Dziwne buczenie z tyłu - opony czy łożyska?

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Dziwne buczenie z tyłu - opony czy łożyska?

Postprzez terrabith12345 » 8 lip 2013, o 18:17

witam jak jade to juz od 20-30km/h slychac dosyc glosne buczenie z tylu. bardzo utrudnia jazde

geometria i zbieznosc jest ok na sto procent.

opony mam dosyc zuzyte, moze to byc przyczyna? czy bardziej lozyska? jak tak to ile lozysk trzeba kupic aby wymienic dwie strony z tylu?

a moze to jest amortyzator tylni ktory ma 50% zuzycia?
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

Dziwne buczenie z tyłu - opony czy łożyska?

 

Postprzez Paweu » 8 lip 2013, o 20:29

Ten temat też wielokrotnie był przerabiany na forum.

Sprawdź czy nie ma luzów w tylnych kołach.

Zamień koła tylne z przednimi będziesz wiedział czy to opony. Jesli dalej będzie buczeć to winne mogą być łożyska. W motoryzacyjnym przy składaniu zamówienia dostaniesz komplet łożysk na tył. Nie kupuj taniego shitu bo rozpadnie się po paru miesiącach.

I na Boga... zacznij używać szukajki.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez terrabith12345 » 8 lip 2013, o 20:53

ile łożysk wchodzi na tylne koła? 4 komplety? czy 2 po jednym na jedno koło?

takie cos to jest?
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/lozysko-lozyska-tyl-felicia-golf-ii-iii-polo-kpy-i3380928715.html
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

Postprzez palio » 8 lip 2013, o 21:05

To co pokazałeś to kpl na jedno koło. Nie zapomnijmy tylko, że przy wymianie łożysk należy również sprawdzić stan bieżni (najlepiej wymienć podczas wymiany łożysk).
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez terrabith12345 » 8 lip 2013, o 21:37

stan biezni to co to znaczy? wiem ze zbieznosc ustawia sie na przod za okolo 50zl u mnie w miescie ale stan biezni na tył? nie mam pojecia co to jest, prosze wyjasnij :)
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

Postprzez palio » 8 lip 2013, o 21:44

Bieżnia jest wewnątrz bębna (tarczy) po której porusza się łożysko. Mechanicy z reguły nie zwracają na to uwagi.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 9 lip 2013, o 16:27

palio45 napisał(a):Bieżnia jest wewnątrz bębna (tarczy) po której porusza się łożysko. Mechanicy z reguły nie zwracają na to uwagi.


Yo. Przy wymianie łożysk przydałoby się wybić starą bieżnię i nabić nową. Pozostawiając ją... cała wymiana na nic.

A i jeśli to łożyska huczą.. to może się okazać iż łożyska wyorały też czopy piast. Tak więc dodatkowy wydatek.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez k0nr4d » 25 lip 2013, o 08:45

Wymiana łożysk bez bieżni jest bez sensu. Przecież stara bieżna jest wyorana starym łożyskiem, więc nowe łożysko jest do niego nie przystosowane. Chwila spokojnej pracy i bieżnie wymienione bez męczarni i spokój na lata. Łożyska tylko FAG lub SKF.
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez deusiwo » 25 lip 2013, o 23:06

Zazwyczaj jak kupujesz komplet z FAG'a załóżmy to dostajesz wszystko w komplecie więc zakładasz wszystko co dostałeś, a to naprawde nie jest trudne, 15 minut roboty :-| Notabene na forum jest fotoporada
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości