Amortyzatory

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Paweu » 4 paź 2012, o 22:29

Daante napisał(a):bo geometrie musieli ustawic i teraz mnie szlag trafia bo łożyska stukaja :-x


Geometria się zmieni jeśli będziesz grzebał przy mocowaniu amora do zwrotnicy... odkręć górne mocowanie , wymień sobie te trefne łożyska i po kłopocie.. lub jedz na reklamację.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

 

Postprzez bioly21 » 5 paź 2012, o 16:18

Paweu_mk3 napisał(a):
Daante napisał(a):bo geometrie musieli ustawic i teraz mnie szlag trafia bo łożyska stukaja :-x


Geometria się zmieni jeśli będziesz grzebał przy mocowaniu amora do zwrotnicy... odkręć górne mocowanie , wymień sobie te trefne łożyska i po kłopocie.. lub jedz na reklamację.


ale chyba zeby wymienic lozyska w poduchach to niestety trzeba wyjac amor calkiem bo lozysko wchodzi od spodu z tego co pamietam , a bez odkrecenia srob dolnych to nie nagniesz go az tak
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez Daante » 5 paź 2012, o 20:32

no dokładnie. Już próbowałem. a u nich z reklamacją to nie takie hop siup jak to mówia
Avatar użytkownika
Daante
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 02:02
Lokalizacja: Gdynia, Rzeszów

Wycena amortyzatorów

Postprzez picitph » 10 paź 2012, o 18:03

Witam, planuje wymienić amortyzatory przód a później tył w warsztacie ;)

Chciałbym się zorientować co kupić muszę (najlepiej w linkach allegro) i ile około wychodzi same części na przód. A wiecie może ile około kosztuje wymiana przodu?
picitph
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 20:13
Lokalizacja: Człuchów

Postprzez siemo012 » 10 paź 2012, o 18:18

Ja ostatnio wymieniałem cały komplet. Przód + tył amorki, odboje osłony itp, łożyska i poduszki wszystki. 700 zł towar kosztował. Oczywiscie na Bilsteinie wszystko.
siemo012
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 22:09
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez seba65310 » 10 paź 2012, o 18:35

Nie wiem jak wygląda sprawa z sprawnością Twoich amortyzatorów, ale ze względu na rozłożenie masy samochodu, ważniejsze są amortyzatory na tył. Na przodzie masz silnik, cały osprzęt. itd. co wpływa na to, że przód jest bardziej dociążony, co za tym idzie efekt ping-ponga jest mniejszy.


Z tego co ja słyszałem to wymiana przedniego amortyzatora to koszt od około 60-100zł za szt, tył jest tańszy o około 20%.

Co do kosztów to jak masz czas, chęci to spróbuj sam wymienić je. Po wymianie tylko podjedziesz na geometrię i gotowe.

Za koszt wymiany kompletu zapłacisz tyle, co za tylni komplet amorków.

Ja polecam:


http://allegro.pl/amort-tyl-2szt-vw-gol ... 60445.html
+
http://allegro.pl/amort-przod-2szt-vw-g ... 17610.html

lub

http://allegro.pl/amort-p-t-4szt-vw-gol ... 40618.html
seba65310
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 00:24
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez pablomed » 10 paź 2012, o 19:47

picitph, co do kosztów robocizny to naprawde musisz się dogadać z mechanikiem, ceny sa bardzo różne, może starczyć 2 stówki a może 5 - zależy od zakładu plus 6-8 dych za geometrię która potem musisz zrobić.
Co do amorków kolega wyżej podał ci dobre amortyzatory Bilstein ale olejowe z tzw serii B2, jeśli możesz sobie pozwolić na ok 50procent większy wydatek to kup sobie Blsteiny gazowo olejowe ale z tych najmniej usportowioncyh czyli z ze słabszej serii B2 (te tańsze bo B2 są też dwa rodzaje droższe i tańsze). Komfort i pewność prowadzenia sa zdecydowanie lepsze na gazowo - olejowych
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Gumy na amortyzatory

Postprzez szuler » 23 paź 2012, o 19:51

Witam!
Jak kupiłem Gofra był zglebowany tak że nie dało się jeździć po moim mieście...
Kupiłem zwykłą zawiechę z golfa.I tu moje pytanie , tył mam strasznie wysoki aż dziwnie to wygląda.Myślałem by przełożyć same sprężyny do tych amorów.Lecz coś się obiło mi o uszy że amory mogą szybko się rozsypać , czy to prawda? Sprężyny są firmy Patec oznaczone jako 19E a dalej niestety nie da się odczytać chyba 1h/A coś w tym stylu. Tylne sportowe amory mam regulowane lecz przednie nie. Więc chciałem wrzucić same sprężyny ale obawiam się że przód może być znów za niski. Widziałem na allegro gumy pod sprężyny czy ktoś ich używał?
szuler
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:19
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez prezesik » 23 paź 2012, o 21:40

szuler napisał(a):Widziałem na allegro gumy pod sprężyny czy ktoś ich używał?
takie coś zakładają desperaci, którzy chcą skończyć ze swoim życiem.
Zakładaj ori całą zawiechę ( amory + sprężyny od właściwej wersji silnikowej ) i będziesz miał równiutko stojące auto. Nie kombinuj z modami typu seryjne sprężyny+ sportowe amory - to nie będzie banglać.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez szuler » 23 paź 2012, o 21:43

ale namieszałem XD chodziło mi o seryjne amory + sportowe sprężyny ^^
szuler
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:19
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez prezesik » 23 paź 2012, o 21:58

szuler napisał(a):ale namieszałem XD chodziło mi o seryjne amory + sportowe sprężyny ^^
na seryjne amory można założyć sprężyny obniżające na max -40mm. Niższe sprężyny szybko zniszczą seryjne amory, choć te -40 też skróca żywotność amorków.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez szuler » 23 paź 2012, o 22:18

Ok dzięki jedynym problemem będzie że myślałem by podwyższyć auto dzięki tym guma bo tak niestety jest za niskie na moje miasto.I nie wiem czy te sprężyny to -40 czy więcej:/
szuler
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:19
Lokalizacja: Wałbrzych

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości