ruszające się na boki tylne koła

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

ruszające się na boki tylne koła

Postprzez wojtas3 » 26 maja 2008, o 14:20

Witam
Mam pytanie czy normalne jest, ze tylne koła mają minimalne luzy na boki? Ostatnio oparłem się nogą o tylne koło i zacząłem naciskac i zauważyłem, że rusza się minimalnie. Jak chwyciłem rękami i zatrząłem ruszać to faktycznie minimalne luzy są. Na przednim kole tego nie ma, więc pytanie moje jest takie czy na tylnym ma byc tak samo, czy moga byc te luzy, a jak nie mogą to co moze byc przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam
wojtas
wojtas3
 

ruszające się na boki tylne koła

 

Postprzez soundsacker » 26 maja 2008, o 14:39

Kolego dokręć sobie docisk łożyska pod tym metalowym dekielkiem. Musisz to z umiarem zrobić nie za mocno. jesli to nie pomoże to wymień łożyska na nowe
soundsacker
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 12:20
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Postprzez Cysiu_NS » 26 maja 2008, o 15:20

jest to mozliwe prawdopodobnie do wymiany sa tzw jablka (mocowanie tylnej belki)
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez wojtas3 » 27 maja 2008, o 11:56

Miałem wymieniane ostatnio tuleje belki tylnej...czy moze ktoś czegoś nie dokręcił albo...cos jeszcze jest do wymienienia?
Dokręcenie docisku łożyska - to sie jakoś specjalnie robi, nie? Dokręca i luzuje? Jakieś wskazówki?
wojtas3
 

Postprzez tyberianki » 27 maja 2008, o 22:33

nic specjalnego, poprostu zdejmujesz koło, dostajesz się do nakrętki i dokręcasz ją, ale nie powinno się tak robić, raczej powinieneś wymienić łożyska tego koła
Avatar użytkownika
tyberianki
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 11:54
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez SotoM » 28 maja 2008, o 23:38

tyberianki napisał(a):nic specjalnego, poprostu zdejmujesz koło, dostajesz się do nakrętki i dokręcasz ją, ale nie powinno się tak robić, raczej powinieneś wymienić łożyska tego koła

jak nie powinno skoro to jest regulacja łożysk... kto ci takich rzeczy naopowiadał.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez scuzz » 29 maja 2008, o 00:36

Tylko kolega niech sprawdzi czy te luzy ma na piaście czy na wahaczu.
scuzz
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 02:01
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez SotoM » 29 maja 2008, o 23:07

scuzz napisał(a):Tylko kolega niech sprawdzi czy te luzy ma na piaście czy na wahaczu.

Ale kolego te luzy to jest mowa o tylnych kołach. nie przednich. chodzi tu o łozyska piast.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez wojtas3 » 9 cze 2008, o 08:35

Dobrałem sie do tego wszystkiego...odkręciłem, zdjąłem łożysko...wyglądało ok, więc zamontowałem spowrotem, dokręciłem (tak jak gdzieś czytałem - do końca i o pół obrotu luz) i ... zaczęło huczeć, więc łożysko pewnie do wymiany:)) Czy się myle jednak? Czy wymienia się łożyska parami czy nie ma to znaczenia? I czy prawidłowo to dokręcam? Czy jakąś inną szkołę ktoś poleci?
wojtas3
 

Postprzez SotoM » 9 cze 2008, o 10:57

jak łozysko huczy to do wymiany. nie musisz robic tego po drugiej stronie. ja jak reguluje łozysko to zakładam koło przykrecam na 2 śruby i wtedy likwiduje luz na łożysku. nie mozna robic tak jak robiłeś. co z tego ze tak dokręciłeś ale to i tak jest za mocno dla łozyska. zrób tak jak ja to robie. załóż koło obróc nim. nakretke troszke dokreć, obróc kołem i załap za koło zobacz czy ma luz na boki i góra dół. jesli ma znowu dokreć delikatnie o jakies 60stopni i ponownie sprawdź na boki i gora dół. jesli czujesz ze luzu nie ma to zostaw. załóż blokadke i zawleczke. moze byc tez tak - ze naa boki luzu moze nie bedziesz juz miał a moze byc góra dół - to wtedy nie bedzie wina łozyska tylko tego ze czop jest wyrobiony na którym są oszadzone łozyska. wtedy musisz też czop wymienic. on jest przykręcony do belki na 4 sróby i trzyma tarcze kotwiczną na ktorej sa zamocowane szczeki hamulcowe.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości