air ride - koszt

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez killah » 18 lut 2013, o 10:44

raczej sobie odpuszczę temat. Air nie spełnia moich wymogów i najszybciej jednak zamontuję ten pierwszy zestaw co podnosi tylko przód. Jak będę gdzieś dalej jechać to 5 cm w górę i heja za ojczyznę.
killah
 

 

Postprzez chomik » 18 lut 2013, o 17:54

killah odezwij sie na pw. kolo 18 to powiem ci co i jak z tym jednym balwankiem zamiast helpera:)
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 18 lut 2013, o 18:05

PiJey88, przecież wystarczy że dolne mocowanie poduchy będzie niżej i ten problem znika. Żeby samochód podnieść do "normalnej" jazdy będziesz musiał nabić większe ciśnienie i nie będzie już wcale miękko. Minus taki że wtedy nawet na maksa nabite poduchy podniosą go niewiele.
Ale jednak się da ten problem obejść
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez chomik » 18 lut 2013, o 18:14

Opik , jesteś w błedzie .... widać , ze problem znasz tylko z teori ... w praktyce tak nie jest .

Obrazek
jezeli skrecisz okucie na max w dół to gdzie niżej ???
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 18 lut 2013, o 18:20

No to wytłumacz mi co nie tak jest w tym co napisałem. Przecież skoro ta sama poduszka będzie zamocowana niżej, to cały samochód pójdzie bliżej ziemi i siądzie na nadkolach jeszcze przed całkowitym wypuszczeniem powietrza z poduszek. I nabijając takie samo ciśnienie, jeżeli całość będzie zamocowana niżej, to samochód też się podniesie niżej.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez chomik » 18 lut 2013, o 18:29

Alej jak niżej zamontujesz poduszkę ?? przyspawasz ??

już szybciej wrzuciłbym poduszkę ( jeden baranek ) i wsio . opuszczony air , wachacze leża na ziemi , auto podniesione do połowy ...1cm dokładka od ziemi masz gwint , auto podniesione max .. masz beton .

jest jesdna różnica czy dajesz jeden baran , dwa , trzy ? :wstyd:
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 18 lut 2013, o 18:33

chomik, nie wiem jak przymocuje, ja mówię teoretycznie czysto, że problem który opisał PiJey jest do obejścia. I myślę że jak ktoś by się bawił w air to da sobie z tym radę jeśli będzie chciał. Albo tak jak mówię, albo wywalając jeden bałwanek tak jak napisałeś. Nie wiem, może spróbować zrobić niższe okucia które pozwolą zejść trochę niżej. Może przerobić mocowanie kolumny do wahacza, tak żeby było niżej. Przerobić górne mocowania kolumny w budzie. I tak się rzeźbi i tak. Nie zagłębiałem się nigdy aż tak w temat Air ale masz tu na szybko kilka teoretycznych rozwiązań danego problemu. Jak ktoś ma całość u siebie to może posprawdzać, pomierzyć i będzie jasne czy da radę zakombinować w ten sposób o którym mówię, czy nie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez killah » 18 lut 2013, o 18:34

generalnie opikowi chyba chodzi o to że jak się skręci niżej tą poduszkę na gwincie to w pewnym momencie będzie to leżeć na odbojach (nie wiem czy są zastosowane ale taki jest tok rozumowania) przez co będzie twardo i nie będzie szło w dół.

Aczkolwiek jazda na odbojach nie jest już chyba taka dobra
killah
 

Postprzez chomik » 18 lut 2013, o 18:37

ale mozesz zastosować system mapeta ( w poduszce masz pliuretan żeby poduszki nie pocieło ) i mntujesz to zamiast helpera.Sprezyna głowna pracuje prawidłowo .Według mnie przy skoku amora 1-2-3 cm ... i tak nie ma różnicy :) wszystko dostaje ... jak ktoś tego nie rozumie to niech lata na seri :)
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez killah » 18 lut 2013, o 18:39

chomik napisał(a):ale mozesz zastosować system mapeta ( w poduszce masz pliuretan żeby poduszki nie pocieło ) i mntujesz to zamiast helpera.Sprezyna głowna pracuje prawidłowo .Według mnie przy skoku amora 1-2-3 cm ... i tak nie ma różnicy :) wszystko dostaje ... jak ktoś tego nie rozumie to niech lata na seri :)


przemyślę ten zestaw mapeta. Wolałbym tylko nie musieć tego w zimę zdejmować. Mógłbym tego nie używać zimą ale nie mam zamiaru bawić się w przekładki zwiechy na zimę.
killah
 

Postprzez chomik » 18 lut 2013, o 18:47

Opik , to pisz , że mowisz w teori tak powinno być . Bo poxniej wychodzi ze każdy czyta ...i mysli zrobił , widział , info pewne na 100% i przy montowaniu ERROR ;)

Okucia już niżej sie nie da zastosować , jedynym wyjsciem jest dogwintowanie gwintu ...... do ogarniecia temat :D W Toruniu kilka poduszkowców lata i na parkingach leżą bebechami a wcale wolno nie lataja po miescie a kozy nigdy nie widziałem :D Także z tą miekkością to jest tak ze dla jednego miekko , dla drugiego twardo :mrgreen: A w PL latają fury na airach co maja po 3XX kucy i dają rade :)
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 18 lut 2013, o 18:51

dobra, proszę mój mega fachowy rysunek o co chodzi :hyhy:

1 - minimalne ciśnienie, tzn spuszczone na maksa
2 - maksymalnie nabite baranki

i chodzi mi o to, że gdy mocowanie będzie niżej, to przy tym samym ciśnieniu będzie buda zawsze niżej (przerywane linie)

Obrazek


Chomik dlatego kilka razy podkreśliłem - teoretycznie ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości