Stukanie w zawieszeniu!

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Stukanie w zawieszeniu!

Postprzez marcindomka » 18 maja 2009, o 17:46

Witam. Panowie, mam pytanie - od jakiegoś czasu w moim golfiku coś zaczęło stukać. Dźwięki dochodzą z któregoś z przednich kół, Dodam, że stukanie pojawia się przy wchodzeniu w zakręt. Im z większą prędkością wchodzę w zakret tym stukanie jest silniejsze. Geometroa kół byla jakis czas temu sprawdzana jest OK! Byłem ostatnio na przeglądzie i wszystko jest OK, opony sa wymienione tydzień temu... co może być przyczyną ?
marcindomka
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

Stukanie w zawieszeniu!

 

Postprzez Bobi » 20 maja 2009, o 18:23

sprawdź czy masz wszystko podokręcane w zawieszeniu...mi tak pukała luźna śruba co trzyma ten element gumowo-metalowy w wahaczu...i też tylko na zakrętach :-) nie mówię że to to na 100% ale weź klucza i posprawdzaj na wszelki wypadek może się obejdzie bez wymiany i rozbierania:-)
Jazda Golfem to przyjemność:)))
Avatar użytkownika
Bobi
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 21 mar 2009, o 18:57
Lokalizacja: Brwinów

Postprzez michalqqr » 20 maja 2009, o 21:27

marcindomka, a może przegub zewnętrzny?
Avatar użytkownika
michalqqr
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 8 lut 2009, o 14:03
Lokalizacja: Opole

Postprzez Repsol » 20 maja 2009, o 21:36

marcindomka, to może być wina zużytych łożysk przedniej piasty.
One zazwyczaj tak właśnie oznajmiaja swoje zużycie. Czyli wydają dziwne odgłosy (wycie, trzeszczenie, zgrzytanie, szumienie itp.) niekoniecznie podczas jazdy na wprost ale właśnie w czasie pokonywania ostrzejszych łuków, małuch rondek z większą prędkością itp. itd. ;-)

Przeguby też możesz posprawdzać.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez marcindomka » 21 maja 2009, o 14:33

Panowie, dziekuje za wszystkie porady jutro postaram się zaglądnąć do tego. Skłaniałem sie ku łozyskom, ale tak jak jeden z kolegow napisal sprawdze ten element gumowy na wahaczu bo swego czasu podczas zmiany opon mechanik troszke go podgiął bo o coś tam obcierał i od tego czasu wyspępuje stukanie. Jeszcze raz dziekuje i powiadomie o wyniku. Pozdrawiam
marcindomka
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez Bobi » 21 maja 2009, o 19:48

jak to by w razie padł ten element metalowo-gumowy to się nie martw nowy to koszt 28zł :-D
Jazda Golfem to przyjemność:)))
Avatar użytkownika
Bobi
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 21 mar 2009, o 18:57
Lokalizacja: Brwinów

Postprzez Groch367 » 22 maja 2009, o 15:50

ja u siebie wlasnie wymienilem lozyska i objawy huczenia ustapily, a pol roku temu wymienlem sobie tulejki w wahaczach to podstawa.Repsol, ma racje łozyska mi glosniej dawaly o sobie znac przy zakretach myslalem o przegubach ale to duzy koszt wiec najpierw wymienilem podstawowe elementy ktore sie zużywają :-)
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez raf.sie » 5 cze 2009, o 06:17

a być moze to lozysko na amortyzatorze?? u mnie wlasnie to stuka.
i mam pytanie czy wytarczy dokrecic czy cos w tym stylu??czy wymiana na nowe?? lozysko mam tylko probowalem odkrecic to i mi nie szlo..jest tam nakretka wlasciwie w ksztalcie kola i ma 2 naciecia z gory. czym to odkrecic?? i co zrobic ze sprezyna??czym ja scisnac?? prosze o porady odnosnie wymiany tego lozyska
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez Jacol » 5 cze 2009, o 09:11

Jest specjalny klucz Volkswagena wlasnie do tej tulejki. W warsztacie powinni miec, inaczej to beda pukac stukac i uzywac przecinaka jak niektorzy mechanicy. Zadne dokrecanie nie pomoze, tylko wymiana dolnej poduchy. Ja ostatnio je wymienialem, byly dwa razy bardziej splaszczone juz niz nowe, które zalozylem.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez raf.sie » 5 cze 2009, o 09:27

to w takim razie nalezy wymienic z jednej i drugiej strony??czy mozna tylko z jednej??

ja raczej sam bede sie za to zabieral. szkoda kasy na "mechaników" :dobani:

ma ktos jakies sugestie uwagi?? ktos to robil sam i wie dokladnie co jak??
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez Jacol » 5 cze 2009, o 10:58

Z obu stron obligatoryjnie bo bedzie Ci krzywo auto stalo jak dasz nowa a druga jeszcze nie puka ale juz siadla.

Jak samemu bedziesz wymienial to potrzebny sciagacz do sprezyn bo musisz wyjac calego McPersona. Gornych poduszek nie musisz zmieniac bo jak opuscisz auto to one i tak sie podniosa i nie bedzie na nich obciazenia.

Po tej wymianie od razu zbieznosc i katy do ustawienia. Nie ma, ze ktos tam zaznaczy rysikiem na srubie i dokreci tak samo bo to kompletna bzdura. Do fachowca z komputerem i tyle.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez raf.sie » 5 cze 2009, o 11:28

hmm a bez wyjmowania nie dalo by rady?? kurde dopiero 5 dych wydalem na zbieznosc i znowu...

:cenzura: :cenzura: :cenzura: tragedia :cenzura: :cenzura: :cenzura: :cisza: :cisza:
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron