 70 stopni :-o . Nie chce tego bagatelizować... może i niesłusznie ;)
3.1 Może warto to powiązać z tym parowaniem w samochodzie, po prostu coś zamarzło i się popieprzyło, zejdą mrozy się "naprawi"?
3.2Może to termostat?
3.3 A może coś z... ehh nie, lepiej tego nie mówić.
Dodam że silnik sprawuje się idealnie.
Proszę o pomoc...

Ps. Przeczytałem tego posta z trzy razy... parę rzeczy które tu napisałem nawet mi wydają się śmieszne :wstyd: wierze, że przebrniecie :)

Ps2. Oczywiście nie jestem naiwny, wiem że wewnątrz auta temperatura nie jest dużo wyższa niż na zewnątrz, ale zawsze... i ta para wcześniej tego nie było.
MartinBoss
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 22:44
Lokalizacja: Pabianice

Pisk wewnątrz, zamarzające drzwi i różne dziwne rzeczy...

 

Postprzez prezesik » 16 lut 2009, o 00:19

Zamarzające drzwi w golfie to standard, trzeba nasmarować zamek od środka smarem w sprayu. Niedogrzany silnik to wina termostatu, tylko wymiana. Jeżeli chodzi o rose na szybie to do wymiany filtr kabinowy, znajduje się pod szybą od strony pasażera patrząc po otwarciu maski i zdjęciu plastikowej osłony pod szybą. Poza tym to jeżeli masz mokre dywaniki to może cieknąć nagrzewnica do środka. Ogólnie zimą parowanie szyb to standard z powodu wnoszenia do auta śniegu, wody, błota.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez MartinBoss » 16 lut 2009, o 16:21

prezesso napisał(a):Zamarzające drzwi w golfie to standard, trzeba nasmarować zamek od środka smarem w sprayu.


Ale w jakim sensie... chodzi Ci że zdjąć boczki i dostać się do mechanizmu zamka?

prezesso napisał(a):Niedogrzany silnik to wina termostatu, tylko wymiana.


Dzisiaj temperatura dodatnia i wskazania były normalne więc chyba jednak to nie termostat :mrgreen:
Może czujnik wczoraj był zamarznięty...
MartinBoss
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 22:44
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez 360st0pni » 17 lut 2009, o 23:24

ja do zamka wpuszczam igłą oleju takieog normalnego do smarzenia a co do parowania szyb to zmien filtr kabinowy tak jak napisal kolega wyzej i zakręcaj nawiewy na 0 ja w te mrozy jak zostawialem np. na 1 czy 2 ot tez mialem problem z drapaniem szyby ale od srodka, jak mam na 0 nigdy to sie nie powtórzyło.
360st0pni
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 22:43
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez wyrrwas » 18 lut 2009, o 12:54

ja mam podobny problem z zamarzającym zamkiem
czy ktoś z was ma jakiegoś e-booka jak zdemontować poprawnie tapicerkę na drzwiach i nasmarować zamki bo nie chciałbym czegoś uszkodzić

druga sprawa, mam jeden (jak to kolega nazwał "dzyndzel") przycisk zamka centralnego ułamany i chciałbym to wymienić (bo to wkręcane jest) ale nie bardzo wiem jak to w ogóle szukać w necie?? byłbym wdzięczny gdyby ktoś podesłał linka do jakiejś aukcji bo już sporo czasu straciłem na poszukiwania :-/

i jeszcze jedna sprawa, jak naprawić mechanizm wciągania pasa bezpieczeństwa? bo coś słabo ciągnie a czasami to prawie w ogóle ;-/

aaa, i byłbym zapomniał. jeśli chodzi o temperaturę to powiedzcie mi czy to jest normalne gdy np. wczoraj na trasie jadąc sobie wolno (ok. 80km/h) nocą miałem temperaturę poniżej 70 st. (plus minus 50-60). generalnie na trasie zimą tak własnie mam ale np. już podaczas typowej miejsciej jazdy dochodzi normalnie do 90. latem natiomiast pamiętam, że na trasie miałem 70-80.
czy takie wskazania są normalne i nie ma się czym przejmować?

pozdrawiam
<i>Whatever you do, do it well.</i>
Avatar użytkownika
wyrrwas
Czytacz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 11:24
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pawelek03576 » 18 lut 2009, o 12:58

wyrrwas, tutaj jest kilka
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1

a z temperaturą to troche lipa sprawdź przy jakiej temperaturze dolny wąż od chłodnicy zaczyna sie robić ciepły bo możliwości są dwie
1.padł termostat
2.padł czujnik temperatury
ale u ciebie to wydaje mi sie że to jest termostat

co do pasów to raczej niewiele zrobisz w mechaniźmie zwijania jest sprężyna i z biegiem lat ona sie rozciąga
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez 360st0pni » 18 lut 2009, o 13:10

co do temp.to wymien termostat i czujnik temperatury ja mialem we wczesniejszym golfie tak samo ze jak jechalem szybciej to spadala do 70 stopni a jak stalemalbo wolno jechalem to 90 tylko ze u mnie juz byla lipa konkretna bo jak chcialem przyspieszyc to dlawil mi sie i kopcil an czarno jak dizel a to byla benzyna koszt wymiany termostatu i czujnika wyniósł mnie 36 zł.
360st0pni
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 22:43
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez rogal133 » 18 lut 2009, o 17:30

MartinBoss napisał(a):dzyndzelek normalnie odskakuje, ale nie ma oporu na klamce
to jest nosrmalne i ja tez tak mialem ze jak duze mrozy to sie otwierał a teraz czasem sie otworzył a z wewnątrz nie mogłem otworzyc czasem sie otworzył zamknąłem i w ogole nie chciał juz sie otworzyc i psikalem odmrazaczem i innymi specyfikami i nic nie dawalo i zdjąłem boczek wypskalem silikonem wszystko co sie dalo w srodku i narazie sie otwiera najlepiej to by bylo jeszcze przedmuchnąc sprezarką czy nagrzac opalarka zeby wode elminowac tylko z opalarka radze uwazac zeby czegos nie stopić. uwazam ze ta przypadlosc powinnao to zalatwic

[ Dodano: 2009-02-18, 16:48 ]
wyrrwas napisał(a):zdemontować poprawnie tapicerkę na drzwiach
a co do zdjecia tapicerki tp musisz odkrecic rygielek pózniej zdjąc taki kawalek plastiku zaznaczyłem go na foto i tam sa 2 srubki musisz je odkrecic a ten plastik musisz srubokretem podwazyc potem musisz zdjac pokretło od rególacji lusterek trzeba je szarpnąć i wyskoczy potem korbke od szyb musisz zdjąć przez przesuniecie tego dystansu co jest miedzy nią a tapicerką dystans przesuwasz wzdłuż korbki i potem musisz zdjąć calą tapicerke ona trzyma sie na takich zatrzaskach wiec musisz ja stanowczo szarpnąc od dołu tylko nie ciągnij bo pourywasz zatrzaski musisz ja stanowczo szarpnąc i masz zdjętą tapicerke i uwazaj na kable od głośników jesli posiadasz to je odepnij Obrazek
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez Dam88 » 18 lut 2009, o 18:17

Co do zamarzajacych szyb...nie zamarzaja ci tylko wtedy gdy snieg pada? jak wymienisz filtr kabinowy fajnie by bylo odsniezyc tez podszybie, u mnie pomaga, gdzies na forum czytalem tez sposob zeby zostawiac na noc w golfie gazete zeby wchlaniala te wilgoc - podobno dziala - nie testowalem.

Co do temperatury to ja tez stawiam na termostat.

A co do drzwi to moze poprostu uszczeli ci drzwi trzymaja? posmaruj je wazelina techniczna :)
Papier ścierny: kilka złotych, Golf mk3: kilka tysięcy złotych, ścierać z niego lakier -> Bezcenne :)

>>mk3 abd by Dam88 <<
Avatar użytkownika
Dam88
VIP
 
Posty: 631
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 16:43
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez wyrrwas » 18 lut 2009, o 19:13

ok dzięki chłopaki za wskazówki, mam nadzieję że sobie poradzę :-)
co do temp. to rozmawiałem z pewnym mechanikiem i powiedział mi żebym się tym nie przejmował, że jeżeli w kabinie normalnie mi dmuchawa grzeje - a faktycznie grzeje porządnie, tzn. tak jak powinna - to nie powinienem się tym przejmować. i co ja mam o tym myśleć? generalnie mi to nie przeszkadza ale nie chce żeby autko cierpiało
podjadę chyba jeszcze do innego po poradę. a wy co myślicie?
<i>Whatever you do, do it well.</i>
Avatar użytkownika
wyrrwas
Czytacz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 11:24
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Dam88 » 18 lut 2009, o 19:19

ja bym podjechal do innego prawidlowa temperatura silnika to jedna z podstaw jego bezawaryjnego dzialania :)
Papier ścierny: kilka złotych, Golf mk3: kilka tysięcy złotych, ścierać z niego lakier -> Bezcenne :)

>>mk3 abd by Dam88 <<
Avatar użytkownika
Dam88
VIP
 
Posty: 631
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 16:43
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez pawelek03576 » 18 lut 2009, o 19:31

wyrrwas, wymień termostat bo jeśli są tak duże wachania temperatury to jest wina termostatu
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Następna strona

- - -



Powrót do Wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości