problem w zawieszeniu

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

problem w zawieszeniu

Postprzez strzeliniasty » 15 wrz 2009, o 17:11

siemka


mam maly problem

w lutym wymienialem zawieszenie z przodu po robocie byla robiona cala geomietria na kapciach 185/60/14.

przyszla wiosna i zakup nowych opon na alusy, jak i zalozenie alusow na samochod.
alusy zostaly zalozone i autko rozmiar na alusach 205/45/16.
po tym zaczelo sciagac w lewo. pojechalem na sprawdzenie zawieszenia i na czujnikach i kompie wyszlo ze geometria zbieznosc wszystko oki.

na alusach zalozone zostaly nowe opony goodyear kierunkowe jodelki i przedwczoraj jak sciagalem kola przednie (dwa kapcie) zauwazylem ze lewa opona po zewnetrznej stronie jest lysa :zalamany:
na te dwa dni zalozylem stalowki z oponami 185/60/14 i jedzie prosto natomiast jak sie wchodzi w prawy zakret to piszczy opona na lewym kole, piszczy tylko ta opona zdarzalo sie ze na alusach rowniez piszczala lewa opona.

juz nie mam pomyslu co to moze byc, juz sprawdzilem wszystkie tuleje, sworznie, wahacze, drazki, koncowki drazkow i na niczym nie ma luzu. gosciu na powtornej geometrii powiedzial ze nic nie zrobi bo na czujnikach wszystko jest ok.

ale wg mojego ojca jak i znajomych kierowcow wszyscy zgodnie mowia ze to zbierznosc.

a jaka jest wasza teoria. prosze o pomoc w zlokalizowaniu problemu.

z gory dziekuje
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

problem w zawieszeniu

 

Postprzez Repsol » 15 wrz 2009, o 18:36

Pojedź do innego zakładu, który specjalizuje się w ustawianiu zbieżności dobrym sprzętem wyposażonym w podczerwień. Niech Ci tam sprawdzą lub ustawią jaśli to będzie potrzebne.

Ustawiaj na alusach i pamiętaj o tym aby bierzniki na oponie były mniej więcej równe (czyli na oponie którą Ci ścieło będzie lipa)
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez strzeliniasty » 15 wrz 2009, o 21:36

opone scielo na szerokosci jakies 5mm wiec pomyslalem zeby przelozyc tak aby to wytarte bylo po wew stronie na prawym kole.

jutro jeszcze zaloze tylne felgi na przod i zobacze co sie bedzie dzialo. moze trzeba bedzie dac felgi do prostowania
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Repsol » 15 wrz 2009, o 21:52

strzeliniasty, oponę możesz sobie przekładać jak tylko chcesz albo i wcale. Ja tylko powiedziałem Ci jak powinno przebiegać prawidłowe ustawianie geometri kół abyś potem nie miał jakichś dziwnych sytuacji jak np. ta którą teraz opisujesz. Przy ustawianiu zbieżności zawieszenie nie moze mieć luzów a opony powinny być w tym samym stanie, tego samego producenta oraz nawet cisnienie w oponach ma znaczenie i musi/powinno być takie same.

Jeżeli koła byłyby bardzo krzywe to przy wyważaniu dowiedziałbyś się o tym. I to raczej nie byłoby powodem ścięcia opony na całym jej obwodzie.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości