Swap zawieszenia z Golfa 3 GTI do "zwykłego"

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Swap zawieszenia z Golfa 3 GTI do "zwykłego"

Postprzez Kamiru » 3 kwi 2018, o 11:10

Witam wszystkich forumowiczów, jest to mój pierwszy temat i mam nadzieje że rozpocząłem go w odpowiednim dziale.

Mam pytanie, jak w temacie, czy jest możliwość swap'u zawieszenia z Golfa 3 GTI do wersji "cywilnej" ? Pytam ponieważ mam możliwość zakupu całego zawieszenia, tj. sanek, wahaczy, stabilizatora, zwrotnic, piast, tylnej belki. Rzecz jasna wszystko na piastach 5x100 wraz z hamulcami. Czy do tej operacji będę potrzebował czegoś jeszcze ? Wiem na pewno że są inne przeguby końcowe, które podchodzą pod standardowe półosie, ale czy nie trzeba czegoś jeszcze ? Mam obawy co do długości drążków kierowniczych i samej przekładni, ponieważ do GTI jest ona zdaje się inna.

Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź.

(taki sam temat poruszyłem na innym forum poświęconym VW, jakby ktoś miał deja vu ;) )
1996 VW Golf Mk.3 1.6 AEE Skipper LC5L MysticBlau Perleffekt
Kamiru
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 kwi 2018, o 11:05
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Swap zawieszenia z Golfa 3 GTI do "zwykłego"

 

Re: Swap zawieszenia z Golfa 3 GTI do "zwykłego"

Postprzez nosterix1 » 20 wrz 2024, o 09:35

Swap zawieszenia z Golfa 3 GTI do wersji „cywilnej” jest możliwy, ale wymaga uwzględnienia kilku istotnych szczegółów. Przedstawiam poniżej najważniejsze kwestie, które musisz wziąć pod uwagę, aby swap przebiegł pomyślnie:

Pasujące elementy: Zestaw, który chcesz kupić (sanki, wahacze, stabilizator, zwrotnice, piasty, tylna belka), jest w dużej mierze kompatybilny z wersją „cywilną” Golfa 3. Zawieszenie GTI jest bardziej sztywne i oferuje lepsze właściwości jezdne, więc będzie to solidne ulepszenie.

Piasty 5x100: Przejście na piasty 5x100 wymaga również odpowiednich felg z tym rozstawem śrub, więc jeśli jeszcze ich nie masz, musisz je nabyć.

Przeguby i półosie: Jak zauważyłeś, przeguby końcowe w GTI są inne. Musisz upewnić się, że przeguby pasują do Twoich półosi lub, w razie potrzeby, zmienić półosie na te z GTI. Półosie z wersji GTI są dostosowane do większych obciążeń, co może mieć znaczenie.

--
Pozdrawiam,
Nosterix

Niezawodne dobre łóżka szpitalne
nosterix1
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19 wrz 2024, o 20:53
Rocznik: 1990
Silnik: 1.6
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - kantor btc



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości