Szrpanie kierownica po zmianie lozysk

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Szrpanie kierownica po zmianie lozysk

Postprzez zebra » 17 cze 2010, o 11:37

Po wymianie lozysk mam nastepujace dziwne zjawiska/problemy z geometria:

- na morkej nawierzchni - gdy przejezdzam jedna strona na sliska nawierzchnie, np. metalowa studzienke - szarpie mi kierownica,
- przednie opony scieraja sie po zewnetrznych krawedziach
- kirownica jakos inaczej chodzi a jak sie ja skreci do oporu i doda gazu to w ogole nie trzeba trzymac kierownicy - zostaje w tej pozycji, kola sie nie prostuja.

Mechanik ktory zmienial lozyka oczywiscie twierdzi, ze to nie moze miec zwiazku z jego robota.
Pytanie czy wystarczy ustawic geometrie czy moge miec jakis powazniejszy problem z zawieszeniem.

Pozdawiam!
Avatar użytkownika
zebra
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Szrpanie kierownica po zmianie lozysk

 

Postprzez prezesik » 17 cze 2010, o 13:11

Jak mechanior odkręcał zwrotnicę od macpersona to konieczna jest geometria, bo rozregulowały się kąty kół i koło nie stoi pod odpowiednim kątem względem jezdni, dlatego to szarpanie. Miałem to samo. Po podjechaniu do mechanika na ustawienie geometrii wszystko wróciło do normy.
Jakby mechanior wyjął cały macperson razem ze zwrotnicą bez jej odkręcania od macpersona wtedy geometria nie byłaby konieczna, no ale robił tak, aby mu było wygodniej, czyli odkręcił zwrotnicę od macpersona, bo po co siłować się z całym macpersonem, nosić ciężar jak można samą zwrotnicę.

Jeżeli opony ścierają się po zewnętrznej stronie to mechanior dokręcał zwrotnice odciągając do siebie całą zwrotnicę i macpersona, wtedy koła u góry rozlazły się do zewnątrz.

Spójrz od przodu auta na koło przednie i tylne - powinna być minimalna różnica między pochyleniem jednego koła względem drugiego, a u Ciebie przednie bankowo zbyt mocno wystają u góry względem tylnego.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez zebra » 17 cze 2010, o 14:40

Wielkie dzieki! Obejrzalem kola i wyglada to tak:
- przednie kola sa prawie pionowe - wierzcholki maja sie minimalnie ku sobie (w porownaniu w tylem)
- patrzac od gory na auto widac, ze przody przednich kol maja sie dosc wyraznie ku sobie.

Jutro ustawie geometrie i mam nadzieje ze bedzie OK. Tylko nie rozumiem tego blokowania sie kol w max. skrecie.

Pozdrowienia!
Avatar użytkownika
zebra
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 15:14
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości