Amortyzatory

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez dadi321vw » 17 mar 2010, o 14:44

ej a jak jade to w prawym kole słychac takie stuki nawet jak dziur nie ma tylko jakieś nie równosci nie metaliczne tylko takie puk puk amorek jest wylany ja podejzewam że to może być ta poduszka amorka nie.?? :dobani:
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

 

Postprzez pablomed » 18 mar 2010, o 00:54

amorek masz wylany a podejrzewasz poduszkę? Można i tak myśleć, ale najlepiej wymień co potrzeba podpierając się oceną diagnosty.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dadi321vw » 18 mar 2010, o 08:31

Nie wiem przecież o tym że amorek jest do wymiany i już musze wyminić tylko chodzi o to że wydaje mi się że prawa poducha też jest wyjechana nie chce poprostu rozebrać auta żeby stało chcę kupić co potrzeba założyć i jezdzić. Wszystkie sklepy blisko mnie mają tak że częsci są dwa razy drosze jeszcze trzeba tydzień czekać więc zakupy robie na allegro. :lol:
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez piotrekb83 » 30 mar 2010, o 17:00

niestety wczesniejsze amory mialy przyspawane swoje talerzyki wiec musialem dokupic. koszt 15 zł od sztuki jakby ktos byl zainteresowany
Avatar użytkownika
piotrekb83
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 09:50
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez sweetboy90 » 19 kwi 2010, o 17:43

dzisiaj poszedl mi amorek z tylu :cry: i znalazlem na allegro takie cus :roll: http://moto.allegro.pl/item970178069_am ... stein.html a ze kompletnie na tym sie nie znam :wstyd: to pomyslalem ze moze wy mi doradzicie :hyhy:
Avatar użytkownika
sweetboy90
Badacz tematu
 
Posty: 329
Dołączył(a): 21 maja 2009, o 19:51
Lokalizacja: Śrem Ostrowo

Postprzez marcinkoz2910 » 2 maja 2010, o 12:54

Widzę tutaj podobny problem co u mnie

Rok temu na przeglądzie wyszło mi po 60% zużycia amortyzatorów na tyle i od tygodnia słyszę z tyłu po stronie pasażera dziwne dzięki których przedtem nie miałem :/

Na dodatek jak wracałem w piątek z załadowanym autem (5 osób) to tarło mi z tej właśnie strony koło po nadkolu :/

Nie mam seryjnego zawieszenia bo na takim obniżonym i utwardzonym przyjechało autko już z niemiec i nie wiem co to mam za zawieszenie i teraz nie wiem co mam zrobić :wstyd: Bo nie mam kasy na komplet sportowego zawieszenia a nie chce seryjnego :dobani:

Zajadę jeszcze sobie na stacje by sprawdzić moje obawy

I tu pytanie dla Was --> : Co mam wymienić ?? Myślałem kupić używane żółte amorki i czerwone sprężyny i do tego obowiązkowo te gumy czy odbojniki (chyba tak się to nazywa) było by to dobre rozwiązanie? Czy może kupić same amortyzatory a sprężyny zostawić stare?

Pomóżcie !! :cry:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Legionista » 2 maja 2010, o 12:59

marcinkoz2910 napisał(a):kupić używane żółte amorki i czerwone sprężyny i do tego obowiązkowo te gumy czy odbojniki (chyba tak się to nazywa) było by to dobre rozwiązanie? Czy może kupić same amortyzatory a sprężyny zostawić stare?


Jeśli masz do wymiany zawieszenie na tyle to kupuj od razu komplet amorki i sprężyny gumy itp..

Dodam ze u mnie mam to samo - auto przyjechało z Włoch i na tyle na prawdę nie wiem co jest za zawieszenie ale jest nisko i twardo gwint to to nie jest... i bylem ostatnio na przeglądzie i okazało sie ze jeden mam 30% i teraz muszę zastanowić sie co kupic czy pół gwint czy używkę gwint na tył
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez K@mil » 2 maja 2010, o 13:13

marcinkoz2910 napisał(a):Rok temu na przeglądzie wyszło mi po 60% zużycia amortyzatorów


Co stacja diagnostyczna to inne wyniki :)

Amory+ 2x odboje+ 2x gumy -to sie wymienia przy wymianie amorków

marcinkoz2910 napisał(a):Czy może kupić same amortyzatory a sprężyny zostawić stare?


Sprawdz co tam masz... jak masz sprezyny -35 np to kupujesz amorki wkladasz swoje sprezyny i masz nowy komplet

No chyba ze masz tam jakis amor sportowy
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Procent » 2 maja 2010, o 16:12

A ja miałem jeszcze inaczej. Tył mi obcierał przy dwóch osobach z tyłu, a z przodu miałem jeden amor nowego typu a drugi starego. I na przodzie do tego jakieś twarde sprężyny bo auta nie szło prawie ugiąć pod naciskiem. Więc amorki nowe i sprężyny -40 przód i -35 tył. Jest o wiele twardziej, ale nie mam już stuków i zakręty są moje. Dzisiaj jechałem z Zakopanego no i zaskoczył mnie zakręt około70-75 st przy 90 km/h. Wszedł bez problemu i nawet go nie ruszyło. Także ja bym celował w normalne amorki i sprężyny te co masz teraz bo napewno nie są to powyżej -40 mm czyli seria amor da radę
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez opolanin » 4 maja 2010, o 10:13

czepi, same amorki czasem nie wystarczą, jeśli sprężyny to padaka, to nawet amor z górnej półki Ci nie pomoże, wszyscy wymieniają amorki a zapominają często o jak ważnym elemencie sprężynach, które tłumią drgania w znaczącym stopniu, podam prosty przykład z życia w golfie tył był lekko siadnięty ale siadał całkowicie przy 5 osobach, zostały wymienione springi na sportowe i ku zaskoczeniu poszedł nawet lekko wyżej lub zostało na tym samym poziomie, co świadczyło już o zużytych sprężynach. A co do amorków to monroe gazowe :-D
opolanin
 

Postprzez PabloSBT » 4 maja 2010, o 18:02

słuchajcie a jak samochód pod załadunkiem mi siada i trze to wina sprężyn czy amortyzatorów ?? jak siąda 3 osoby z tyłu to mam ok 1 cm luzu miedzy kołem i nadkolem :|
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Procent » 4 maja 2010, o 18:30

Ja też tak miałem. Poszło wszystko do wymiany i mam spokój. Teraz nic nie siada, ale mam springi twarde
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron