Podwójne ryglowanie - drzwi tylne

Problemy zapytania związane z wnetrzem

Moderator: Moderator

Postprzez Gofer » 27 cze 2013, o 08:01

tool17 napisał(a):znaczy jak pociągne z przodu to tył też mi zasysa


deusiwo napisał(a): jak pociągne z tyłu to już go nie zasysa


Znaczy się że czujniki przednich drzwi są OK.
Wystarczy zadziałanie jednego czujnika aby pompa zblokowała wszystkie drzwi.

Trochę mnie dziwi że padły czujniki w waszych tylnych drzwiach po obu stronach naraz. To jest raczej niemożliwe.

Ja bym sprawdził co podaje na piny 4 i 5 przy próbie wyciągnięcia rygla przednich drzwi plus czy minus.
Potem bym sprawdził przy próbie wyciągnięcia tylnych rygli czy to samo podaje na piny 9 i 11 .

Jeżeli podaje to samo to wina pompki, jeżeli nie to przerwa w obwodzie, niekoniecznie uszkodzone czujniki, może gdzieś uszkodzone kable ?
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

 

Postprzez tool17 » 27 cze 2013, o 18:28

a jak mam wpiąć miernik? i mierzymy natężenie czy napięcie?

[ Dodano: 2013-06-27, 19:26 ]
Ściągnełęm gumowe węże osłaniające przewody między drzwiami a słupkiem i zobaczyłem przerwane przewody. Jednak kolorami żadne do siebie nie pasują. Nie mam el. szyb ani głosników, ale możliwe że są kable wyprowadzone do nich. Jak zwarłem kable po stronie pasażera:
zielono-czarny z czerwono białym oraz żółty z brązowym to było słychać cichy pojedynczy stukot w drzwiach. Jednakże mechanizm doryglowania nie działał (możliwe że skrętka była byle jak zrobiona)

tylne drzwi po stronie pasażera
http://imageshack.us/photo/my-images/706/ezai.jpg/

po stronie kierowcy:
http://img195.imageshack.us/img195/8294/cul3.jpg
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez pablomed » 27 cze 2013, o 22:50

ciężko tak będzie dojść bo tych kabli na pierwszej fotce jest za mało, ktoś coś namieszał,sa schematy na forum trzeba rozebrac dzrwi
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez tool17 » 28 cze 2013, o 09:44

Mi głównie zależy na identyfikacji tego kabla od czujnika rygielka i również jego położenie w kostce. Ciekawi mnie skąd tyle innych przewodów jak ja nie mam żadnej innej elektroniki w drzwiach

[ Dodano: 2013-07-03, 19:22 ]

Udało mi się w końcu zrobić porządek z kablami. Winne były pourywane przewody pod gumowym wężem na łączeniu drzwi ze słupkiem. Ponieważ część urwanych przewodów wpadła do wnętrza drzwi to musiłem zdejmować tapicerki w drzwiach tylnych. Również niektóre przewody były pourywane tuż przy pinach i musiałem rozwiercać kostkę i wyprowadzać nowe kable co wiązało się również z demontażem plastików na słupkach oraz na progach. Ale warto było bo teraz wszystko działa jak powinno.

Gofer napisał(a):
tool17 napisał(a):Czyli po próbie otwarcia od środka pompka zasysa rygielek i to podciśnienie nie pozwala wyciągnąć rygielka (i otworzyć drzwi) a tym samym pompka cały czas musi pracować żeby "utrzymać" tę dodatkową blokadę. A po jakimś czasie pompka przestaje pracować i wszystko wraca do normy, dopóki znowu ktoś nie spróbuje pociągnąć rygielka


Tak właśnie to działa. Ponieważ układ nie jest jakiś szczególnie szczelny pompka musi pracować aby niepozwolić wyciągnąc rygla.
Mnie zastanawia fakt że rygiel jednak można siłą wyciągnąć do góry jednak drzwi w moim przypadku nie da się otworzyć.


@Gofer
Jednak okazuje się, że po próbie otwarcia drzwi od środka pompka tylko działa na czas zassania rygielka z powrotem na miejsce (swoją drogą nawet nie zdąże wyciągnąć do połowy rygielka i już wszytsko zablokowane). Wcześniej pompka nam chodziła przez jakiś czas, ponieważ masz pewnie też pourywane kable i elektronika "nie widzi" czujnika położenia rygielka, dlatego cały czas pompuje. Ponadto przed naprawą, zawsze jakieś 15 sekund po zamknięciu auta było słychać pracę pompki przez chwilkę. Po polutowaniu wszystkiego tego już też nie ma
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez deusiwo » 5 lip 2013, o 10:38

To widzę, że też musze sie za to zabrać bo mam identyczne objawy :lol: tak samo pompowało jak np. zgasze silnik
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez tool17 » 5 lip 2013, o 12:46

Musisz się liczyć z tym że trzeba ściągać plastik ze słupka i z drzwi, bo te kabelki po pęknięciu lubią tam wpadać. W moim przypadku 2 żyły pękły tuż przy wtyczce i nie dało się już ich tam wlutować. Rozwierciłem wtyczkę na wylot i połączyłem te kable bezpośrednio w słupku bez złączek. I tak nie planuje kiedykolwiek wyciągać całe drzwi z auta.
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez deusiwo » 5 lip 2013, o 13:48

I tak będę to rozbierać bo chce dać głośniki na tył a nie ma tam wiązki więc zrobie to przy okazji :) dzieki za rady
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez tool17 » 5 lip 2013, o 15:18

U mnie kable na głośniki też były prowadzone przez rozwiercone dziury w kostce, co mnie zainspirowało do zrobienia w ten sam sposób kabli od zamka
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości