Tuleje metalowo-gumowe Wymiana

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Tuleje metalowo-gumowe Wymiana

Postprzez Rot » 6 cze 2009, o 23:21

Witajcie, potrzebuję pomocy czy ktoś może mi tak łopatologicznie opisać jak wymienić tuleje w wahaczach przednich (te pionowe i poziome) w warunkach garażowych, ale będę miał dostęp do prasy więc chodzi mi głównie o odkręcenia i przykręcenie wahaczy, jak to po kolei trzeba zrobić, na co uważać, co może trudności sprawić itd. A i pod co podnośnik podkładać żeby unieść. Z góry dzięki.
Avatar użytkownika
Rot
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7 lis 2008, o 01:07
Lokalizacja: Warszawa

Tuleje metalowo-gumowe Wymiana

 

Postprzez Pascal » 7 cze 2009, o 00:38

Kolego Rot jak na dłoni opisane...
http://www.golf3.pl/topics28/poradnik-w ... t12822.htm
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez Rot » 7 cze 2009, o 11:28

o faktycznie jakoś wcześniej źle musiałem szukać, dzięki i sorka za temat, choć mi chodzi o przód.
Avatar użytkownika
Rot
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7 lis 2008, o 01:07
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Repsol » 7 cze 2009, o 11:42

Pascal napisał(a):Kolego Rot jak na dłoni opisane...
http://www.golf3.pl/topics28/poradnik-w ... t12822.htm


Kolego Pascal to jest poradnik dotyczący tylnej belki a nie przednich wachaczy.

Rot pierwsze od czego powinieneś zacząć to od poluzowania nakrętki półosi. Auto powinno wtedy stać na kołach a nie na lewarku (ta nakrętka zazwyczaj jest zapieczona i mocno trzyma). Być może ten zabieg nie będzie konieczny, jeżeli chcesz wymienić tylko tuleje ale w razie jakbyś nie mógł wyjąć/włożyc wachacza to wtedy (po uprzednim wybiciu końcówki drążka) pozwoli Ci to na odciągnięcie/odchylenie całej zwrotnicy wraz z amorem. Będziesz miał zdecydowanie więcej miejsca i większe pole do popisu.

Następnie auto lewarkiem w górę, podkładasz "kobyłkę" albo jakiś klocek drewniany tak aby wszystko było stabilne, pewnie stało. Zdejmujesz koło. No i wchodzisz do kanału i dymasz... ;-)

*odkręcasz osłonę silnikową
*końcówkę stabilizatora (jeżeli go masz)
*śrubę zabezpieczającą sworzeń przy zwrotnicy, wybijasz ją i sworzeń też.
*na konieć odkręcasz śruby trzymające tuleje (ważne abyś zaopatrzył się w dobry pasowny klucz nasadowy nr.18 z jakąś przedłużką, tak aby nie obrobić łebka, bo wtedy narobisz sobie niepotrzebnej roboty i będziesz siedział pół dnia nad tymi dwoma śrubami. One też dosyć mocno trzymaja i czasami ciężko je ruszyć)

Jak się z tym uporasz to możesz wyjmować wachacz. Jeżeli nie będzie chcial Ci wyjść bo będzie blokowała go zwrotnica i tarcza hamulcowa, to wtedy odkręcasz i wybijasz końcówkę drążka kierowniczego. Dobrze byłoby abyś miał do tego specjalny ściągacz. Następnie odkręcasz wcześniej poluzowaną nakrętkę półosi i odciągasz wszystko na zewnątrz (to jest właśnie to o czym pisałem na samym początku)

Takim oto sposobem masz wachacz na wierzchu.

Do samej wymiany tuleji nie będziesz potrzebował prasy. Jeżeli masz imadło to w zupełności Ci ono wystarczy.

Przy wbijaniu pionowej tuleji zwróć uwagę na to jak była założona stara i wbij ją dokładnie tak samo (to ma ogromne znaczenie dla trwałości całe układu) a jeszcze lepiej bedzie jak zasugerujesz się znakami na wachaczu+tuleja i wg. tego złozysz.

Jeżeli wszystko już złożysz do kupy, to pamiętaj aby nie dociągać na maksa srub tuleji wtedy gdy wachacz jest bezwładny. Dokręć je dopiero po tym jak już wszystko poskładasz i auto będzie stało na kołach, czyli praktycznie rzecz biorąc na samym końcu. To również ma spore znaczenie w tym ile wytrzymają Ci nowo załozone części.

Tuleje polecam Ci firmy FEBI lub LEMFORDER.

Tyle ode mnie. Pozdrawiam :-)
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Pascal » 7 cze 2009, o 18:04

kurde nie doczytałem.... :oops: sorksik
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez Jacol » 8 cze 2009, o 08:06

W zalaczniku tego posta masz pdf'a z obrazkami dotyczacymi wymiany. Jesli czegos nie bedziesz rozumial, to pytaj.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Rot » 8 cze 2009, o 21:04

ooooo fajne, wielkie dzięki :)

[ Dodano: 2009-06-18, 00:58 ]
nie będę zakładał nowego tematu ale mam mały problem, który już mnie nurtuje od dawna w sumie od kiedy mam auto: mianowicie przy gwałtownym ruszaniu słyszę czasem taki jeden zgrzyt z przodu jakby od silnika i potem jest cisza nic nie stuka nie puka nawet przy skręcaniu, przy normalnym ruszaniu jest git tylko jak chcę tak szybciej ruszyć to takie coś się pojawia co to może być?
Avatar użytkownika
Rot
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7 lis 2008, o 01:07
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Antoine » 5 lis 2009, o 01:11

Repsol napisał(a):Tuleje polecam Ci firmy FEBI lub LEMFORDER.




Tzn nie ma co oryginalnych za 78zl kupowac i kupic Febiego za 15? ile wytrzymaja te Febiego? (tylne przedniego wahacza). Mam jeszcze opcje TRW w tej samej cenie (15zl)...
czy jesli przednie oryginalne tuleje sa jeszcze ok 233kkm to tez je przy okazjo wymienic?

ile kosztuje taka usluga (wymiany tulei)?
Avatar użytkownika
Antoine
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 16 cze 2008, o 13:24
Lokalizacja: Litzmannstadt

Postprzez Jacol » 5 lis 2009, o 09:08

Jak wymieniac tuleje to wszystkie naraz, obie strony.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez swatu » 5 lis 2009, o 11:13

wymianę tulei metalowo-gumowych powinno się zlecic do ASO.tulejemusza byc wtłaczane w określonym połozeniu.Wzadnym przypadku nie wolno wybijac starej tulei i wbijac nowej.Do czynnosci tej trzeba skorzystac z prasy.Jezeli tuleje wymieniamy samodzielnie ,to trzeba zapoznac sie przed wycisnieciem tulei ,jak była osadzona.Jedna ze strzałek wybitych na tulei,musi po zamontowaniu części byc skierowana w stronę otworu na wachaczu

fragment pochodzi z "golf3 obsługa i naprawa"
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkoz2910 » 5 lis 2009, o 17:22

swatu, święte słowa wiem coś o tym :/

Tu masz też coś co może się przydać --> http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-wa ... t13860.htm
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Repsol » 5 lis 2009, o 18:46

Antoine napisał(a):
Repsol napisał(a):Tuleje polecam Ci firmy FEBI lub LEMFORDER.




Tzn nie ma co oryginalnych za 78zl kupowac i kupic Febiego za 15? ile wytrzymaja te Febiego? (tylne przedniego wahacza). Mam jeszcze opcje TRW w tej samej cenie (15zl)...
czy jesli przednie oryginalne tuleje sa jeszcze ok 233kkm to tez je przy okazjo wymienic?

ile kosztuje taka usluga (wymiany tulei)?


Nie wiem ile one mogą wytrzymać, nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci jednoznacznie na to pytanie gdyż to zależy od bardzo wielu czynników a głównym z nich jest jak wiadomo stan naszych Polskich "autostrad" Ale napewno jak na Polskie warunki sporo... ja nie znam nikogo kto narzekałby na elementy zawieszenia tej firmy. Sam jeżdżę na tych częściach i nie narzekam.
Firma TRW robi bardzo dobrej jakości końcówki drążków kierowniczych.

Regenerując zawieszenie powinieneś wymienić wszystko: tuleje pionową (tylna), tuleje poziomą (przednia), przegub kulowy wahacza-tzw. sworzeń, łączniki stabilizatora i końcówki drążków kierowniczych też. Oczywiście prawa i lewa strona ofc. :-)

marcinkoz2910, a co niby w tym tekscie jest takiego świętego?
Wg. mnie on się kupy nie trzyma. Pierwsza część zaprzecza drugiej.
Hehe... ja nie wiem kto tą książkę pisał :hyhy: :wstyd:
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości