Tulejki wahaczy/ łączniki stabilizatora/końcuwówki drążka

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Tulejki wahaczy/ łączniki stabilizatora/końcuwówki drążka

Postprzez przemek2604 » 30 cze 2011, o 22:35

Mam pytanie czy w swoim skromnym garażu dam radę to zrobić czy mechanik i nie próbować nawet? nie chciałbym przepłacać ale nie jestem pewien czy to strasznie trudno jest wymienic te 3 częsci w prawym przednim kole :) Tworzył ktoś moze poradnik co do wymiany tych czesci? jesli tak i może ktoś ma to serdecznie podziekuje:)
This Is Just The Begining... Moje Mk3
Avatar użytkownika
przemek2604
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 15:00
Lokalizacja: POlska Lubelskie :P

Tulejki wahaczy/ łączniki stabilizatora/końcuwówki drążka

 

Postprzez AdiK__ » 30 cze 2011, o 22:47

Z łącznikiem napewno sobie poradzisz ; ) Końcówke również możesz wymienić ale po tym i tak będziesz musiał jechać ustawić zbieżność ; ) co do tulejek: jeśli śruby nie stoją i nie trzeba ingerować palnikiem to da się aczkolwiek trzeba również mieć naprawde solidne imadło lub prasę by je wcisnąć gdyż odradzam wbijanie młotkiem, tulejka się wygina i rozwulkanizowuje co skraca diametralnie jej właściwości : ) tak więc reasumując wybrałbym się do mechanika zrobi to szybko sprawnie i solidnie (miejmy nadzieję) : )
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez przemek2604 » 30 cze 2011, o 22:55

znając mechaników w mojej okolicy to i tak sie młotkiem posłużą:) a jesli na gwincie od drązka kierowniczego oznacze sobie znak/śladi wkręce nowy do tego samego znakuto nie bedzie on tak jakby myśląc w skrócie ustawiony tak jak był?:)
This Is Just The Begining... Moje Mk3
Avatar użytkownika
przemek2604
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 15:00
Lokalizacja: POlska Lubelskie :P

Postprzez AdiK__ » 30 cze 2011, o 23:14

Zamiennik może się różnić długością (końcówka) i wtedy już się kąt przestawi. Więc jak uważasz, możesz zrobić tak jak napisałeś przejechać sie i zobaczysz czy Cię nie ściąga jeśli nie będzie widać znaczącej różnicy to będzie git chyba że oponki zacznie Ci lizać ;)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez przemek2604 » 30 cze 2011, o 23:24

heh ;) nie no może nie ;D sprawdzi sie od razu co i jak :) najgorzej mysłę bedzie z wybiciem tych tulejek;/ znasz sposob jak je wydostac?:) jakis przecinak i ognia czy takie sposoby mozna sobie darowac?:)
This Is Just The Begining... Moje Mk3
Avatar użytkownika
przemek2604
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 15:00
Lokalizacja: POlska Lubelskie :P

Postprzez AdiK__ » 1 lip 2011, o 07:17

Dokładnie tak jak mówisz : ) starą tulejke można śmiało wybić młotkiem : )
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Sivy » 1 lip 2011, o 11:05

przemek2604 napisał(a):najgorzej mysłę bedzie z wybiciem tych tulejek


Najgorzej to będzie odkręcić wahacz, jeśli nie był odkrecany niedawno. Śruby lubią się ukręcić i wtedy jest pod górkę.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez przemek2604 » 1 lip 2011, o 11:23

aaaa o tym to nie wiedziałem;/ no skoro tulką sie tulejki to pewnie dawno nie było ruszane;/ to co potem rozwiercac trzeba??
This Is Just The Begining... Moje Mk3
Avatar użytkownika
przemek2604
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 15:00
Lokalizacja: POlska Lubelskie :P

Postprzez Sivy » 1 lip 2011, o 15:29

Urwaną śrube ze środka tulei.

Obrazek

To jest wahacz w mk3. Osadzona sa w nim dwie tuleje oraz swożeń. Górna tuleja odkręca się dość dobrze, dolna mniejsza przenosząca wieksze obciążenie wzdłużne czesto się zapieka. Jesli śruba sie urwie to zostaje w tulei wahacza i trzeba ją rozwiercić. Jeśli masz dobre klucze i chocby imadło powinno Ci się udać, ale żeby dobrze tzn. równo wprasować tuleje w wahacz potrzebna jest prasa (może być ręczna).
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez przemek2604 » 1 lip 2011, o 21:33

Sruby za pomocą Wd40 z trudem ale dało sie odkręcic w miare szybko :) mielismy problem z wyjeciem sworznia bo zapomnielismy z kolega sruby wyciagnąc i wyjść nie chcial a my mlotkiem tluklismy :D ale po paru minutach sie zorientowalismy i zmienione zostało wszystko na nowe :) Dzieki a porade ;D
This Is Just The Begining... Moje Mk3
Avatar użytkownika
przemek2604
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 15:00
Lokalizacja: POlska Lubelskie :P

Postprzez AdiK__ » 1 lip 2011, o 23:08

Sivy, tak swoją droga to w tym wahaczu są przednie i tylne tuleje a nie górne i dolne ; ) tak ku sprostowaniu
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Sivy » 2 lip 2011, o 07:33

Chodzi mi o zdjęcie.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości