Bicie kierownicy

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Bicie kierownicy

Postprzez dbdgonzo » 22 kwi 2015, o 13:13

Witam.
W tamtym tygodniu ''mechanik'' wymieniał mi komplet gum, łączników , końcówek drążków ( Febi)
po odjechaniu z warsztatu okazało się, że przy prędkości 80 km/h zaczyna się bicie kierownicy przy 90 ustaje. Pojechałem na stację diagnostyczną i wyszedł luz na pieście koła. Wymieniłem piastę + łożysko lecz problem ten sam. Zmieniłem dziś przegub zew i półoś, bo miałem w domu i dalej to samo. Proszę o jakieś sugestie co może być przyczyną tego bicia ( wszystkie gumy z tuleje są sztywne, koła wyważone)
Tarcze zmieniane w listopadzie ( ATE )
Avatar użytkownika
dbdgonzo
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 19:01
Lokalizacja: DZG
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Bicie kierownicy

 

Postprzez slawek5t » 22 kwi 2015, o 20:05

Może być wina opon
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez k-m-r1 » 22 kwi 2015, o 20:49

sprawdz ciśnienie w oponach

piszesz że jest bicie ale jakie?
drga czy stuka
kierownica lata ???

co sie dzieje na łukach przy 80 ??
co jest gdy jedziesz 80 i dasz na luz?
co gdy przy 80 zdejmiesz noge z gazu
co gdy hamujesz kiera drga dalej?


tak najszybciej diagnozujemy czy to wina napedu tarcz drażka .. czy czegoś tam jeszcze

po wymianie była zbierzność?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez dbdgonzo » 23 kwi 2015, o 08:01

k-m-r1,
Kierownica drga, brak stuków
Na łukach też drży
na luzie to samo.
Podczas przyśpieszania jakby lżej, ale te drżenie jest w zakresie kilku km/h
Przy hamowaniu delikatnie ustaje.
Zbieżność jeszcze nie robiona, bo czekam na zawieszenie i chcę od razu całą geometrie zrobić.
Może to być wina braku zbieżności ?
Avatar użytkownika
dbdgonzo
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 19:01
Lokalizacja: DZG
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez deivw11 » 26 kwi 2015, o 15:21

Masz pierscienie centrujace? Moze jak sciagali kolo to nie zalozyli albo gdzieś wypadł, możesz sprawdzic.
Avatar użytkownika
deivw11
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 maja 2014, o 16:16
Lokalizacja: DW
Rocznik: 94
Silnik: ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez dbdgonzo » 4 maja 2015, o 17:01

Problem rozwiązany.
Przyczyna: luźny przegub wew ( długa półoś ) brakowało 2 śrub, a reszta była mega luźna :zdziwko:
Avatar użytkownika
dbdgonzo
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 19:01
Lokalizacja: DZG
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości