Nowy w Dieslach, pare pytań :)

Kupujesz Golfa ? - Tu uzyskasz odpowiedzi na pytania, które Cię dręczą przed jego zakupem.

Moderator: Moderator

Nowy w Dieslach, pare pytań :)

Postprzez Wiki » 4 kwi 2015, o 23:19

Witam, szykuje się do przesiadki na disela i mam parę pytań. Narazie zadowoliłem się samymi fotami (mam kawałek do przejechania żeby go zobaczyć więc to musi mi wystarczyć narazie).

Moim obiektem obecnego zainteresowania pojawił się Dieslel AFN (wersja GT). Ponieważ mało znam się na tych silnikach (w sumie wcale się nie znam) to mam do was parę pytań :)

Więc.....
1.Jaka wersja silnika jest definitywnie THE BEST ? ( z wszystkich wersji TDI 90km + ten AFN, chodzi mi o awaryjność i trwałość)
2.Bardzo awaryjny był diesel w MK 3 ?
3.Jak ocenić stan silnika ? chodzi mi o to żeby tak na oko mógł ocenić czy wgl. warto to ciągnąć na podnośnik.
4.Jak zadbać o silniczek by się nie popsuł ? (jak tym jeździć , czy czekać po zatrzymaniu z minutę by turbina ostygła czy coś w ten deseń ?)
Na chwilę obecną to wszystko :) w razie nowo pojawiających się pytań będę dodawał edycję z datą dodania pytania :) Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą odpowiedź :D
Wiki
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 mar 2015, o 17:12
Lokalizacja: Łódź

Nowy w Dieslach, pare pytań :)

 

Postprzez Banita95 » 4 kwi 2015, o 23:46

1 Jednostka 1.9 jest prawie można powiedzieć bez awaryjna i odporna na "Idiotów" jeżeli się wymienia olej na czas itp polecam AFN kumpel miał jeździłem nim i fajnie się zbierał ! Trwałość jest duża te silniki jeżdżą i jeżdżą jeżeli się dba
2 Nie
3 Sprawdź czy się nie poci czy turbo dobrze "ciągnie" czy nie jest zarzygane olejem no i czy nadmiernie nie kopci jak nie miał programu czy np wtryski nie leją
4 Jeżeli dałeś mu w palnik to poczekaj np 30-60s aby turbo się schłodziło i będzie wszystko dobrze oczywiście jeżeli zapomnisz i kila razy zgasisz od razu to nic się nie stanie ,ale jeżeli będzie się to nagminnie powtarzało to będą koszta
Avatar użytkownika
Banita95
Members
 
Posty: 860
Dołączył(a): 3 lis 2013, o 00:34
Lokalizacja: Pasłęk
Rocznik: 99
Silnik: 2.3
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez davwidek » 4 kwi 2015, o 23:54

1. Co do tego pytania to były jakieś różne 90hp ? :przestraszony:
2. Z tego co ja wiem opierając się na budowie oraz opinii ludzi to raczej najmniej awaryjny silnik w golfie. Chyba nawet pobija mojego sdi, ponieważ potrafi chociażby palić od strzała bez świec. 90 ma zwykłe turbo a 110 różni się tym, że ma zmienne łopatki. W teorii wiadomo, że im więcej z silnika wyciągasz tym awaryjność rośnie ale to nie jest 100%. :hyhy:
3. Co do tego to nie będę przypominał o takich rzeczach jak sprawdzenie czy jest biały nalot na korku.. :roll:
-odpalanie z zimnego
-patrz czy kopci czy nie (na zimnym może przez jakiś czas na białawy kolorek).

4. Po spokojnej jeździe wydaje mi się, że nie trzeba chłodzić turba, dopiero jak przypierdzielisz, ale ogólnie to wysokoprężne silniki nie lubią wysokich obrotów. Słyszałem, że ponoć turbodieslem trzeba umieć jeździć ale ile w tym prawdy to nie wiem.
No a poza tym to wiadomo. To silnik na olej więc czarnego nalotu może mieć dużo, ważne abyś dopasował również odpowiedni olej oraz wymieniał go na czas. Jeżeli chodzi o sam olej to jest wiele opinii jaki lać i w ogóle więc poczytaj trochę i zrób jak uważasz. Ale jeśli Cię to interesuje to ja do takiego 90hp spróbowałbym 5w40 albo 5w50. No chyba, że się boisz to 10w40 albo 50. To chyba tyle. Mam nadzieję, że się nie zanudzisz :spi:
Avatar użytkownika
davwidek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 09:35
Lokalizacja: Gubin
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 D 1Y
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez BartheZz_3 » 5 kwi 2015, o 08:45

davwidek napisał(a):1. Co do tego pytania to były jakieś różne 90hp ? :przestraszony:

Tak, o oznaczeniu ALE AHU oraz 1Z. Różnice niewielkie ale jednak są, ogólnie nie wpływają za bardzo na jazdę, ale od speca usłyszałem że słychać czy silnik jest 1Z czy inny -> 1Z po prostu pracuje bardziej miękko jeśli jest zadbany :)
Wiki napisał(a):1.Jaka wersja silnika jest definitywnie THE BEST ? ( z wszystkich wersji TDI 90km + ten AFN, chodzi mi o awaryjność i trwałość)

Tak po prawdzie to wszystko jest to samo tylko z innym osprzętem, jeśli do 90KM założysz kompletny osprzęt z AFN to będziesz mieć AFN.
Wiki napisał(a):2.Bardzo awaryjny był diesel w MK 3 ?

Przez 4 lata użytkowania praktycznie żadne części mechaniczne mi się nie zepsuły, ani nie miałem nagłych awarii (mam 1Z), wymieniam olej i filtry na bieżąco, rocznie robię około 25-30 tys. km
Wiki napisał(a):3.Jak ocenić stan silnika ? chodzi mi o to żeby tak na oko mógł ocenić czy wgl. warto to ciągnąć na podnośnik.

Oprócz tego co koledzy wyżej napisali warto się zainteresować też budą, czy nie jest przegnita, poszukać czy nie ma żadnych dodatkowych patentów poprzedniego właściciela w komorze silnika albo pod deską bo możesz się zdziwić co ludzie robią :P
Wiki napisał(a):4.Jak zadbać o silniczek by się nie popsuł ? (jak tym jeździć , czy czekać po zatrzymaniu z minutę by turbina ostygła czy coś w ten deseń ?)

Nie pałuj na zimnym, jeśli kozaczyłeś na drodze to poczekaj 30-60s aż turbo się schłodzi, nie jeźdź na 5 biegu 60km/h :] pod górkę :] z załadowanym bagażnikiem :] rozumiesz... dbaj też o świece żeby Ci odpalał jak należy. O tuningach takich jak wywalanie EGR nie będę pisał bo z czasem sam dojrzejesz do tego żeby o tym sobie poczytać
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez suchyvw » 5 kwi 2015, o 10:22

1. Moim zdaniem lepsze sa wersje 90km tzn( w AFN dużo droższe sprzęgło i turbina no i sa awaryjniejsze)
2. Jak umiesz nim jezdzic i dbasz na bierzaco to bedzie bezawaryjny
3. Nie może kopcić (szczególnie na biało i niebiesko)
4.Nie gazować na zimnym, lać dobry olej, zmieniać częsci na dobre
To nie tylko samochód lecz kawałek życia..
moj-golf/golf-iii-1-8-adz-t51854.html
suchyvw
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 20:29
Lokalizacja: Łączno/Morąg

Postprzez koremi » 5 kwi 2015, o 10:23

Na co zwrócić uwagę?

1.Przede wszystkim na podłogę, czy nie ma dziur i czy gumowe korki są na miejscu.
Zajrzyj pod dywaniki czy nie ma wody.
Na miejscu kupującego bym podjechał na stacje kontroli pojazdów i sprawdził amortyzatory, hamulce- jeśli to GT to musi mieć tarczopiasty z tyłu-w jakim są stanie??- na kanale można obejrzeć dokładnie podłogę, progi. Nie żałować 30 czy 50zł dla Pana z SKP
2. Można zapytać kiedy był wymieniany rozrząd, pompa wody?
3. Obejrzeć wszystkie lampy- przód tył- czy całe. Nie słuchać że to grosze kosztuje- ale kosztuje i będziesz musiał zmienić.
4. Czy są listwy progowe? Jak nie ma to cena w dół o 162 zł- bo tyle kosztuje jedna listwa do trójki w GT.
Co do silnika AFN :
Czy nie ma wycieków- jak był umyty to na 90% ma jakieś drobne wycieki. Dla przyjemności się nie myje silnika zwłaszcza gdy idzie na sprzedaż.
Sprawdzić czy przy przyśpieszaniu nie szumi- nie syczy. Może łapać lewe powietrze.
Jak AFN GT to powinien mieć komputer MFA- sprawdzić czy wszystkie funkcje działają, temperatura oleju, zewnętrzna itd.
To takie ogólne rady bazujące na własnym doświadczeniu.

pozdro

A! pochwal się jak już kupisz :)
koremi
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 lut 2015, o 21:18
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez k-m-r1 » 7 kwi 2015, o 13:15

kupisz 1Z to szukaj rdzy

predzej takie auto lądują na szrocie bo dziury wielkie i nie opłaca sie robic.

zobacz ile silników jest na necie 90 km od zarąbania bo auta pogniły lub w dupe dostały a silnik zostaje bo jest dobrą konstrukcją
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez slawek5t » 7 kwi 2015, o 15:08

http://www.golf3.pl/topics28/na-co-zwra ... vt4596.htm
http://www.golf3.pl/topics10/na-co-zerk ... t73114.htm

edycja postu :

1. Wszystkie Diesle są udane.
2. Nie. Jest bardzo żywotny, do dziś bardzo dobrze jeżdżą mimo że sporo tych aut ma nastukane po pół miliona kilometrów (na liczniku mniej oczywiście).
3. Poczytaj linki które podałem oraz poszukaj podobne tematy, dowiesz się bardzo sporo.
4. Po prostu dbać :) nie potrzeba jakichś szczególnych wysiłków bo to stara, trwała, prosta oraz wytrzymała jednostka.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie


- - -



Powrót do Zakup kontrolowany - Kupujemy Golfa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości