Kapitalny remont zawieszenia

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Kapitalny remont zawieszenia

Postprzez mazzieh84 » 7 mar 2011, o 09:20

Cześć Wszystkim!

Potrzebuję pomocy w dopasowaniu nowego zawieszenia i wszystkiego co z tym związane, wszelkie gumki, tulejki itd. Mianowicie posiadam Mk3 95r 1.6 benzyna AEA, od 30 paź 2006r auto śmiga na amorach bilstein VTE-4714/BNE1974, czyli ok 5 lat. Nie wiem nic o sprężynach ale kondycyjnie są chyba już też u kresu żywotności, amortyzatory już za wiele nie amortyzują, tłucze w środku jak cholera zarówno tył jak i przód, Warto wymieniać na to samo co czy lepiej poszukać czegoś innego? Kusi mnie obniżenie auta, choćby trochę bo stoi jak armata w zbożu.
Kompletnie nie ogarniam tematu drążków, tulejek i innych poduszek. Przydała by mi się lista części które powinienem wymienić.

Liczę na pomoc i Wasze doświadczenie
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Kapitalny remont zawieszenia

 

Postprzez Sivy » 7 mar 2011, o 11:51

mazzieh84, potrzebujesz:

- amortyzator kpl. czyli tył + przod do tego odboje i osłony: http://moto.allegro.pl/amortyzatory-vw- ... 16244.html
- sprezyny obnizajace o 40 mm, mozesz zastosowac na seryjne amortyzatory: http://moto.allegro.pl/vw-golf-iii-spor ... 10840.html
- kpl. tulei przedniego zawieszenia: http://moto.allegro.pl/zestaw-zawieszen ... 10053.html
- tuleje tylnej belki: http://moto.allegro.pl/tuleja-tylnej-be ... 37165.html
- tylne poduszki amortyzatora: http://moto.allegro.pl/poduszka-amortyz ... 14458.html
- przednie poduszki amortyzatora: http://moto.allegro.pl/vw-golf-ii-iii-v ... 74376.html

Przednie poduszki wystepuja w dwoch rodzajach do aut do 94 i po 94 roku. Roznia sie konstrukcyjnie, Ty potrzebujesz innych, ale dalem dla przykladu :)
Widze, ze jestes z mojego miasta, jak chcesz to dobrze i w przyzwoitych cenach zrobic moge dac Ci namiar.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez mazzieh84 » 7 mar 2011, o 14:46

Konkretna odpowiedź, co tam masz za namiar? Na sklep czy warsztat? Po drugie to czemu my jeszcze piwa nie piliśmy razem? :-D

Czyli po takim zabiegu znowu powinno być cicho i spokojnie a w dodatku siądzie troche na dupe cały? Koszt części w granicach 1000zł, ile mogą szarpnąć za robociznę?
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Postprzez Sivy » 7 mar 2011, o 16:55

mazzieh84 napisał(a): Na sklep czy warsztat?


Prywatna osoba, ktora ma dostep do czesci w cenach jak dla warsztatow.

mazzieh84 napisał(a): Po drugie to czemu my jeszcze piwa nie piliśmy razem?


Moze bedzie okazja :mrgreen:

mazzieh84 napisał(a):Czyli po takim zabiegu znowu powinno być cicho i spokojnie a w dodatku siądzie troche na dupe cały?


Dokladnie.

mazzieh84 napisał(a):Koszt części w granicach 1000zł, ile mogą szarpnąć za robociznę?


Dogadacie sie, moim zdaniem najtaniej i najlepiej w DM. Solidna robota, to czego sam nie ogarniam robie u niego i nigdy nie wrocilem z reklamcja.
Jak juz bedziesz zdecydowany i bedziesz dysponowac odpowiednia gotowka, odezwij sie a ja dam Ci namiary.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez jerzynew » 8 mar 2011, o 20:42

moim zdaniem bezsens wymieniac wszystko, czasami tak robilem gdy dziwny klient miał takie zyczenie. jedz gdzies na podnosnik i w 2minuty sprawdzisz co trzeba wymienic to nie wielowahacz z b5 :-D
jerzynew
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 lut 2011, o 15:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez mazzieh84 » 8 mar 2011, o 23:17

jerzynew napisał(a):moim zdaniem bezsens wymieniac wszystko, czasami tak robilem gdy dziwny klient miał takie zyczenie. jedz gdzies na podnosnik i w 2minuty sprawdzisz co trzeba wymienic to nie wielowahacz z b5 :-D


Zgodzę się, ale zawieszenie u mnie jest w bardzo opłakanym stanie, 4 amortyzatory działają jak pompka, sprężyny wymienię z uwagi na obniżenie, na kierownicy czuję każdą dziurę nawet najmniejszą i jestem zdania że jak robić to porządnie, żeby w grę wchodziło pozbycie się auta nie robił bym nic...ale chyba za bardzo się przywiązałem;] Pozdro ;-)
Avatar użytkownika
mazzieh84
Badacz tematu
 
Posty: 326
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: Dobre Miasto

Postprzez Lobus » 9 mar 2011, o 14:02

jerzynew, najlepiej nie wymieniać nic i czekać aż się rozpadnie, bądź kogoś potrącisz, albo zabijesz??
Powodzenia życzę przy oszczędzaniu na bezpieczeństwie swoim i innych!
Sivy, a w tej wersji Golfa nie było stabilizatora? Sam ma GTI i mam a nie wiem jak tu, bo dobrze by było gumy/łączniki wymienić przy okazji.
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez Sivy » 9 mar 2011, o 18:02

Lobus napisał(a):Sivy, a w tej wersji Golfa nie było stabilizatora? Sam ma GTI i mam a nie wiem jak tu, bo dobrze by było gumy/łączniki wymienić przy okazji.


W 1.6 AEA nie bylo. Chyba, ze sie myle to nie poprawcie. Wiem, ze byly w 1.8 GT (w zwyklych 1,8 chyba tez), 2.0 GTI, 2.8 VR6.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości