puk i ściąganie

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

puk i ściąganie

Postprzez vwKNZ » 6 gru 2010, o 21:48

Witam,

Krótka historia.
Kupiłem golfa 5 lat temu na gwincie apexa. Zawieszenie super ale się złużyło więc wymieniłem już nie na sportowe lecz normalne. Amory Hart, sprężyny używane oraz nowe tuleje.
Podczas jazdy od samego początku podczas ruszania przy zmianie biegu jest wyraźne PUK. Tak się dzieje aż do trzeciego biegu. Jak autem sie trochę pojeździ to PUK ustaje tzn. raz jest raz nie ma. Pojawia się za każdym razem przy szybkiej zmianie biegu.

Drugą rzeczą jest to że przy przyspieszaniu jest niepokojące znoszenie na lewo i prawo jak bym coś omijał albo w koleine wjechał- żadego ruchu kierownicą nie wykonując. Kilka razy napędziło mi to strachu :(

Do tego od jakiegoś czasu słysze szum w prawym tylnim kole.

Mechanik powiedział że sprężyny muszą się ułożyć. Tylko że zrbiłem już z 5 tys i nadal jest tak samo.

Co radzicie w takiej sytuacji zrobić? Co sprawdzić?
vwKNZ
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 12 mar 2008, o 10:16
Lokalizacja: KNZ

puk i ściąganie

 

Postprzez mani51 » 6 gru 2010, o 23:55

vwKNZ napisał(a):Mechanik powiedział że sprężyny muszą się ułożyć


zapytaj go czy jemu się już wszystko w głowie ułożyło :lol:

trzeba sprawdzić stan tulejek przy wahaczach, kąty pochylenia kół i zbierzność ale proponuje skorzystać z usług innego, bardziej "ułożonego" mechanika :-)

vwKNZ napisał(a):Do tego od jakiegoś czasu słysze szum w prawym tylnim kole.


prawdopodobnie łożysko do wymiany - koszt raczej niewielki

a co do Puk to nie wiem co to może być
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez piotrus23 » 8 gru 2010, o 12:17

puk przy zmianie biegów moze byc od tulei wahacza lub uszkodzona poduszka,no i jak kolega napisał jedz na ustawienie katów i zbieżnośći
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Postprzez Pitekz » 21 sty 2011, o 08:38

Kolego poradziłeś sobie z tym pukaniem i ściąganiem bo mam identyczny problem jak ty i nie bardzo wiem co to może być?
Pitekz
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 maja 2009, o 20:52
Lokalizacja: 100-lica

Postprzez -chudy- » 10 lut 2011, o 12:11

miałem tak samo..czyli puk podczas ruszania i hamowania..wymieniłem łożysko w górnej poduszce amorka i ustało(na seryjnym zawiasie)..teraz mam z przodu mts-a i znowu to samo..juz zgłupiałem..podejrzewam jeszcze tuleje na wahaczu lub poduszke na skrzyni biegów ,bo sworzeń wymieniłem..
Avatar użytkownika
-chudy-
Badacz tematu
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 14:50
Lokalizacja: JAVWOR

Postprzez LeszekGT » 11 lut 2011, o 09:50

A może to jednak w hamulcach coś stuka?
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez -chudy- » 11 lut 2011, o 11:11

LeszekGT, też słyszałem taką wersje ale najpierw chciałem zrobic zawieszenie..jeśli hamulce to ciekawe co??tylko że jak puszcze noge z gazu to też czasem zapuka....juz mam dosyć tego stukania... :-x
Avatar użytkownika
-chudy-
Badacz tematu
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 14:50
Lokalizacja: JAVWOR

Postprzez LeszekGT » 11 lut 2011, o 13:43

-chudy-, słuchaj, a masz dokręcone prawe koło? Wiem, że brzmi to zabawnie, ale miałem raz taką opcję że przy przyspieszaniu i hamowaniu było słychać pojedynczy stuk i to właśnie miałem niedokręcone koło :wstyd:

Polecam sprawdzić też czy masz dobrze dokręcony pas przedni i belkę zderzaka.

Istnieje też opcja że stuka poduszka skrzyni. Zajrzyj tam :)
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez andrzej4286 » 11 lut 2011, o 18:23

ja ostatnio tez walczylem z takim stukiem w prawym kole ale znalazlem co bylo:) zdjolem kolo i sprawdzilem luz na drazku kierowniczym i okazalo sie ze jest wymienilem i jak reka odjol a stukalo mi przy zmianie biegow i czasami golf sie zachowywal jak bym kapcia zlapal mozesz sprawdzic u siebie
byle mk3 teraz mk4
Avatar użytkownika
andrzej4286
Badacz tematu
 
Posty: 168
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:02
Lokalizacja: Grudza

Postprzez -chudy- » 12 lut 2011, o 11:19

panowie najśmieszniejsze jest to ze wczoraj wracając z pracy nic sie nie działo.zero stuków.u mnie stukalo z lewej strony.sprawdze te koło. szczescie ze założyłem tego mts-a bo już miałem dosyc zwykłej zawiechy. :-D jeszcze jedna myśl mnie nachodzi..latem miałem problem z tuleją.zmieniłem sprężyny na naprawde niskie chyba z -80..i wtedy sie zaczęło.
Avatar użytkownika
-chudy-
Badacz tematu
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 14:50
Lokalizacja: JAVWOR

Postprzez LeszekGT » 17 lut 2011, o 23:57

Od gleby cierpią zawsze tuleje i sworznie, ale sprawdź faktycznie też czy nie ma luzów na drążkach.
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości