Gwint a katy kół

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez krzywy » 15 sty 2010, o 21:43

to akurat wiem gdzie się ustawia, tylko powiedz mi, jak ustawiałem kąty na podniesionym gwincie i było ok, a gdy opuściłem to zrobił się negatyw i kąty musiałem ponownie ustawiać, a zbieżność ustawia się na końcówkach i co one mają wspólnego z regulacją wysokości?
Avatar użytkownika
krzywy
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 sie 2009, o 17:59
Lokalizacja: okolice Grudziądza

 

Postprzez Pascal » 16 sty 2010, o 15:30

krzywy napisał(a):koledzy trochę źle mówią, ponieważ zbieżność się nie zmienia podczas regulacji wysokości, za zbieżność odpowiedzialne są drążki kierownicze, to podczas regulowania wysokości zmieniają się kąty, jak ustawisz kąty na podniesionym zawieszeniu i opuścisz to zrobi Ci się negatyw, jak ustawisz kąty na opuszczonym i z czasem podniesiesz to koła się "rozejdą" (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa, wiem jak się rozkracza to negatyw, ale w drugą stronę nie wiem jak się mówi)


Bzdury piszesz.Czytaj w/w posty ze zrozumieniem.
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez 89matt » 7 lut 2010, o 14:24

Procent napisał(a):Ale czemu masz wydać więcej na ustawianie geometrii?? Ustawisz raz i będzie si


Własnie jest ten problem bo mam nieciekawy dojazd do podwórka, zimą na glebie nie wjade dlatego chciałbym na zime podnosic golfa a na lato sposzczac i z tego co koledzy napisali to bede zmuszony jezdzic i jesiania i wiosna na zbierznosc :-(

[ Dodano: 2010-02-07, 13:23 ]
Po długich przemysleniach i konsultacjach musze stwierdzic ze podczas podnoszenia i spuszczania auta na gwincie (tak jak to napisał krzywy) beda sie zmieniac katy koł a nie zbierznosc...
Avatar użytkownika
89matt
Gaduła
 
Posty: 554
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 20:39
Lokalizacja: GLIWICE

Postprzez czepi » 7 lut 2010, o 14:42

kolego w trosce o bezpieczeństwo (właściwa trakcja) oraz zużywanie się opon dobrze jest co jakiś czas ustawiać zbieżność... więc ja bym się aż tak nie martwił tym że będziesz musiał i na jasień i na wiosne to robić... więc tak czy owak warto tą zbieżność ustawić czy skręcasz zawieszenie czy też nie....
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez SotoM » 7 lut 2010, o 16:07

kazde obnizenie zawieszenie czy podniesienie wpływa na Kat Pochylenia Koła.
bo zuważcie ze zmienia sie oś sworznia zwrotnicy wahacz przy obniżeniu przyjmuje pozycje poziomą i w tym momencie kat pochylenia sie zmienia w + czyli chowaja sie w strone amora co wpływa na wieksze zużycie sie opony od strony wewnetrznej itd itd...
a skoro zmienia sie kat pochylenia koła automatycznie zmienia sie zbierznośc kół przenich...jak auto połozysz- zbierznośc sie zmienia i koła beda rozbierzne czyli w - (minusie)... dlatego w sporcie ,auto lezy na glebie ,kąt pochylenia koła jest w + i auto lepiej trzyma sie drogi jest stabilniejsze na zakretach lecz opony traca gumę w szybkim czasie z powierzchni stykowej.(bierznika)...
dlatego jestesmy zmuszeni kąt pochylenia poprawic aby jeździ dłużej na posiadanych oponach...
zuważcie taka rzecz na przykładzie BMW E30 czy też mercedesa W124 napewno nie jedn z was jechał za nimi i widział jak ich koła sa pochylone do wewnątrz...- bo tam niestety nie ma regulacji kata pochylenia koła... ale juz w nowych modelach gdzie wystepuje zawieszenie niezalezne występują wahacze poprzeczne które sa odpowiedzialne za te punkty geometrii kół pojazdu.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez v1rooz » 7 lut 2010, o 16:27

ja powiem tak , majac gwint i znizajac lub podwyzajac trzeba sie udac na katy i na zbierznoscm dla bezpieczenstwa wkoncu chodzi o nasze zycie, kazda ingerencja z zawieszeniem tego wymaga,
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez SotoM » 10 lut 2010, o 23:45

v1rooz napisał(a):majac gwint i znizajac lub podwyzajac trzeba sie udac na katy i na zbierznoscm dla bezpieczenstwa wkoncu chodzi o nasze zycie

trzeba bo bys nie wyrobił na kupowaniu opon...
w sporcie kąty sa na maxa w + aby lepiej auto leżało na zakrętach...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron