Gwint a katy kół

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Gwint a katy kół

Postprzez 89matt » 4 sty 2010, o 19:59

Odrazu powiem ze nie szukałem tego na 4um bo nie mam czasu :P a konkretnie chodzi mi o to czy po załozeniu gwintu do golfa przy regulacji wysokosci zawieszenia beda przestawiac sie katy koł? czy jest jakas optymalna granica w której mozna swobodnie regulowac zawieche (np. miedzy 0 a -60, a ponizej 60 zmienia sie katy)?? Nie jestem pewien co do tego, moze ktos pomysli ze to banalne pytanie (nie miałem nigdy stycznosci z gwintem dlatego pytam)
Avatar użytkownika
89matt
Gaduła
 
Posty: 554
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 20:39
Lokalizacja: GLIWICE

Gwint a katy kół

 

Postprzez kryhaziom » 4 sty 2010, o 20:06

jak założysz to tylko będziesz musiał ustawić kąty i zbierzność, potem nic nie trzeba ustawiać, możesz spokojnie regulować i się nie przestawi :-)
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez DJ_SM » 4 sty 2010, o 21:26

89matt, sprawa wygląda następująco:
założysz zawieszenie gwintowane ustawiasz wysokość i jedziesz na geometrię i kąty. Po ustawieniu geometrii gdy podniesiesz lub obniżysz auto kąty będą takie same natomiast będzie z zmieniać geometria na zbieżność lub rozbieżność ;-)
Avatar użytkownika
DJ_SM
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 13 paź 2009, o 19:28
Lokalizacja: RBR

Postprzez kryhaziom » 4 sty 2010, o 22:23

pomyłka z mojej strony, tak jak kolega DJ_SM pisał zbierzność się zmieni, kąty zostaną takie same
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez Prz3m3kVW » 4 sty 2010, o 23:11

a dlaczego niby ma sie przestawic zbieznosc??
Prz3m3kVW
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 maja 2009, o 00:34
Lokalizacja: tczevw

Postprzez Pascal » 5 sty 2010, o 02:46

DJ_SM napisał(a):Po ustawieniu geometrii gdy podniesiesz lub obniżysz auto kąty będą takie same natomiast będzie z zmieniać geometria na zbieżność lub rozbieżność ;-)


Oczywiście że tak :!: I nie ma innej opcji...

a dlaczego niby ma sie przestawic zbieznosc??


Bo jest to różnica odległości pomiędzy krawędziami obręczy mierzonymi z przodu i z tyłu :cisza:
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez Procent » 5 sty 2010, o 11:46

Prz3m3kVW, dlatego że z przodu nie ma sztywnej belki jak z tył€ więc to chyba logiczne
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Prz3m3kVW » 5 sty 2010, o 18:56

teraz zajarzylem,myslalem o czyms innym,spoko
Prz3m3kVW
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 maja 2009, o 00:34
Lokalizacja: tczevw

Postprzez 89matt » 5 sty 2010, o 19:28

Dziękuje wszystkim za informacje. A problem powstał poniewaz miałem plany obnizyc auto najmocniej jak sie da latem a na zime troche je podniesc, ale widze ze nic z tego nie bedzie, wydam wiecej na ustawianie geometri :P
Avatar użytkownika
89matt
Gaduła
 
Posty: 554
Dołączył(a): 9 lis 2008, o 20:39
Lokalizacja: GLIWICE

Postprzez Procent » 6 sty 2010, o 19:00

Ale czemu masz wydać więcej na ustawianie geometrii?? Ustawisz raz i będzie si
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzywy » 14 sty 2010, o 13:32

koledzy trochę źle mówią, ponieważ zbieżność się nie zmienia podczas regulacji wysokości, za zbieżność odpowiedzialne są drążki kierownicze, to podczas regulowania wysokości zmieniają się kąty, jak ustawisz kąty na podniesionym zawieszeniu i opuścisz to zrobi Ci się negatyw, jak ustawisz kąty na opuszczonym i z czasem podniesiesz to koła się "rozejdą" (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa, wiem jak się rozkracza to negatyw, ale w drugą stronę nie wiem jak się mówi)
Avatar użytkownika
krzywy
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 sie 2009, o 17:59
Lokalizacja: okolice Grudziądza

Postprzez DJ_SM » 14 sty 2010, o 21:48

krzywy, panie brednie piszesz i tyle :evil: Jedź na stacje diagnostyczną zrób pomiar geometrii następnie skręc gwint niżej i zrób ponowny pomiar i sie przekonasz a nie wypisujesz bzdury. Kąty ustawia się na zwrotnicy przy mocowaniu a amorem i tam podczas obniżania auta nic sie nie zmienia :krzeslem:
Avatar użytkownika
DJ_SM
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 13 paź 2009, o 19:28
Lokalizacja: RBR

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 29 gości