Luzy w kołach tylnich (stukanie z tyłu)

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Luzy w kołach tylnich (stukanie z tyłu)

Postprzez PabloSBT » 23 kwi 2011, o 23:53

Witam!
Miałem luzy w tylnich kołach i wyły mi łożyska dokręciłem je i na jakiś czas przestało buczeć i nie było luzów jednak po jakimś czasie znowu zaczęło się to samo tym razem huczało że się nie dało wytrzymać więc postanowiłem wymienić łożyska na nowe Ruville po wymianie jest cichutko nic nie huczy ale luzy dalej są dokręciłem po przejechaniu kilkuset km i przez jakiś czas nie było luzów ale teraz z powrotem są i to w obu tylnich kołach luzy są tylko góra dół na boki nie chodzą koła i jak się zaciągnie ręczny też koła sztywno stoją nie ma luzów. Sprawdzałem u kolegi w golfie to nie miał wyczuwalnych luzów a au mnie są spore czego to może być wina?? bo nie chce niepotrzebnie wymieniać części
Ostatnio edytowano 13 mar 2012, o 23:26 przez PabloSBT, łącznie edytowano 2 razy
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Luzy w kołach tylnich (stukanie z tyłu)

 

Postprzez AdiK__ » 24 kwi 2011, o 09:07

Skoro tak to zmień czop tylnej osi daj nowe łożysko i będzie wszystko ok ; )
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez PabloSBT » 24 kwi 2011, o 11:30

AdiK__ napisał(a):Skoro tak to zmień czop tylnej osi daj nowe łożysko i będzie wszystko ok ; )
tak tylko który :P? w obydwóch kołach są luzy to obydwa czopy na raz poszły by się paść ? jak zakładałem łożyska to czopy wyglądały normalnie nie były wytarte ani nic
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez prezesik » 25 kwi 2011, o 04:20

Poprostu za pierwszym razem mogles zbyt slabo nabic bieznie lozysk w bebnach, po dokreceniu luzu nie bylo, ale jak bieznie sie wpasowaly w swoje miejsce to powstal luz (takie tylko gdybanie).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez PabloSBT » 25 kwi 2011, o 06:32

prezesik25 napisał(a):Poprostu za pierwszym razem mogles zbyt slabo nabic bieznie lozysk w bebnach, po dokreceniu luzu nie bylo, ale jak bieznie sie wpasowaly w swoje miejsce to powstal luz (takie tylko gdybanie).

wiem dlatego po przejechaniu 200 km dokręciłem łożyska tak aby luz był minimalny ale się zrobił większy :| cóż podniosę jeszcze raz samochód i zobacze czy na obu kołach są takie same luzy, wydaje mi sie ze będe musiał wymienić oba czopy bo nie chce łożysk co 1000 KM wymieniać
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez mani51 » 25 kwi 2011, o 09:41

łożyska trzeba dociągnąć mocno, obrócić kilka razy kołem i wtedy nakrętki popuścić tak żeby koła kręciły sie bez oporów i jednocześnie nie było wyczuwalnych luzów.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez PabloSBT » 13 mar 2012, o 23:32

wymieniłem wczoraj bębny bo myślałem że są wyjechane i dla tego jest luz ale to niestety nie to :( i do tego teraz jak wjadę w dziurę to słychać z tyłu mocne stukanie wymieniłem poduszki górne i dolne i to samo jest :( jak wjadę w dziurę to słychać takie łubudu amortyzatory mają ponad 75% sprawności już nie mam pojęcia co to może być kupiłem tuleje belki tylniej ale na diagnostyce wzieli samochód na szaprak i powiedzieli że nie ma tam strasznych luzów :( ma ktoś jeszcze pomysł czemu to może tak stukać, bo wstyd tak kogoś wieść słychać jak by sie samochód miał zaraz rozlecieć dodam że jak jechałem w 5 osób to nie było aż tak strasznie słychać :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości