sprężyny

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez StRaDiVaRiUs » 3 mar 2009, o 20:42

20 mm
Avatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Czytacz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 6 lis 2008, o 21:52
Lokalizacja: Jelenia Góra / Bogatynia

 

Postprzez Nowal » 3 mar 2009, o 21:21

warto zainwestowac w takie sprezyny? bo dla mnie -60 to za duzo -40 moze by uszło.
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez StRaDiVaRiUs » 3 mar 2009, o 22:00

Nowal, zależy od tego jakie masz u siebie drogi, jakie głębokie studzienki, ile dziur, jaki garaż, krawężniki.... Do tego dochodzi sprawa, czy jeździsz często obciążonym autem, czy lubisz twarde zawiasy.

Moje osobiste zdanie: Sprężyny od GTI usztywniają delikatnie auto, ale na oko nie zobaczysz obniżenia. -40 to wg mnie rozsądek, jeśli chcesz jeszcze jakoś jeżdzić. -60 i nisko na gwincie to dla mnie przesada - równie dobrze można zawieszenie od furmanki wstawić i kupić peryskop, żeby dziury wypatrywać.

Sam mam seryjny zawias i dla mnie jest twardo (taki urok Golfa). Przy pełnym obciążeniu (4 osoby + bagaż) wysokie betonowe progi zaliczam blachą co chroni tłumik. Zawiechy nie będę zmieniał bo chcę jeździć komfortowo a nie żeby się pokazać. Ale każdy ma swoje zdanie. Weź pod uwag stan dróg w ojczyźnie :cenzura: Jak dla mnie nie ma co dawać więcej niż -40. co do jazdy niech się wypowiedzą użytkownicy takich kitów.

Odpowiedz sobie na wymienione wyżej pytania i zastanów się czy chcesz mieć nisko, stylowo i twardo wkładając -40, lub czy może lekko utwardzone przez sprężyny GTI, ale auto dalej będzie "wysoko" stało, będzie jeszcze komfort i dziury nie będą tak boleć
Avatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Czytacz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 6 lis 2008, o 21:52
Lokalizacja: Jelenia Góra / Bogatynia

Postprzez happysc » 4 mar 2009, o 05:33

ja jezdze na -40 i powiem szczerze nie jest zle;] da sie przezyc. a jezdze duzo po sc bedzinie i dg i da sie jezdzic. czasami sie zachaczy dokladka zderzaka ale rzadko kiedy. a wyglada dosc fajnie.
Było: Fiat 126p(93r), Golf III 1.9 CL TD(94r), GOLF II 1.3 CL(88r), Golf III 1.6 GL(97r), Audi A3 1.9 TDi(98r), MK3 GTi 20 Jahre(96r), MK4 TDi 110PS(01r)
Jest: Polo 6n2 GTi 125ps
Avatar użytkownika
happysc
Gaduła
 
Posty: 549
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 20:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez kajtek » 4 mar 2009, o 12:29

wg mnie jak obniżać to przynajmniej o -40, szkoda roboty na wkładanie spreżyn z GT lub z GTI, bo prawde mówiąc efektu i tak nie będzie widać :-(
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Lysy78 » 4 mar 2009, o 13:11

zgadzam się, że -40mm w zupełności wystarczy biorąc pod uwagę stan naszych dróg (poprzedni wózek Golf II z takim zawiasem) . sam zastanawiam się nad obniżeniem mojego goferka ponieważ stoi wysoko (takiego kupiłem) :-(
Lysy78
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 lut 2009, o 21:17
Lokalizacja: W-M/MAZ

Postprzez Stealth » 5 mar 2009, o 13:43

A ja zamiast tych sprężyn -40 polecam założyć gwint, np. MTS Technik - cena nie jest znów taka wysoka a ustawisz sobie wysokość jak chcesz. Komfort: im niżej będzie stało tym większy będziesz miał komfort. Taka nowinka.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

sprężyny przód

Postprzez Chudy87 » 22 kwi 2009, o 19:51

Mam pytanko jaka jest różnica między sprężynami przed 1994R. A PO 1994?

Chcę sprzedać sprężynki ale nie chce nikogo wprowadzać w błąd.

Kolega miał te sprężyny założone przy golfie rocznik 97r.,

Kupiłem je od niego , ja mam rocznik 95r., z tyłem nie było problemu.
Jednak z przodu na jednej sprężynie jest założony wąż i z przodu talerzyk leży dobrze, jednak na drugiej nie było wężyka i tam talerzyk jak się okazało przeleciał.

Czy to możliwe więc że są to sprężyny do rocznika przed 94r.??

Jaka jest średnica ostatniego zwoju w golfie do 94 i po??

Jeśli ktoś mi może sprawdzić to są numery

G&M
Model: VW 027 HA 32/98 R

[ Dodano: 2009-04-22, 20:23 ]
znalazłem na forum temat w którym zostało napisane że sprężyny przed 94r. mają ostatni zwój 83mm , a po 94 66mm

http://www.golf3.pl/topics14/srednica-s ... pr%EA%BFyn

sprawdziłem moje sprężyny i maja one faktycznie 84r. czyli są do starszych modeli dlatego u mnie nie pasowały :/ kolega widocznie sam nie wiedział i jakoś na tym jeździł
Avatar użytkownika
Chudy87
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 18:06
Lokalizacja: Świecie

Postprzez darkkrk » 22 kwi 2009, o 20:45

Jeśli się nie myle to do 94r górny zwój sprężyny był większy a po 94r mniejszy jeśli coś poplątałem to niech mnie ktoś poprawi ;-)
darkkrk
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 wrz 2008, o 20:52
Lokalizacja: Krakow

Postprzez Chudy87 » 22 kwi 2009, o 20:57

no czyli tak jak napisałem i jak w temacie wczesniej było,

golf do 94r. średnica 83mm
golf po 94r. średnica 66mm
Avatar użytkownika
Chudy87
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 18:06
Lokalizacja: Świecie

Postprzez darkkrk » 22 kwi 2009, o 22:36

dokładnie tak :-D
darkkrk
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 wrz 2008, o 20:52
Lokalizacja: Krakow

Postprzez danielsonn » 26 kwi 2009, o 19:40

a nie ma roznicy w wysokosci ??

ja kupile ostatnio sprezyne na przod na szrocie i okazala sie nizsza ......od tej ktoras mialem..:(
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości