Tuleje wahaczy i tylnej osi

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Tuleje wahaczy i tylnej osi

Postprzez Piotrek-Zabrze » 16 gru 2014, o 21:29

Witam
Postaram się w miarę rzeczowo opisać moja sprawę.

Dwa tygodnie temu wymieniałem łączniki stabilizatora z przodu (prawy i lewy) w pewnym warsztacie sieciówce na N ( z litości nie podam pełnej nazwy ale każdy wie pewnie jaka to świecówka) Poprosiłem także przy okazji o sprawdzenie geometrii. Okazało się że z przodu wyniki nie są za dobre i należy ustawić geometrie. Niestety coś im się w maszynie popsuło i nie mogli tego zrobić tego samego dnia. Miałem przyjechać za tydzień na ustawienie geometrii z przodu. Poza tym zapytałem mechanika który sprawdzał geometrie czy poza tym, pod spodem jest wszystko ok. Powiedział ze należy w przyszłości pomyśleć na wymianą poduszek amortyzatorów z przodu, poza tym wszystko ok. No i ok. Przyjechałem za tydzień na ustawienie geometrii. Chłopaki (inni z innej zmiany)męczyli się z tym ponad 2 godziny (mieli problem z ustawieniem kątów) ale w końcu ustawili. Po czym szczęśliwie poinformowali mnie że mam do wymiany tuleje tylnej osi i tuleje wahaczy z przodu. Koszt 850 zł Diagnoza jak mnie poinformowano ''na oko''Problem jest taki ze w aucie ani nic nie stuka, i prowadzi się dobrze i nie rwie przy ruszaniu , poza tym inny mechanik z tego samego warsztatu sieciówki N dokładnie tydzień wcześniej przy kontroli geometrii nie stwierdził by była konieczna ich wymiana. Wydaje mi się ze coś tu nie gra. Co o tym sądzicie ? Czy nie jest to aby czasem próba naciągania na drogą naprawę ?
Ostatnio edytowano 16 gru 2014, o 21:54 przez Piotrek-Zabrze, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Piotrek-Zabrze
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 08:03
Lokalizacja: Zabrze

Tuleje wahaczy i tylnej osi

 

Postprzez palio » 16 gru 2014, o 21:32

Pojechać na inną stacje diagnostyczną postawić auto na szarpakach.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 16 gru 2014, o 21:33

Piotrek-Zabrze
koszt geometri max 80 zł . Moje zdanie jest takie że chcą cię naciągnać na koszta . Jeśli nic nie puka nie stuka to po co wymieniać ? :luka: proponuje jeszcze pojechać na trzepaki jeśli chcesz sprawdzić zawias czy w 100 % jest z nim wporządku od tego warszatu woon bo dobre naciągacze :cisza:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez martinfp » 16 gru 2014, o 21:58

Dokładnie na stacji kontroli ok 10zł zapłacisz i będziesz miał pewność co do stanu zawiasu
martinfp
Badacz tematu
 
Posty: 274
Dołączył(a): 14 lip 2014, o 10:52
Lokalizacja: Zabrze/Gliwice

Postprzez Piotrek-Zabrze » 16 gru 2014, o 22:55

Jeśli chodzi o stacje kontroli, to całkiem niedawno (bo w lipcu) miałem badania techniczne i nie tylko ze auto przeszło bez problemu ale człowiek który robił mi przegląd stwierdził ze jak na swój wiek auto jest bardzo dobrze utrzymane. Myślę że gdyby coś było nie tak z tulejami w zawieszeniu nie przeszło by to bez echa na przeglądzie :szok: . A nie przekonuje mnie gadka ze problem zużytych tulei mógł wystąpić w ciągu ostatnich 5 miesięcy w 17 letnim aucie :-o Tym bardziej że auto nie jest dużo wyjeżdżane ( do pracy mam auto firmowe)
Avatar użytkownika
Piotrek-Zabrze
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 08:03
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Gesiu_15 » 16 gru 2014, o 22:59

Piotrek-Zabrze napisał(a):A nie przekonuje mnie ze problem mógł wystąpić w ciągu ostatnich 5 miesięcy w 17 letnim aucie :-o


wszystko da się zrobić , mamy drogi jakie mamy trzeba uważać a naprawdę nic się nie dzieje :-) tak jak pisałem , jak nie ściąga , dobrze się trzyma nic nie puka nie stuka to nie ruszaj . 100 % będziesz wiedział jak pojedziesz na trzepaki . Tamten warszatat omijaj z daleka bo dobre naciągacze :zalamany:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Piotrek-Zabrze » 16 gru 2014, o 23:11

Być może na wsi na polnej dziurawej drodze w Pcimiu, ale uwierz mi że w Zabrzu mamy drogi pokryte asfaltem :mrgreen: :lol:

Pod koniec stycznia jadę do zaufanego warsztatu na wymianę sprzęgła, to poproszę przy okazji by sprawdzili zawieszenie (bez naprowadzania na konkretny element żeby nie ''inspirować'' :luka: )
Avatar użytkownika
Piotrek-Zabrze
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 08:03
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Emiczka » 16 gru 2014, o 23:17

ja bym pojechała na staje diagnostyczną byłam ostatnio pan mi powiedział co jest nie tak a co ok kosztowało mnie to 20 złotych a sprawdził mi dosłownie wszystko.:)
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez witboy » 16 gru 2014, o 23:35

dokladnie jechac na stacje diagnostyczna i niech sprawdzi dokladnie co i jak koszt z amorkami itd to max 20zl a powiedz zeby sprawdzil dokladnie czy cos sie naprzyklad nie zaczyna dziac, tym bardziej ze czesci do golfa 3 sa bajecznie tanie i mozna doslownie za grosze wszystko zrobic na nowych i niezlych czesciach
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 17 gru 2014, o 18:28

Jedzna stacje diagnostyczną sprawdzą to rzetelnie za 10-30 zł

ustawienie geometri to 30 zł punkt
kąt lewe 30 zł
kąt prawe 30 zł
zbierznośc 30 zł
+ 10 na browar + 100 złmax

jeśli coś jest do wymiany jak poruszka amortyzatora to najpierw poduszka i łorzyska czytaj komplet

potem geometria bo przestawi sie beometrie przy wymianie nawet minimalnie

druga sprawa geometria to geometria nawet rużnica ciśnień w kołąch daje kolosalne cuda

jeśli jest do zrobinia geometria to sprawdz czy nie ma uszkodzeń na bierzniku opon gdzieć mocniej zużyte


ps robisz geometrie to najpierw zrób zawieszenie wymien komplet tulei zworzni koncówek itp
i dopiero geometria a bedziesz miał 30 tys km z głowy wiem z włąsnego doświadczenia
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Piotrek-Zabrze » 17 gru 2014, o 19:16

Ale ja napisałem przecież że poduszki nie wymagają natychmiastowej wymiany.To jest akurat tu nie istotne. Amortyzatory badałem po rewelacjach w N w zaufanym warsztacie i mam wydruk że na razie wszystko jest ok z nimi. Także na razie ich nie będę robił. Geomterie mam już zrobioną bo muszę jakoś jeździć. Na razie mam do zrobienia sprzęgło i czujnik ABS w styczniu. Żadnych remontów z zawieszeniem obecnie nie planuje. :suchy: Tak jak pisałem wcześniej poproszę w zaufanym warsztacie żeby przy okazji wymiany w/w sprawdzili ogólny stan zawieszenia. Ale i tak dopóki nie stuka to nic ruszać nie będę (chyba że będzie coś poważnego w co watpię)
Avatar użytkownika
Piotrek-Zabrze
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 08:03
Lokalizacja: Zabrze


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości