Wolno wstające wskazówki

Problemy zapytania związane z wnetrzem

Moderator: Moderator

Wolno wstające wskazówki

Postprzez golf 1.4 » 28 paź 2014, o 22:05

Witam. W moim golfie 1.4 ABD mam licznik 20-200 i obrotomierz od 7000 obr/min. Problem jest taki że irytujące jest to że wskazówki od poziomu paliwa i temperatury wolno wstają... Czy są jakies sposoby żeby "przyspieszyć" to? Wymiana licznika? ale na jaki? sporo się naczytałem o tym wgsz że musi być takie samo ale też naczytałem się że jak jest licznik od benzyniaka to każdy podejdzie i komu wierzyć? :-( `Może licznik od seata podejdzie alb o od polo 6n?
Te liczniki są od 1.4 ale czy podejdą? Zauważyłem że są liczniki wyskalowane do 7k i do 6k który wybrać?

1. http://allegro.pl/licznik-zegary-vw-gol ... 38350.html
2. http://allegro.pl/vw-golf-iii-1-4-benzy ... 98854.html
3. http://allegro.pl/vw-golf-iii-1-4-1-6-l ... 53058.html
4. http://allegro.pl/vw-golf-iii-licznik-z ... 44797.html
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Wolno wstające wskazówki

 

Postprzez deusiwo » 28 paź 2014, o 23:54

yyy. no ale silnik nie nagrzewa się momentalnie do 90* więc nie ogarniam za bardzo o co ci chodzi?
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez adziok09 » 29 paź 2014, o 00:42

Wiem o co Ci chodzi że jak odpalisz a wiesz że masz naprzykład półzbiornika paliwa z silnik jest rozgrzany to te wskazówki wolno się poruszają.
Rozwiązania tego problemu raczej nie ma bo jak ktoś juz wcześniej napisał wynika to z wieku zegarów, ja naprzykład mam rocznik 91 przebieg 144 tyś (oryginalny) i też wolno się podnoszą ale przywykłem do tego.
Jak kupisz nowsze zegary to nie bedą pasowały bo licznik jest wyskalowany od 0 a ty pewnie masz tak jak ja od 20 km/h

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez GrzesTM » 29 paź 2014, o 04:41

prawdopodobnie wystarczy wymienic tylko wskazniki paliwa i temp, jak rozbierzesz licznik on jest modułowy, (jak klocki lego) predkosc, obr/zegar, paliwo, temp. Po wymianie samego wskaznika na nowszy na silniczku krokowy (starsze dzialaja oporowo, stad powolna praca) powinno dzialac, bo czujnik temp czy plywak paliwa byly takie same nie zaleznie od zegarow.
Tez mnie to denerwuje, ale jak kolega wyzej, przywyklem (jak wpadna w rece zegary, nawet uszkodzone, to wymienie, tak jak obrotek mozna sam przelozyc)
GrzesTM
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 11:01
Lokalizacja: Tczew

Postprzez Radi » 29 paź 2014, o 16:45

Trzeba wymienić caly licznik i na taki po 95 roku czyli nowszy typ nie da sie przelozyć nowych zegarkow do starego licznika inaczej mocowane. W starym zegarki sa na bimetalach dlatego tak wolno ida, w nowszym typie sa juz na silnikach.

Z tych aukcji ktore podałeś wszystkie to nowe typy
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 29 paź 2014, o 20:09

deusiwo, ja superbem przejadę z 2km i mam 90 stopni i cały czas trzyma...

Radi, a żeby sprawnie działał nowszy licznik to WGSZ musi być podobne czy takie samo? Bo raczej nie ma licznika starego i nowego o tym samym WGSZ do 1.4
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Radi » 29 paź 2014, o 20:18

Szczerze ci powiem że malo mnie obchodzi to cale wgsz czy jak mu tam mialem stary typ z 1.8 8v zmienilem na nowy typ z 2,0 16v i nawet nie wiem ile to przeklamuje grunt ze wszystko działa. Skoro masz 1.4 ,nowy licznik tez ma być z 1.4 to co tam moze być za przeklamanie 5-10 km o ile w ogole, ja nam wieksze po zmianie kół z 15 na 17

Zreszta każdy licznik w kazdym osobowym samochodzie na wyższych prędkościach troche oszukuje idealne skalowanie maja tylko ciężarówki bo wymusza to tachograf.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 29 paź 2014, o 21:27

W sumie masz racje, a co do przekłamania to mogę sprawdzić na superbie, rozpędzę się np 50, 70 i 100km/h i sprawdzę czy w golfie tyle samo bd miał jadąc obok.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Radi » 29 paź 2014, o 21:32

Każdy ma swoje podejscie dla mnie najwarzniejszy jest zegar od temperatury potem obrotek, paliwo na końcu kilometry :-)
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 29 paź 2014, o 21:57

Radi, a później przychodzi mandat 63km/h na pięćdziesiątce :-D
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

cron