Stabilizator

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Thorsten » 15 mar 2015, o 14:54

sory że odgrzewam wątek ale chce zamontować u siebie w golfie stabilizator. Z racji raptem 75km fabrycznie go tam nie było. Szukałem na allegro i widzę że są różne, różnią się one kształtem. Mógł by mi ktoś powiedzieć jaki mam wpakować by o nic nie zawadzał to raz a dwa to czy będę musiał odkręcać sanki od nadwozia czy istnieje nadzieje że upcham go bez rozkręcania?

http://allegro.pl/drazek-reakcyjny-stab ... 29570.html
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez miras200888 » 15 mar 2015, o 17:08

Thorsten, kazde mk3 mialo stabilizator .
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez VolDan » 15 mar 2015, o 17:26

nie wprowadzaj w błąd. moj 1.4 nie ma staba
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 15 mar 2015, o 17:44

miras200888, w moim wypadku go nie ma. Gdzieś czytałem że montowano go w autach których silniki przekraczały jakąś tam moc.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Radi » 15 mar 2015, o 17:57

Słabsze wersje nie miały ze względu własnie na moc i ciężar silnika nie było takiej potrzeby
Thorsten ty musisz mieć ten cieńszy 17mm ze względu na wachacze, a dokładnie na mocowanie końcówek tego drążka.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 15 mar 2015, o 18:08

Radi, ok, Dzięx.


A czy istniała zależność w postaci kształtu oraz średnicy? To znaczy że 17mm miały jeden kształt a 19mm miały inny?
Szukając mam się kierować tylko średnicą czy też kształtem?

w sieci trafiłem na fotkę tego:
Obrazek
wzmianka była że ma on średnicę 17mm.

Pytałem o zależność kształtu bo jeśli jest tak że dana średnica ma jeden kształt to będę mógł na allegro szukać stabilizatora po jego kształcie zamiast pisać do każdego z pytaniem jaką ma średnicę.


No i czy będę musiał odkręcać sanki silnika by go wcisnąć?

edit: zauważyłem że istnieją dwa kształty drążków. jeden:
Obrazek
sprzedający mówi że pochodzi z 1.4 8v Kombi.

oraz :
Obrazek jego średnica to podobno 18mm i pochodzi z golfa GTI,


Czyli ten pierwszy podejdzie do mojego golfa?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez miras200888 » 15 mar 2015, o 19:23

mialem mk3 1.4 1.6 1.8 2.8 i kazdy mial stabilizator
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Radi » 15 mar 2015, o 19:44

Thorsten, w teorii wychodziły dwa rodzaje 17 i 19 mm a w praktyce spodkałem sie z różnymi wygięciami bądz co bądz wszystkie powinny pasować na sanki. Ty musisz szukać takiego w którym końcówki sa wciskane na niego a nie przykręcane z boku. Co do montażu trzeba odkręcić(w sumie bardziej poluzować) sanki żeby go wsunąć na miejsce.

miras200888być może różnie to wychodziło
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 15 mar 2015, o 20:14

Radi,
Dzięki wielkie! Czyli coś takiego:
Obrazek ?

A obejmy na gumy z jednej strony zaczepiane są za zaczep a z drugiej na śrubę?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Radi » 15 mar 2015, o 20:22

No kupisz łączniki to powinieneś dostać wszystko w komplecie do szczęścia będziesz potrzebował jeszcze dwóch blaszek którymi przykręcasz stabi do sanek niewiem czy można je kupić nowe warto zapytać sprzedającego o nie.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez adziok09 » 16 mar 2015, o 21:35

Witam

Wypowiem się w tym temacie bo też dołożyłem stablilizator do golfa bo w szatańskiej wersji 1.4 oczywiście go nie było

Potrzeba:
Stabilizatora
2 x łącznik stabilizatora
2x blaszki do mocowania do sanek
2x gumy stabilizatora

Zamontowanie nie jest tak łatwe jakby to się mogło wydawać bo trzeba opuścić sanki żeby wcisnąć gumy i te blaszki. No i warto przypatrzeć się jak to powinno wygladać bo ja oczywiście zamontowałem odwrotnie i tak jak auto było w powietrzu to wygladało wszystko cacy a jak opusciłem to drazki kierownicze obijały o stabilizator.

Czy warte jest to zachodu?

Ja nie mam w swoim wspomagania , i jedyna różnica to taka że odrobine mniej się przechyla w zakretach (przód) może jest sztywniejszy ale na to nie ma chyba co narzekać w golfach bo każdy jest sztywny. Czyli podsumowując jak masz kase i nie masz na co wydać to możesz w to zainwestować ale ja uważam że komplet sprezyn 40/40 z amortyzatorami albo co lepsze gwint o wiele lepiej poprawi prowadzenie, bo w moim przypadku przód fajnie sie trzyma ale dupa niestety na zakretach sie przechyla , a żeby założyć stabilizator na tył to trzeba całą belke od GTI wymienić 5x100 co chyba nie jest opłacalne.
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez Psiakrew » 17 mar 2015, o 19:52

adziok09 napisał(a): a żeby założyć stabilizator na tył to trzeba całą belke od GTI wymienić 5x100 co chyba nie jest opłacalne.

ja mam tylną belkę ze stabilizatorem od GT 4x100, 150 zeta na szrocie z zaciskami i tarczami, więc raczej się opłaca ;-)
Mój traktor:
moj-golf/gtd-by-psiakrew-t53519.html
Diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy cie nie zdradzi
Avatar użytkownika
Psiakrew
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 09:31
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron