Dobija i obciera z tył

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Dobija i obciera z tył

Postprzez siwy_83 » 22 paź 2012, o 14:50

Panowie mam do was takie pytanie,ponieważ przy dobiciu obciera mi z tyl opona i nadkole mimo wyciętych rantów, a kolega Jojek podpowiedział mi,ze jak opuszcze go niżej oprze się na odboju i nie będzie dobijalo co za tym idzie tarło.
Czy tez tak sądzicie?
Golf 3 Gti Edition 2,0 16v ABF
moj-golf/2-0-16v-abf-gti-edition-by-siwy-t46449.html
Scirocco Scala 2,0 16v ABF
inne-samochody-z-rodziny-vag/scirroco-ii-scala-2-0-16v-abf-by-siwy-t58893.html
Old Volkswagen's NEVER die, They just get lower.
Avatar użytkownika
siwy_83
Fanatyk
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 9 wrz 2011, o 10:36
Lokalizacja: Łódź

Dobija i obciera z tył

 

Postprzez chomik » 22 paź 2012, o 15:12

kolega jojek źle ci powiedział ...... jezeli zjada ci rant opone to znaczy, ze masz za nisko odbój , musisz kupić albo dodatkowy odboj albo takie klispsy które wciska sie na tłoczysko i one " podwyższają odbój " wtedy przy dobiciu rantu rant szybciej "odbije: sie od odboju niż trafi w opone . Jeżeli nie zastosujesz dodatkowych gum rant bedzie z wieksza siła wpadał w opone i dopiero zatrzymywał sie na odboju . Dzieki klipsom możesz tak sobie wyregulować skok amora i skrecić gwint , że bedziesz mial powiedzmy 0,5 cm rant od opony i nic ci nie draśnie opony ;) Ale musisz liczyć sie z tym, żę bedzie bardzo twardo ;) Patent potwierdzony po całym sezonie w moim golfie ;)
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 24 paź 2012, o 23:04

siwy_83, jeśli opony ocierają o ranty to koła są za szerokie lub felgi mają za małe ET. Przecież przy tąpnięciu koło musi się mieć możliwość schować w nadkole a nie trzeć po rantach. Odbój nie służy to takiej częstej pracy, on ma działać w naprawdę sporadycznych wypadkach w głębokiej dziurze, inaczej zaraz się rozleci - to jest półśrodek a nie metoda na dłuższą bezproblemową eksploatację auta, tak samo jak różne gumy wkładane w zwoje sprężyny albo grubsze podkładki pod sprężynę. Bez urazy dla mnie to są wieśtuningowe metody
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez siwy_83 » 25 paź 2012, o 08:14

Sorry kolego ale po twojej wypowiedzi stwierdzam,że ty chyba lubisz wies tunig :lol: :lol: :lol:
Daruj sobie takie pouczania w nie twoich tematach :lol: :lol: :lol:
Golf 3 Gti Edition 2,0 16v ABF
moj-golf/2-0-16v-abf-gti-edition-by-siwy-t46449.html
Scirocco Scala 2,0 16v ABF
inne-samochody-z-rodziny-vag/scirroco-ii-scala-2-0-16v-abf-by-siwy-t58893.html
Old Volkswagen's NEVER die, They just get lower.
Avatar użytkownika
siwy_83
Fanatyk
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 9 wrz 2011, o 10:36
Lokalizacja: Łódź

Postprzez PiJey88 » 25 paź 2012, o 13:54

siwy_83, pablomed ma racje, posadzenie na odboju na stałe to zły pomysł, będzie nieźle waliło na nierównej drodze, raczej nie wpłynie to dobrze na amor jak będzie walił w niego odbój, poza tym po jakimś czasie odboje się rozlecą, lepiej jak założysz sztywniejszy gwint
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez chomik » 25 paź 2012, o 15:13

pablomed napisał(a):siwy_83, jeśli opony ocierają o ranty to koła są za szerokie lub felgi mają za małe ET. Przecież przy tąpnięciu koło musi się mieć możliwość schować w nadkole a nie trzeć po rantach. Odbój nie służy to takiej częstej pracy, on ma działać w naprawdę sporadycznych wypadkach w głębokiej dziurze, inaczej zaraz się rozleci - to jest półśrodek a nie metoda na dłuższą bezproblemową eksploatację auta, tak samo jak różne gumy wkładane w zwoje sprężyny albo grubsze podkładki pod sprężynę. Bez urazy dla mnie to są wieśtuningowe metody

co to znaczy za szerokie koła ??? To jest german style ;) Jak ktos chce wygodną jazdę to niech jeździ seria . Jeżeli felgi trą o nadkola to trzeba zaklepać rant , dac twardszy gwint , pobawić sie z odbojami, wyciagasz helpery z gwintu . Na jakiej podstawie twierdzisz ze jak amor bedzie dobijał to od razu sie rozleci ? Cały sezon przelatałem na gwincie posadzonym max na odbojach ( skok amora 0,5cm ) i gwint w 100% sprawny . wiadomo nic za darmo jednak gwint nigdy nie bedzie mial takiej samej żywotności jak ori zawias .
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości