Luz na przedniej tulei wahacza

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Luz na przedniej tulei wahacza

Postprzez buziol12 » 22 wrz 2013, o 14:46

Witam
Jestem po wymianie tulei w wahaczu, tuleje firmy FEBI. Wszystkie śruby dokręcałem momentem podanym w książce "Sam naprawiam". Ostatnio będąc na przeglądzie, diagnosta powiedział mi, że mam dokręcić śrubę przedniej tulei wahacza z prawej strony (lewa trzyma dobrze). Po podniesieniu tej strony mogłem wahacz ruszać ręką i był luz na tej przedniej tulei, dokręciłem śrubę mocniej, ręką już nie dało rady ruszyć. Pojechałem znowu na szarpaki i wyszło, że dalej jest tam luz... :kwasny:

Wie ktoś może co mam zrobić, żeby tam luzu nie było ?
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Luz na przedniej tulei wahacza

 

Postprzez krzyś » 22 wrz 2013, o 19:07

jeśli luz jest na śrubie nie na gumie to spróbuj podłożyć podkladkę pod śrubę może gwint skorodowany i nie możesz dociągnąc pomimo ze czujesz opór i skręcaj tuleje na opuszczonym aucie
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez buziol12 » 22 wrz 2013, o 19:53

No luz jest właśnie na śrubie, tak jakby tulejka w tej gumie miała za dużą średnice. Podkładke mam już podłażoną i dalej tak samo.

Śrubę dokręcam po podlewarowaniu wahacza do góry, łatwiej to zrobić jak jest koło zdjete (nie wiem czy tak też jest poprawnie).
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 24 wrz 2013, o 22:50

sruba ma zcisnąc tuleje

może tuleja za mała za krótka

tuleje mają większa dziurę 2 milimetry

ja u siebie dokrecałem pare razy bo ażbyło słychac stuki przy hamowaniu i ruszaniu teraz doje....em i jest oki ale klucz i kupa siły
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez buziol12 » 30 wrz 2013, o 10:39

No tuleje są firmy febi, więc myślę, że są w porządku. Kupiłem nową śrubę w ASO, ale jeszcze nie miałem czasu jej wymienić.

[ Dodano: 2013-09-30, 09:36 ]
Pomogła wymiana śruby na nową, a mając nową śrubę nie bałem się, że się ukręci, więc dokręciłem ją na maxa. Luzu już nie ma :-) dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - https://www.extraogrodyzimowe.pl/swietokrzyskie/



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości