Amortyzatory

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez dawidg87 » 26 paź 2008, o 14:06

ze ściągnięciem raczej problemów mieć nie będziesz:) bo w momencie rozkręcania amortyzatora sprężyna zacznie uciekać do góry sama:) gorzej będziesz miał ze skręceniem :D bo w rękach raczej jej nie ściśniesz :P
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

 

Postprzez marko1967 » 26 paź 2008, o 17:01

Lukasz007, ściągacz do spręzyn to tak zwana rzymska śruba gdzie do połowy jest gwint prawy a druga połowa to gwint lewy i na tą śrube są nakręcone takie łapki a wygląda to mniej więcej tak http://www.allegro.pl/item458529260_pro ... odowy.html
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Reiven » 26 paź 2008, o 18:48

dawidg87, zdejmowałeś kiedyś sprężyny z przednich kolumn bez ściągacza? Ja zrobiłem to raz i mam dziurę w drzwiach garażowych!
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Lukasz007 » 26 paź 2008, o 21:29

marko1967 napisał(a):Lukasz007, ściągacz do spręzyn to tak zwana rzymska śruba gdzie do połowy jest gwint prawy a druga połowa to gwint lewy i na tą śrube są nakręcone takie łapki a wygląda to mniej więcej tak http://www.allegro.pl/item458529260_pro ... odowy.html


Dzikeki o to mi wlasnie chodzilo jutro sie biore do roboty i cos wymysle ;-) a z tymi drzwiami to na serio :hyhy:
Lukasz007
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20 sie 2008, o 16:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 26 paź 2008, o 21:47

Myślę że będziesz usatysfakcjonowany odpowiedzią, że do standardowych sprężyn i amorów z tyłu ścigacza nie trzeba, czasem jak sa nowe spręzyny wystarczy je lekko nacisnąć, wystarczy ciężar ciała i gwint chwyta.
Z przodu inna bajka.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Reiven » 26 paź 2008, o 21:52

z tymi drzwiami to na serio :) dobrze że zdążyłem zabrać rękę a że drzwi nie były pierwszej świeżości to się poddały. :)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pawelek03576 » 26 paź 2008, o 23:07

pablomed, ma racje nie treba ściągacza do wymiany tylnych amortyzatorów tylko weź sobie kogoś do pomocy
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez dawidg87 » 27 paź 2008, o 09:06

Reiven napisał(a):dawidg87, zdejmowałeś kiedyś sprężyny z przednich kolumn bez ściągacza? Ja zrobiłem to raz i mam dziurę w drzwiach garażowych!
hehe no tak, ale wiesz koledze chodziło o tył :) tam amor spokojnie schodzi bez sciągacza, temat również dotyczy tylnich amorów :D , poza tym sprężyna jest tam inna, wąska, nie wiem jakie są typy ściągaczów, ale tymi moimi na przykład bym nie dał rady skręcić tylnich sprężyn :D chociaż fakt przyznaję się do błędu bo ktoś mógłby moją wypowiedz potraktować jako dotyczącą tylnych i przednich :)
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

wymiana amortyzatorów

Postprzez KubaGolf3 1.9TD » 27 paź 2008, o 14:45

Witam,
Wymieniłem amortyzatory w moim golfie ale mam problem ponieważ dokręciłem do końca tą górną pokrywę amortyzatora (tą do której dostęp jest pod maską-nakrętka 21 i imbus) ale nadal odstaje od obudowy i amortuzator siedzi luźno w gnieździe. Co mam zrobić ??
KubaGolf3 1.9TD
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 15:12
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez golfiak » 27 paź 2008, o 18:39

Też mnie to czeka, ale nie wiem dokładnie co wymieniać ?
Amorek lata luźno w mocowaniu i uderza na nierównościach.
Może podpowiesz co kupić do wymiany i jaki koszt ?
Sorki, że "pytanie za pytanie?. :zdrowko:
TDI 1Z 90 KM
Avatar użytkownika
golfiak
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 23:11
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pablomed » 27 paź 2008, o 19:33

górne łożysko amortyzatora do wymiany z tym że luz na podniesionych kołach jest normą, a odstęp na opuszczonym aucie ma być byle nie za duży, poniżej centymetra na pewno
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 28 paź 2008, o 01:16

ta miska ma tak odstawać. ma byc taka szczelina...jak podniesiesz auto to ważne jest aby nie było luzu jak chwycisz za koło od spodu i byś chciał całą zawieche unieśc do góry.nie ma prawa...a mtą szczelina sie nie przejmuj,tak ma byc.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości