Jak mu dupe podnieść??

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Jak mu dupe podnieść??

Postprzez marcinkoz2910 » 10 paź 2008, o 21:09

Witam

Mam takie pytanko jak podnieść dupę w golfie bo wydaje mi się że za nisko siedzi... :oops: a już mam dość tych ciągłych uderzeń podwozia o progi zwalniające przy dociążonym aucie :-( co mam zmienić?? sprężyny?? amortyzatory?? czy może jedno i drugie??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Jak mu dupe podnieść??

 

Postprzez pablomed » 10 paź 2008, o 21:23

marcinkoz2910, sprężyny to na bank. Ja się też długo wahałem co kupić, bo przycierałem tyłkiem co się dało. W końcu polazłem do sklepu i kupiłem jakieś standardowe sprężyny, żadne tam wzmacniane chyba po 8 dych za sztukę, i od 2 lat ma święty spokój.
A amorki? Owszem, jeśli masz zużyte albo jakieś krótsze sportowe.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcinkoz2910 » 10 paź 2008, o 21:26

sprężyny --> załatwione :)

teraz amorki:
jak poznać czy są wyrobione?? i na jakie wymienić?? bo słyszałem że są one oznakowane kolorami....??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pablomed » 10 paź 2008, o 21:43

marcinkoz2910 napisał(a):jak poznać czy są wyrobione?? i na jakie wymienić?? bo słyszałem że są one oznakowane kolorami....??

fabryczne amorki są oznaczone kropkami kolorowymi. Jeśli stać cię na amorki z ASO to kupisz takie same. Ale kogo stać?
A w zamiennikach masz sprawę uproszczoną. Najczęściej proponują tylko zwykłe oraz do GTI (trochę krótsze). Nowe amorki jakieś lepszej firmy zwykłe kupiusz i jazda tak się diametralnie poprawi że będziesz pluł sobie w brodę że nie zmieniłes wcześniej.
Z oceną jest różnie. Szarpaki na stacjach diagnostycznych moim zdaniem nie dają wiarygodnych wyników. To znaczy podana wartość procentowa sprawności amorów jeszcze może być ok, ale wystarczyć pobujać tyłkiem auta żeby bylo wiadomo że są do kitu. Dla mnie najlpesza metoda w tej kwestii to ręka kogoś doświadczonego. Piszę się że po naciśnięciu auto ma wrócić do pozycji wyjściowej i już się nie bujać, albo z raz najwyżej. Ale to też zależy od twaradości sprężyn i amorów. Spróbuj na przykład bujnać przodem auta w GTI. Ja mam 80 kilo ale w GTI żonkowym nawet szans nie mam nacisnąć więcej jak kilka cm.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcinkoz2910 » 10 paź 2008, o 21:49

ja mam teraz takie jakieś sportowe podobno z czerwoną naklejką czy to coś znaczy??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez golfik612 » 10 paź 2008, o 23:28

u mnie też był ten problem co piszecie więc zrobiłem tak kupiłem sprężyny na szrocie od vw wento są grubsze i wyższe niż seryjne i nówki amorki na allegro czarne zwykłe nie sportowe chyba za jakieś 47 zł sztuka efekt tył w górze i nawet jak mam ful ludzi to tyłu nie dobija
golfik612
golfik612
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 20 lut 2008, o 22:37
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez -chudy- » 19 paź 2008, o 12:53

a wg mnie lepszy sposób i tańszy to gumy wkładane miedzy sprężyny...robiłem to i autko troszke do góry poszło i jak jest załadowany to nie obciera...
Avatar użytkownika
-chudy-
Badacz tematu
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 14:50
Lokalizacja: JAVWOR

Postprzez Reiven » 19 paź 2008, o 13:44

Gumy szybko się ugniatają. Ja założyłem sprężyny z passata B2 i gazowe amortyzatory KAYB teraz naprawdę wysoko stoi. z tym że wtedy z przodu też trzeba gaz założyć co do sprężyn podnoszenia przodu nie polecam.

P.S. sprężyny z B3 nie pasują!!!
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Imper » 19 paź 2008, o 13:58

gumy to nie ejst najlepsze rozwiazanie... mozesz je zalozyc tylko do tego czasu co kupisz npwy zawias inaczej nie polecam na dluzsza mete... grozi peknieciem sprezyny pozdro :hyhy:
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez -chudy- » 20 paź 2008, o 17:56

no nie wiem panowie założyłem do golfa brata na tył między sprężyny gumy bo mu obcierało przy większym obciążeniu..a zawias ma sportowy i w b.dobrym stanie.. ale fele ma 16 " więc to chyba jest problem... :hyhy:
Avatar użytkownika
-chudy-
Badacz tematu
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 14:50
Lokalizacja: JAVWOR

Postprzez wojtek070580 » 30 sty 2009, o 21:19

no hej a ja ci jak lak już będziesz zmieniał amory to polecę ci takie bo jestem znich zadowolony BILSTEIN F4-BNE-1974-BG C
Avatar użytkownika
wojtek070580
Badacz tematu
 
Posty: 238
Dołączył(a): 16 paź 2008, o 19:23
Lokalizacja: RTA TRZEŚŃ


- - - Kalorie - https://www.vizlight.pl - Kalorie - Suplementy diety - https://www.zsdobrcz.pl - Suplementy diety



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości