przez Bebzo28 » 14 wrz 2012, o 23:50
Koledzy byłem u kumpla na kanale i wszystko sprawdziliśmy końcówki drążka kierownicy są ok, końcówki wahaczy dolnych są ok , gumy na wahaczach ok .
Zauważyłem że jak dotykam ręką koła i kręcę na boki kierownicą lekko to wyczuwam lekki luz na zgaszonym silniku stuka coś w maglownicy, a na odpalonym silniku nic nie stuka ale wyczuwam luz.
Logicznym wytłumaczeniem wszystko wskazuje na końcówki drążka kierowniczego, wymieniałem je w tamtym roku w październiku. Od tamtej pory zrobiłem autem jakieś 34,000 km a dobrej firmy końcówki według książki wytrzymują 40 000 ale nie na polskich drogach.
Jak sprawdzałem końcówki , łapałem ręką końcówkę i ruszałem kierownicą i było czuć luz ale wszędzie delikatny luz który się na pewno na wszystko przenosi , u brata w aucie jak sprawdzałem to końcówka aż waliła przy ruszaniu kierownicą i jak mu wymieniłem to od razu było lepiej. .
Może u mnie będzie tak walić dopiero jak trochę tak pojeżdżę .
jak wy sprawdzacie luz na końcówkach? czy jest jakiś pewny sposób?
Czy poza końcówkami drążków w maglownicy są jeszcze jakieś części które mogą powodować luz w maglownicy?
sorry że się tak rozpisałem.
Bebzo288