Jakie gumy amortyzatorów??

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Jakie gumy amortyzatorów??

Postprzez max19921 » 21 sie 2013, o 14:38

Panowie jestem na etapie kompletowania gratów do wymiany kompletnego zawieszenia, nie będe ruszał tylko poduszek silnika. Czy przy wymianie na gwintowane zawieszenie potrzebuje coś jeszcze oprócz górnej poduszki amorka z łożyskiem na przód? Na tył idzie jedna górna i dolna, tak? Niestety nigdzie nie mogę znaleźć na tył, są tam tylko te poduchy?
Pozdrawiam.
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Jakie gumy amortyzatorów??

 

Postprzez Paweu » 21 sie 2013, o 14:51

max19921 napisał(a):Czy przy wymianie na gwintowane zawieszenie potrzebuje coś jeszcze oprócz górnej poduszki amorka z łożyskiem na przód?


Nie. Nic więcej nie potrzeba.

max19921 napisał(a): Na tył idzie jedna górna i dolna, tak?


Tak. Na każdy amor idzie dolna i górna poduszka.

max19921 napisał(a):Niestety nigdzie nie mogę znaleźć na tył, są tam tylko te poduchy?


Udać się do motoryzacyjnego... ew. allegro pozostaje.

A i zajmij się też tulejami tylnej belki. Bo się szybko skończą na gewinde.

No i rada. Nie ładuj szitu za kilka zł. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez max19921 » 21 sie 2013, o 14:57

Wahacze mooga, łączniki febi, końcówki mooga, poduchy z przodu lemforder, poduchy na tył znalazłem tylko febi mogą być?
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez Paweu » 21 sie 2013, o 15:03

max19921 napisał(a):Wahacze mooga


Krzywe masz te wahacze że je wymieniasz?

max19921 napisał(a):poduchy na tył znalazłem tylko febi mogą być?


febi to pakowacz... Ale jak będą pasować to chyba mogą być. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez max19921 » 21 sie 2013, o 15:06

Nie jestem pewny tych wahaczy, zawieszenie całe jest wytłuczone że masakra... Na następny raz bede wymieniał tylko tulejki :)
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez Opik » 21 sie 2013, o 15:10

Paweu_mk3 napisał(a):A i zajmij się też tulejami tylnej belki. Bo się szybko skończą na gewinde


jak się nie ustawi tulei belki to nawet lemfy pójdą szybko ;)



Zakładając gwint i skręcając go na docelową wysokość, gdy SAMOCHÓD STOI NA KOŁACH luzuje się śruby które ściskają tuleje belki, poruszaj trochę samochodem i dokręć w nowym położeniu, wszystko będzie w porządku ;) Zostawiając tuleje dokręcone tak jak były i puszczając samochód niżej sprawiasz że już w momencie spoczynku są mocno naprężone i działają na nie siły skręcające (nie mówiąc już co będzie podczas pracy zawieszenia)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez max19921 » 21 sie 2013, o 15:14

Czytałem żeby nie dokręcać do końca śrub belki tylko je przyłapać, opuścić samochód i wtedy dokręcać. Można też tak?
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez Opik » 21 sie 2013, o 19:39

max19921, dokładnie o to chodzi, to samo napisałem ale innymi słowami ;) Chodzi o to żebyś nie opuszczał samochodu na gwincie jak te tuleje są mocno skręcone bo wprowadzasz w nich niepotrzebne skręcenie i naprężenie. Tak samo jeśli będziesz miał zamiar po jakimś czasie opuścić auto niżej - poluzuj śruby, opuść ile chcesz i dopiero dokręć. Wiele osób o tym zapomina i stąd bierze się bzdurne przekonanie że trzeba od razu te tuleje wymieniać razem z gwintem (jeżeli są zużyte to oczywiście trzeba), albo że szybko padają
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez max19921 » 21 sie 2013, o 19:58

Chcę to zrobić profi więc wszelkie rady mile widziane :) Jeśli z czymkolwiek będe miał problem to się odezwe :) U mnie tulejki wywalone są, buja autem jak cholera :D
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez Opik » 21 sie 2013, o 20:05

no to do wymiany zdecydowanie :D Febi na spokojnie wystarczą, ew Lemforder z tych już bardzo bardzo dobrych
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez max19921 » 21 sie 2013, o 21:06

Znalałem Febi za 33zł/szt. :) Takie pytanie jeszcze czy do wahaczy nowych są w zestawie nowe śruby? Jeśli nie to czy mogę dać nowe na podkładkach sprężynujących? Poza tym czym się różnią oba wahacze poza stroną i ceną? Zauważyłem inny kod producenta na końcu, tego z kodem 8221 na lewa strone nie ma :O O co chodzi? Nie przejmować się tym?
MOOG
MOOG 1
max19921
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 21:47
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Postprzez Opik » 21 sie 2013, o 21:39

no to możesz te Febi brać spokojnie :)
czemu całych wahaczy szukasz? pogięte są te które masz, pękają? Nie wiem dlaczego różna cena, mogą być z innej dostawy, inna partia - inny materiał. Ciężko powiedzieć, zadzwoń do nich i zapytaj :P
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości