davwidek napisał(a):1. Co do tego pytania to były jakieś różne 90hp ?
Tak, o oznaczeniu ALE AHU oraz 1Z. Różnice niewielkie ale jednak są, ogólnie nie wpływają za bardzo na jazdę, ale od speca usłyszałem że słychać czy silnik jest 1Z czy inny

1Z po prostu pracuje bardziej miękko jeśli jest zadbany

Wiki napisał(a):1.Jaka wersja silnika jest definitywnie THE BEST ? ( z wszystkich wersji TDI 90km + ten AFN, chodzi mi o awaryjność i trwałość)
Tak po prawdzie to wszystko jest to samo tylko z innym osprzętem, jeśli do 90KM założysz kompletny osprzęt z AFN to będziesz mieć AFN.
Wiki napisał(a):2.Bardzo awaryjny był diesel w MK 3 ?
Przez 4 lata użytkowania praktycznie żadne części mechaniczne mi się nie zepsuły, ani nie miałem nagłych awarii (mam 1Z), wymieniam olej i filtry na bieżąco, rocznie robię około 25-30 tys. km
Wiki napisał(a):3.Jak ocenić stan silnika ? chodzi mi o to żeby tak na oko mógł ocenić czy wgl. warto to ciągnąć na podnośnik.
Oprócz tego co koledzy wyżej napisali warto się zainteresować też budą, czy nie jest przegnita, poszukać czy nie ma żadnych dodatkowych patentów poprzedniego właściciela w komorze silnika albo pod deską bo możesz się zdziwić co ludzie robią

Wiki napisał(a):4.Jak zadbać o silniczek by się nie popsuł ? (jak tym jeździć , czy czekać po zatrzymaniu z minutę by turbina ostygła czy coś w ten deseń ?)
Nie pałuj na zimnym, jeśli kozaczyłeś na drodze to poczekaj 30-60s aż turbo się schłodzi, nie jeźdź na 5 biegu 60km/h
![:]](https://www.golf3.pl/images/smilies/cwaniak.gif)
pod górkę
![:]](https://www.golf3.pl/images/smilies/cwaniak.gif)
z załadowanym bagażnikiem
![:]](https://www.golf3.pl/images/smilies/cwaniak.gif)
rozumiesz... dbaj też o świece żeby Ci odpalał jak należy. O tuningach takich jak wywalanie EGR nie będę pisał bo z czasem sam dojrzejesz do tego żeby o tym sobie poczytać
R.I.P Mystic B. [*]