Łożyska tylngo kołą.... pilna pomoc;/

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Łożyska tylngo kołą.... pilna pomoc;/

Postprzez greg_117 » 8 sty 2011, o 23:13

Witajcie koledzy :) Mam problem taki gdyż już po raz 2 wymieniam tylne łożysko koła ;/ od strony psażera ;/ nie wiem co jest grane ;/ pierwsze wysiadło mi po 350 km a drugie coś koło 400 aż się rozsypało ;/ i teraz widzę na nowo luzy na tyle ;/ mianowicie tył od strony pasazera ma już nawet dość spore luzy ;/ a odstrony kierowcy takie małe ale już czuć,że są ;/ co to może być ?;/;/;/ może wina tkwi w nakrętce,zabezpieczeniu ;/ może trzeba podłożyć jakąś podkładkę między zabezpieczenie a ten "KAPTUREK" co przechodzi przez niego zabezpieczenie gdyż może to on się luzuje i później łożysko pada ? ;/

Pomóżcie bo ja już nie mam pojęcia ;/
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Łożyska tylngo kołą.... pilna pomoc;/

 

Postprzez pawelek03576 » 8 sty 2011, o 23:49

piasta jest do wymiany albo za mocno lub za słabo dokręcasz ale stawiam na to że za mocno
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez greg_117 » 9 sty 2011, o 00:12

To może bardziej za słabo ;/

A powiedz mi tak mniej więcej jak się zakłada łożysko bo może źle to zrobiłem ;/ a co do dokręcenia to dokręciłem na maksa a później lekko poluzowałem i dokręciłem nakrętkę, nałożyłem ten KAPTUREK i zabezpieczenie wsadziłem ;/
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez pawelek03576 » 9 sty 2011, o 00:19

na forum są porady jak to zrobić
http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-lo ... t11409.htm
ja zawsze robie to tak że zakładam łożyska (przykręcam koło chociaż na dwie śruby bo wtedy łatwiej jest wyczuć luz) dokręcam nakrętkę do oporu kręce kilka razy kołem luzuje i delikatnie dokręcam aż luz jest minimalny i to tyle
mam nadzieje że bieżnie też wymieniałeś
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez greg_117 » 9 sty 2011, o 00:25

Jakie bieżnie kolego ? jestem początkujący więc wiesz he ;/

Jutro w garażu mimo,że niedziela zajrzę w koło i może jo dokręcić lepiej co ? co o tym sądzisz ? lecz boję się,że jak je ruszę to żeby łożysko nie było rozsypane ;/
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez pawelek03576 » 9 sty 2011, o 00:26

zobacz ten link co dałem wyżej
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez greg_117 » 9 sty 2011, o 00:31

juz wiem :) owszem zostały wymieniane. Jak kupowałem łożysko to miałem wtedy cały komplet i zakładałem wszystko nowe. Może tak jak mówiłeś,ze mogłem za mocno je dokręcić ;/ lecz coś mi się tak nie podoba między nakrętką a tym WIANUSZKIEM ;/ bo po paru km jakoś to się luzuje i powstaje luz może jakbym dał podkładkę między WIANUSZEK a zabezpieczenie ?
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez pawelek03576 » 9 sty 2011, o 00:36

chodzi Ci miedzy wianuszek a zawleczkę ?? jeśli tak to nie ma sensu po prostu musisz dobrze wyregulować luz i dać dobrą ilość smaru
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez raf.sie » 9 sty 2011, o 13:21

greg_117 napisał(a): może jakbym dał podkładkę między WIANUSZEK a zabezpieczenie ?


jedyna podkładka jaka tam idzie to między łożyskiem a nakrętką, taka specjalna z wypustem dzięki czemu się nie przekręci i nie ma szans żeby poluzowało nakrętke
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez SotoM » 9 sty 2011, o 13:49

gdy wymienisz łozyska to kilka dni po wymianie nalezy podnies auto i sprawdzi luz. jesli luz wystepuje łozysko nalezy przeregulowac.niestety ale to jest takie rozwiazanie ze co jakis czas trzeba lozysko dokrecac... mozesz wymienic czop piasty, łoztska i tak i tak bedzie co jakis czas luz który trzeba zkorygowac...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez raf.sie » 9 sty 2011, o 17:20

po prostu to w golfie konstruktorzy skopali :wstyd:
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez greg_117 » 9 sty 2011, o 17:42

czyli mówicie,że jak teraz mam ten luz to trzeba dokręcić łożysko tak ? :) lecz jak kupiłem golfa to jeździłem i jeździłem ;/ a tu teraz po wymianie pierwszej jakoś te luzy często wystepują i łożyska mi padają ;/ może wina tego,ze nie smaruje BIEŻNI smarem ;/
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości