Bije przednie prawe koło

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Bije przednie prawe koło

Postprzez Lucas » 29 mar 2010, o 20:32

Tak jak w temacie. Przy prędkości ok. 60 km/h zaczyna mi sie telepać przednie prawe koło ale na kierownicy nie jest to odczuwalne. Rozpędze sie do 70-80 km/h jakby troche przestawało ale dalej jest to czuć. Lecąc ponad setke zaczyna troche mocniej znowu i czuć już bicie na kierownicy. Dodam że przy hamowaniu z dużych prędkości, rzędu 130-150 km/h koło wali aż miło i kierownicą telepie dość mocno. Co to może być? Koła przed zmianą na wiosne były wyważane. Latam na 195/50/15. Na zimówkach może i coś skakało ale było to zdecydowanie mniej zauważalne do tego stopnia że nie zwracałem na to uwagi. Zimówki 175/70/13.
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Bije przednie prawe koło

 

Postprzez daniel_dyla » 29 mar 2010, o 21:08

hmm możliwe kolego ze przykleiło ci się coś do felgi od wewnątrz, czasami wystarczy mała pierdoła a będzie wpadało w wibracje. możliwe ze jest felga krzywa. albo jakieś elementy gumowe - metalowe od zawieszenia poszły. podjedz sobie na stacje kontroli za około 20 zeta powinni sprawdzić cale zawieszenie. na pewno do sprawdzenia, felga czy jest wyważona, gumy na zawieszeniu, tarcze czy się nie pokrzywiły.
Avatar użytkownika
daniel_dyla
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25 mar 2010, o 21:18
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez simon220 » 29 mar 2010, o 23:30

mi to wygląda na wybite tuleje wahaczy, sworznie lub końcówki drążka, wejdź w kanał albo podnośnik i sprawdź te elementy, bo skoro wywazales przed zmiana i nigdzie nie przejeba... to musi byc cos w zawieszce...
Avatar użytkownika
simon220
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 1 maja 2008, o 17:52
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Lucas » 30 mar 2010, o 14:36

Felgi co prawda wyważone ale czy ta jest prosta hmm... Tuleje wahacza robiłem w ubiegłym roku więc myśle ze tak szybko by sie nie posypały. Końcówki drążka i sworznie niby wtedy były ok ale troche czasu mineło. Pewnie trzeba będzie pojechac na tą diagnostyke :-/ Ewentualnie sprawdze jeszcze ta felge czy jest prosta przekładając tył na przód, spróbuje sie przejechac i zobaczymy. Wkurzająca sprawa bo jestem już umówiony z lakiernikiem na zwalczanie efektów tegorocznej zimy a tu kolejny wydatek sie szykuje pewnie. :oops:
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez simon220 » 30 mar 2010, o 20:25

przy takim szarpaniu jak 0pisujesz t0 te elementy sprawdzisz sam, kanal alb0 p0dn0snik i wybadasz b0 tu luz musi byc juz na tyle duzy ze na ręke wyczujesz, a jesli t0 t0, pr0blem finans0wy znik0my, te elementy t0 gr0sz0wa sprawa tuleje p0 10-15 zl sw0rznie t0 sam0, a że wymieniales r0k temu t0 wiesz, jak p0duche p0d silnkiem wymienilem i p0 40 tys byl wywal0na d0 0p0ru... zależy c0 kupisz. 0badaj t0 k0ł0 czy pr0ste, jak sie 0kaze ze pr0ste t0 elementy zawieszenia d0 wymiany.... P0cieszaj sie ze masz pr0ste a nie wiel0wahacz jak np w passacie b5 :D

s0rki za t0 ciągłe 0 ale mi sie klawiera p0sypała ;-)
Avatar użytkownika
simon220
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 1 maja 2008, o 17:52
Lokalizacja: Lublin

Postprzez SotoM » 30 mar 2010, o 22:00

mi to wygląda na uszkodzona oponę - wystarczy ze kordy puszcza w oponie i pozamiatane. przy predkosci opona zmienia swoj ksztłt... załóz koło zapasowe i sie przejedź, jesli na innych kołach bedzie spokuj to juz jesteś w domu ze to nie zawieszenie.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Lucas » 31 mar 2010, o 12:15

Byłem na diagnostyce i co sie okazało. Żadnych luzów nie ma, zawieszenie w porzadku, amortyzatory bardzo dobre. Chłop stwierdził ze jedyne co pozostaje skoro felgi dobre to wina opon. Ja wczoraj przekładałem koła przód na tył i było to samo. Opony to Yokohama bodajże A520. Fakt faktem ze na zimówkach tego nie opdczuwałem a te sa dość twarde i głośne ale nie ma na nich żadnych baboli. Co do bicia przy hamowaniu chłop doszedł do tego że klocki są za twarde i bardzo grzeją tarzce i stąd taki układ rzeczy. Kupiłem auto już na tych klockach, przelatałem jakieś 30000 km i klocki praktycznie jakie były takie są, a jeżdżę dość agresywnie. Zasugerował mi wymiane tarcz i klocków i zamiane na próbę kół od kogoś innego o tej samej wielkości.
Ostatnio edytowano 3 kwi 2010, o 09:24 przez Lucas, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Sac » 1 kwi 2010, o 23:24

może też od dziury w oponce być
Sac
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25 maja 2008, o 02:08
Lokalizacja: Jastrzębie

Postprzez Lucas » 2 kwi 2010, o 15:48

Sac napisał(a):może też od dziury w oponce być


Raczej nie wchodzi w gre. Dziury żadnej nie ma. Koła były zamieniane osiami i to samo. Temat można zamknąć w sumie wszystko już wiem :-)
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez simon220 » 3 kwi 2010, o 08:59

to napisz co to, moze komus sie przyda....
Avatar użytkownika
simon220
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 1 maja 2008, o 17:52
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Lucas » 3 kwi 2010, o 09:24

simon220 napisał(a):to napisz co to, moze komus sie przyda....


To co napisałem 4 posty wyżej. Chciałem zacytować swojego posta ale coś nie wychodzi :-P Nie wymyśliłem nic nowego. Te wibracje faktycznie mogą powodować opony bo na zimowych tego nie czułem. Bicie przy hamowaniu - zbyt twarde klocki które za bardzo grzały tarcze i mogły sie lekko zwichrować np. podczas wjazdy w kałuże na gorących tarczach
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica


- - - https://twójnap.com.pl/nap-opon,985/



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości