stuki z lewego koła/im szybciej tym głośniejsze i częstsze..

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

stuki z lewego koła/im szybciej tym głośniejsze i częstsze..

Postprzez maxley » 13 lut 2010, o 00:50

wszystko jak w temacie...
jechałem dzisiaj sobie rano i w zakręcie mnie wyrzuciło (mała prędkość ~40km/h) i próbowałem skontrować i kręciłem kierą do oporu...
Po ,,manewrze" (skądinąd nieudanym bo postawiło mnie w poprzek drogi...) z lewego koła (lub z jego okolic) zaczęły dobiegać takie stuki (przy stałej prędkości regularne) które nasilały się wraz ze zwiększaniem prędkość ( a słyszalne stają się po przekroczeniu 40~50km/h).
Przypuszczam że to jakieś łożysko/piasta lub przegub...
Co Wy na to ??
maxley
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 19:42
Lokalizacja: Civitas Kielcensis

stuki z lewego koła/im szybciej tym głośniejsze i częstsze..

 

Postprzez Lampo » 13 lut 2010, o 13:10

Mam ten sam problem z tym że u mnie on sie zaczął po wymianie przegubów i łożysk z przodu lecz u mnie powodem były zamienione szpilki w zacisku naprawiłem ale stukot został
podłącze się do twojego tematu bo tez jestem Ciekaw co to jest :)
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez krzysiudd » 13 lut 2010, o 17:43

kolego zobacz czy w bieżnik nie wszedł jakis kamien albo gwóźdź. moj kolega tak mial chcial juz pol zawieszenia wymieniac a tu tylko w opone jakis wkrecik sie wbił i chalasowal tak jak u ciebie.
Avatar użytkownika
krzysiudd
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 18:51
Lokalizacja: opoczno

Postprzez Paul1989 » 13 lut 2010, o 18:18

to przegub na 100% . miałem ostatnio to samo. :luka:
Avatar użytkownika
Paul1989
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 sie 2009, o 20:20
Lokalizacja: pochodzisz? JP

Postprzez Lampo » 13 lut 2010, o 18:42

u mnie przeguby były wymienione na nowe i łozyska też wiec ten element niweluje :)
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez maxley » 14 lut 2010, o 02:34

Paul1989 napisał(a):to przegub na 100% . miałem ostatnio to samo. :luka:

też bym się skłaniał że to przegub z kilku względów:
1) przed gwałtownym kręceniem kierownicą wszystko było OK
2) łożysko to element ,,stały", który raczej nie ma wiele wspólnego ze zmianą położenia koła...
3) mocno kręciłem tą kierownicą i widocznie na maxa ją przekręciłem w którąś stronę...

ale jeśli panowie macie jakieś inne przemyślenia to śmiało piszcie.
Napiszcie jeszcze czym może skutkować taka jazda z uszkodzonym przegubem (bardziej mnie to zmotywuje do wymiany) i jakie są mniej/więcej koszty...
maxley
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 19:42
Lokalizacja: Civitas Kielcensis

Postprzez SotoM » 14 lut 2010, o 19:48

a czy te stuki są przy jeździe na wprost... czy w ogole niezaleznie jak jest kiera ustawiona...??
po za tym co to przegubu troche dziwna sprawa bo przegub hałasował by odrazu a nie dopiero po przekroczeniu jakiejś prędkości...
a nie mozesz podjechac na warsztat,na podnosnik lub na SKP na szrpaki...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez maxley » 15 lut 2010, o 00:51

Stuki są słyszalne podczas jazdy na wprost (sugerowałoby to uszkodzenie wew przegubu/a)
Z ta prędkością to jest tak że:
- jak jadę wolno (tj. poniżej 50km/h) to stuków nie słyszę ale to nie znaczy że ich nie ma bo samochód nie jest tak wyciszony że odgłosy np. z opon czy odgłosy z ,,zewnątrz" nie dochodzą do mojego ucha
- odgłosy nasilanją się wraz ze zwiększaniem prędkości tj. jak jade 50 to są słyszalne, jak 80 to są wyraźnie stukania, a jak jadę >100 km/h to stuki zlewają się z hałasem z opon i ich nie ,,wyodrębniam " z tego harmidru...
maxley
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 19:42
Lokalizacja: Civitas Kielcensis

Postprzez czepi » 15 lut 2010, o 18:01

podłączam się pod temat bo u mnie jest podobnie.... przy ok 50 km/h słychać stuki do ok. 70-80 a potem jak kolega napisał zlewają się z hałasem opon... podejrzewam przegub ale wszyscy mówią że przegub by stukał tylko przy skęconych kołach a tu bez znaczenia czy skręcone koła czy proste...
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez maxley » 15 lut 2010, o 19:24

za stuki przy skręconych kolach ,,odpowiedzialny" jest przegub zewnętrzny, natomiast stuki przy jeździe na wprost to przegub wewnętrzny.
maxley
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 19:42
Lokalizacja: Civitas Kielcensis

Postprzez SotoM » 15 lut 2010, o 19:35

z reguły VW jesli chodzi o przeguby to jest coś takiego - ze jak terekotanie wystepuje przy skretach to przegub zewnętrzny , a jak tylko przy jeździe na wprost to przegub wewnetrzny. ALE spotkałem sie z taką ciekawostką ze nawet porządnie rozklekotany przegub zewnętrzny klepie przy jeździe na wprost w momencie gdy jest obciazenie na koło czyli jak auto rozpedzasz w m omencie zdiecia nogi z gazu opór(obciazenie) ulega i terekotanie ustaje...
moim zdaniem trzeba by było poprostu półoś zdemontowac i zweryfikowa przeguby- jesli zewnetrzny ma bardzo duzy luz jest wyrobiony to bedzie sie gibał bez rzadnych oporów ze nie ustawisz go w pozycji jakiej bedziesz chciał poprostu bedzie opadał
wewnetrzny przegób podobnie - ale trzebaby było odpiac opaske na osłonie bo osłona go bedzie sciagała do pozycji prostej...
troszke zabawy z tym jest.
chyba ze jęli ktos nie załuje kasy to poprostu wymienia oby2a przeguby i ma z bani...(ja bynajmniej bym tak zrobił bo nie mam problemu z dojściem do dobrych czesci za niska cene) ale rozumiem ze niekazdego stac bo sa inne rzeczy wazniejsze.
ja bym w tym przypadku zaczął od wymiany zewnetrznego - chyba jest tanszy od wewnetrznego...
a ewentualnie pojeccie na podnośnik i go bujnac na podnosniku jak koła beda wisiały moze akurat wyjdzie co jest w5...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez K@mil » 15 lut 2010, o 20:05

SotoM, jakiej firmy polecasz przegub wewnetrzny?

Slyszalem o RUVILLE

No i pytanie czy przy przegubie zewnetrznym, trzeba ustawiac zbieznosc i tak samo czy przy wewnetrznym ? przy wymianie x)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości