sprężyny

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez PiJey88 » 3 mar 2008, o 08:30

jak pojeździsz troche to amorki się zbiją i bedzie troszke niżej, ale nie wiem ile to potrwa, w zależności od tego czy są nowe czy stare
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez MakaKam » 3 mar 2008, o 17:55

A jesli chodzi o sprezyny? Uloza sie czy nie bo mi sie wydaje ze nie ma sie tam co ukladac za bardzo :/
Avatar użytkownika
MakaKam
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 29 sty 2008, o 23:33
Lokalizacja: Brzesko

gumki do sprezyn

Postprzez Snikers » 5 mar 2008, o 00:54

mam pytanko. Mam golfika ktory jest obnizany. jak sie dowiedzialem z sprzodu sa tylko przyciete sprezyny... i mimo ze jest on niski jest troszke za bardzo miekki. i na wybojach czy dziurach za bardzo buja i bije. znajomy doradzil mi abym kupil takie specjalne gumki do sprezyn. podobno one barrdziej utwardzaja i przy okazji zawieszenie jest sztywniejsze i juz tak nie bije na dziurach. Czy to prawda? Co tak naprawde to daje? narazie brak finansow na nowe zawieszenie a koszt takich gumek to zaledwie 12zl komplet, ale czy warto? prosze o dorade... z gory dzieki ;-)
Avatar użytkownika
Snikers
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 00:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Imper » 5 mar 2008, o 01:09

owszem gumki te zabezpieczaja przed ocieraniem o nadkola i podnosza cos tam zawsze to zawiesznie delikatnie je utwardzajac bo zmiejszaja pole pracy sprezynny... wszystko jest ok tylko wiadomo ze to ma swoja trwalosc ale mysle ze za ta cene to jest dobre rozwiaznei przynajmniej na jakis czas a zalozenie jest banalnie proste
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Snikers » 5 mar 2008, o 01:29

a jest taka mozliwosc aby zamienis sprezyny z przodu na tyl, z tylu mam normalne niskie (nie przycinane) bo jesli te gumki maja mi podniesc przod to chyba nie bardzo bedzie wygladalo... juz lepiej jak tyl bedzie troche podniesiony, chyba ze nie bedzie widac roznicy po tych gumkach...
Avatar użytkownika
Snikers
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 00:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez buli84gt » 5 mar 2008, o 01:35

Snikers napisał(a):jak sie dowiedzialem z sprzodu sa tylko przyciete sprezyny...
każda sprężyna ma soją twardość itd. przycięta nie spełnia już tych norm i zawieszenie ci siądzie :-)
Avatar użytkownika
buli84gt
Czytacz
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:42
Lokalizacja: poznań / biedrusko

Postprzez Snikers » 5 mar 2008, o 01:40

bylem ostatnio na diagnostyce i zawieszenie jest jeszcze ok. W przyszlosci oczywiscie wymienie (pewnie na gwintowane) narazie jednak chce cos wmiare tanio zrobic i zeby jednak byl jakis efekt. mam niskie ale troche za miekkie zawieszenie z przodu i slychac za bardzo kazda dziure...
Avatar użytkownika
Snikers
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 00:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez TOmeck » 5 mar 2008, o 23:18

mogłeś sobie kupić już amorki o mniejszym skoku wtedy napewno by siadł jeszcze. w seryjnych amorach spręzyna aż mi sie tłukła a amory w ciągu dwóch tygodni były do wymiany.
Avatar użytkownika
TOmeck
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 18:48
Lokalizacja: WiElIcZkA

Postprzez mcsym » 9 mar 2008, o 17:03

PiJey88, co ma amortyzator do wysokości? o tym decyduje sprężyna :)

a jakiej firmy to są sprezyny? jak GT Cupline, to nic nowego, to jest takie badziewie. pozatym nie wiadomo, jakie miały przeznaczenie, ale jak widzę, że masz silnik 1.4 czyli najlżejszy z mozliwych, a założyłeś sprezyny dedykowane np do GTi badz TDI to tym bardziej nie ma się czemu dziwic.
Avatar użytkownika
mcsym
Members
 
Posty: 564
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 23:35
Lokalizacja: Ruda Śląska/ śląsk
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 16V ABF
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mcsym » 9 mar 2008, o 17:10

jak masz przycinane sprezyny to tak czy tak bym to wymienił, bo chyba chcesz jeszcze pożyć ;) do seryjnych amortyzatorów można zastosować -40/40. każde większe obniżenie wymaga już amortyzatorów o skróconym skoku. nie stosuj żadnych gum między zwoje, bo to ogranicza pracę sprezyny. każda ejst tak skonstruowana, żeby pracować w pełnym zakresie i mieć przy tym zachowane swoje właściwości do tłumienia itd...

jeśli wymienisz same sprezyny, a a mortyzatory masz słabe to faktycznie, to nic nie da. najlepiej kupic cały kit.
Avatar użytkownika
mcsym
Members
 
Posty: 564
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 23:35
Lokalizacja: Ruda Śląska/ śląsk
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 16V ABF
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez MakaKam » 9 mar 2008, o 20:53

Sprezyny to nic specjalnego bo TA-Technix czyli cos w podobie do Gt Cupline ale kasy akurat nie mialem wiec poki co postanowilem je zapodac. Mialy byc dobrane wlasnie do mojego silnika chyba ze ktos sie pomylil przy tym albo to sa jakies -20/20. Kontaktowalem sie z chlopem u ktorego to kupilem i zazadalem takich ktore faktycznie obniza o 40 bo te to jakies nieporozumienie, zobaczymy co postanowi. Jak bedzie robil problemy to dostanie negatywa i anty reklame na forum ;P
Avatar użytkownika
MakaKam
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 29 sty 2008, o 23:33
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez PiJey88 » 9 mar 2008, o 21:36

mcsym, jak sie amortyzator zbije to jak założysz seryjne spręzyny to już nie bedzie działa jak powinien
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron