Luzy po wymianie łożysk z tyłu??

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Luzy po wymianie łożysk z tyłu??

Postprzez Grzybek_3 » 10 maja 2009, o 21:27

Panowie mam małe pytanko ostatnio wymieniłem łozyska z tyłu w swoim goferku ale ostatnio tak z ciekawosci złapałem za felge i poruszałem i okazało sie ze sa luzu czy to mozliwe ze za słabo dokreciłem cała piaste???
Grzybek_3
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 22:11
Lokalizacja: Radzikow

Luzy po wymianie łożysk z tyłu??

 

Postprzez Stealth » 10 maja 2009, o 21:39

Albo za luźno dokręciłeś łożyska? Najlepiej kluczem dynamometrycznym kręcić łożyska bo wtedy dokładnie wiesz jak silno je dokręcasz.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez marcinkoz2910 » 10 maja 2009, o 21:40

tu pisze co trzeba zrobić podczas wymiany żeby nie było luzu --> http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-lo ... t11409.htm
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Stealth » 10 maja 2009, o 21:49

Fabryka przewidziała z jaką siłą dokręca się łożyska - określa się to w Nm czyli niutonometrach, nie wiem tylko ile ona wynosi jeśli chodzi o tylne łożyska - o przednich słyszałem w warsztacie że prawdopodobnie jest to 290Nm - tylne pewnie trochę mniej ale jakbyś podjechał do warsztatu to tam na pewno by wiedzieli.
Ostatnio edytowano 10 maja 2009, o 21:49 przez Stealth, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez Grzybek_3 » 10 maja 2009, o 21:49

I tak zrobilem dokreciłem mocno ale bez przesady....... ale czemu sa luzy ??
Grzybek_3
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 22:11
Lokalizacja: Radzikow

Postprzez Stealth » 10 maja 2009, o 21:56

Tu masz jeszcze być może pomocny link:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45545
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez Repsol » 10 maja 2009, o 22:48

Grzybek_3, pierwsze co nasuwa mi się na myśl to jakiej marki zastosowałeś łożyska:?:

Jeżeli chciałeś zaoszczędzić 50zł na dwóch kompletach, to teraz masz tego skutki. Nierzadko najtańsze łożyska (poprawnie zamontowane i wyregulowane) nie są w stanie wtytrzymać nawet 1 tyś. km. Po prostu zwykły hłam :cwaniak:

Luz zauważyłeś w obydwu kołach czy tylko w jednym :?:

Przyczyną mogą być źle wyważone koła/koło i przez to łożysko dostawało zbyt bardzo po d*pie ;-)

Grzybek_3 napisał(a):I tak zrobilem dokreciłem mocno ale bez przesady


To również może być jedna z przyczyn. Łożysk stożkowych nie można dokręcać mocno. Mają one to do siebie, że aby mogły pracować poprawnie muszą posiadać pewien luz poosiowy.

Ogólnie przyczyn może być jeszcze więcej, ale nie widząc tego na żywo ciężko jest wytypować trafnie odpowiednią ;-)
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Sky » 12 maja 2009, o 15:36

zgadzam sie z przedmowca ale jezeli nie posiadasz klucza dynamometrycznego to lozyska zakrec na dycht i odkrec 3/4 obrotu ja u siebie tak zrobilem i mam przejechane ponad 30 tys kilometrow a lozyska sa jak nowe
live to ride
Sky
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:12
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez rogal133 » 12 maja 2009, o 17:57

łożyska z tyłu dokreca sie do oporu potem sie je luzuje tak około 2 obroty i potem sie dokreca tak aby na tej podkladce co znajduje sie pod nakretka byl luz z wyczuwalnym oporem
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez Grzybek_3 » 12 maja 2009, o 18:23

Za dwa kompletne łozyska zapłacilem cos kolo 60zł a fimy nie pamietam :-/ A luzy sa na oby kołach :-/ A co najciekawsze na zakretach jest wszystko ok, jak jedziesz cisza i spokój a jak poruszasz kołem luz...... :zdegustowany:
Grzybek_3
Czytacz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 22:11
Lokalizacja: Radzikow

Postprzez mani51 » 12 maja 2009, o 21:10

Grzybek_3, dokręć sobie te łożyska i będzie ok. Tak jak pisali wyżej, trzeba dociągnąć na siłę ale bez przesady, obrócić parę razy kołem i popuścić nakrętkę tak żeby koło lekko się obracało ale żeby nie było luzu. Jeśli nie zrobiłeś tak pierwszy raz to łożyska po jakimś czasie same się ułożyły i zrobił się luz - nic nadzwyczajnego
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 12 maja 2009, o 23:20

jeżeli z tyłu na łozysko jest luz góra dół - nie na boki to świadczy to o wyrobieniu czopa piasty - 100%. u siebie miałem tak własnioe. wymieniłem łozysko -wyregulowałem i na boki luzu nie było lecz jak chwyciłem pionowo za koło to był luz góra dół(kąt pochylenia koła)- wymieniłem czop piasty(30zł topran) i po problemie.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości