spory luz w tylnych kolach

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

spory luz w tylnych kolach

Postprzez falla_x » 13 kwi 2009, o 08:58

witam od jakiegos czasu slysze lekkie pukanie z tylu w zawieszeniu i mam do was pytania :

1) czy wina pukania moze lezec po stonie wyrobionych lozysk w tylnych kolach , kola jak sie podniesie auto i chwyci sie u gory i nadole maja wyczowalny luz , luz ten byl juz korygowany 2 razy ale nie wiele to pomagalo , gdy auto stoi kolami na zimi i poruszam kolem od gory takze wyczowalny jest luz w prawym i lewym kole , czy to moze byc powodem pukania z tylu nawet na wmiare prostej dordze ?

2) czy tylne kola powinny byc ustawione rowno czyli tak | | bo u mnie tylne kola wygladaja tak / \ patrzac od tylu auta

3) czy jesli dociaganie starych lozysk nei pomaga jesli chodzi o ten luz czy nowe lozyska pomoga ?czy to moze juz zluzyte piasty sa przyczyna tego luzu ?

4) czy lekko zwichrowna tarcza moze byc przyczyna bicia kierownicy ? dodam ze podczas hamowania dragnia nie ma kola wywzalone kilkanascie razy na alusach i zimowkach jest to samo zbierznosc i geometria robione amorki z przodu wymienione i lozyska u gory w miskach amortyzatora tez
golf sprzedany nowe auto B5 http://www.golf3.pl/topics2/-special-gt-by-falla_x-vt16255.htm
----------------------------------------

Obrazek
Avatar użytkownika
falla_x
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 23:38
Lokalizacja: Łowicz

spory luz w tylnych kolach

 

Postprzez Repsol » 13 kwi 2009, o 10:20

1. Tak, pukanie i stukanie może być spowodowane nadmiernym luzem łożysk. Jeżeli wyczuwasz wyraźny luz chwytajac lub popychając koło a dokręcanie pomaga tylko na chwilę w zniwelowaniu go, to na 99% łożyska masz do wymiany.
Jeszcze odnośnie tego stukania możesz sprawdzić sobie stan tulei metalowo-gumowych w tylnej belce.

2.Tylne koła powinny być lekko pochylone, ale jeżeli masz luz na łożyskach to, to pochylenie napewno będzie u Ciebie większe i moze to dziwnie wyglądać.

3. Tak, poprawnie zamontowane i wyregulowane łożyska (dobrej jakkości) powinny Ci pomóc i wykluczyć luz. Stanu twoich piast nie jestem w stanie ocenić przez internet. Bardzo dużą rolę odgrywa w nich pasowanie nowego łożyska (czyli to jak nachodzi nowe łożysko, ciasno czy lekko)

4.Może być przyczyną ale dziwne jest to, że nie odczuwasz wibracji podczas hamowania. Ja na twoim miejscu szukałbym gdzie indziej usterki.
Na pierwszy ogień do sprawdzenia mocowania wachaczy (tuleje metalowo-gumowe, sworzeń) oraz końcówki drążków kierowniczych.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez marcinkoz2910 » 13 kwi 2009, o 10:41

falla_x napisał(a):1) czy wina pukania moze lezec po stonie wyrobionych lozysk w tylnych kolach , kola jak sie podniesie auto i chwyci sie u gory i nadole maja wyczowalny luz , luz ten byl juz korygowany 2 razy ale nie wiele to pomagalo , gdy auto stoi kolami na zimi i poruszam kolem od gory takze wyczowalny jest luz w prawym i lewym kole , czy to moze byc powodem pukania z tylu nawet na wmiare prostej dordze ?
miałem dokładnie to samo ale jeszcze przy prędkościach powyżej 120km/h miałem w aucie jak w odrzutowcu myślałem że to wydech ale po wymianie łożysz cisza i spokój nawet przy 160km/h tylko silnik i wydech ładnie słychać :cwaniak:

Korzystałem z tej foto porady --> http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-lo ... t11409.htm To jest jakieś 2h zabawy :]

No i sprawdź też te tuleje metalowo gumowe ja patrzyłem na swoje i nie są za ciekawe ale w lipcu mam przegląd to się zobaczy co powie i jak co to będę wymieniał :!:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez falla_x » 13 kwi 2009, o 11:06

Repsol, marcinkoz2910, dzis pod te swieta poszedlem do garazu zdiolem kola i dokrecilem lekko sruby na tyle zeby lekko sie krecily i zeby mozna bylo przesowac ta podkladke , luz zniwelowany praktycnzi enie wyczowalny w jednym koel a w drugim jest leciutki ,ale na ile to starcy tego nei wiem ? zobacze jezli z ajakis czas znowu zacnzie si ebujac kolo wymienie na nowe ,

co do tulejek metalowo gumowych w belce jak najprosciej je sprawdzic ? bo na oko to raczej chyba sie ich ocenic nei da

Repsol napisał(a):.Może być przyczyną ale dziwne jest to, że nie odczuwasz wibracji podczas hamowania. Ja na twoim miejscu szukałbym gdzie indziej usterki.
Na pierwszy ogień do sprawdzenia mocowania wachaczy (tuleje metalowo-gumowe, sworzeń) oraz końcówki drążków kierowniczych.


podczas hamowania nic nie czuje wibracie kierownicy sa w przedziale od 100 w zwyrz musze pojechac chyba na stacje diagnostyczna niech sprawdza mi te wszyskie tuleje , dodam tylko ze tuleje w przednich wahaczach jak i kocowki drazkow nie byly wymieniane prawdopodobnie od nowosci , ale rok temu na stacji sprawdzali wszystko i bylo ok a mimo tego kiera trzeslo i dlatego zstanawam sie czy to nei wymienione wczesneij tarcze i klocki , bo tego dignosta mi nie sprawdzi , adodam ze odrazu jak zalozylem te nowe tarcze i klocki to przez bardzo dlugi czas krzywo sie scieraly jak by dol klocka wogule nie dolegal do tarczy jezdzilem jakis czas z 1,5 cm paskiem rdzy u dolu tarczy tam gdize klocek nie dociskal do tarczy ,ale koles w sklepie powiedizal ze wszystko sie ulozy i bedize pozniej ok no i niby ladnie sie teraz sciera ale czy nie ma bicia ? tego neiwiem

juz nawet myslalme ze wina za bicie lzey po stronei srub zabezpieczajacych kola i znimi jak by bardziej trzeslo niz bez nich , pierscienei centrujace wymienialem 2 razy , pierwsze mialy spory luz teraz kolo sztywno wchodzi na piaste
golf sprzedany nowe auto B5 http://www.golf3.pl/topics2/-special-gt-by-falla_x-vt16255.htm
----------------------------------------

Obrazek
Avatar użytkownika
falla_x
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 23:38
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez marcinkoz2910 » 13 kwi 2009, o 11:09

Te tulejki to na oko ciężko najlepiej to na trzepaku na stacji kontroli pojazdów wychodzi
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Repsol » 13 kwi 2009, o 11:37

Takie ciągłe dokęcanie tych łożysk to tylko doraźna/zastępcza pomoc. Skoro kilkakrotnie juz je dokręcałeś to one i tak "na bank" Ci popuszczą i znowu będziesz miał luz (wydaje mi się, że nawet 500km nie zrobisz) Radzę Ci nie ociągac się zbytnio z ich wymiana i zaprzestac tej metody.
Kumpel kiedys tez tak robił czego efektem było to, że podczas jazdy łożysko całkowicie mu się rozwaliło i pogruchotało całą piastę (ośke).
To dosyc niebezpieczne bo wtedy koło lata tak jakby wogóle nie było osadzone na łożysku. Wiem gdyz jechałem wtedy z nim-ledwo wróciliśmy do domu (a mielismy jakies 4km drogi) więc naprawdę nie radzę.

Co do tulejek to faktycznie cięzko zobaczyć ich usterkę gołym okiem (usterki/ubytki muszą być naprawdę spore) i najlepiej jest jechac na stacje diagnostyczna.
Mozesz spróbować stopą dosyć energicznie i mocno uciskać koło od góry w kierunku silnika jak również w prawo i lewo. Jeżeli są jakies luzy to powinieneś je wyczuć pod butem ;-)
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości