Twarde zawieszenie

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Twarde zawieszenie

Postprzez pom » 22 lip 2008, o 00:19

Witam serdecznie po raz pierwszy na tym forum, chciałbym poruszyć wątek twardego zawieszenia. Blisko miesiac temu kupilem golfa3 1.6 93r. z niskim zawieszeniem, nie wiem o ile jest obnizony, ale mam wrazenie ze średnio. Auto bardzo mi sie spodobalo, jednak po bliższym zapoznaniu sie z polskimi drogami tego zawieszenia, zastanawiam sie nad sprzedaza auta. Glownym powodem jest odczuwanie kazdej nierownosci, auto skacze niczym maluch, jak to jest, ze niektorzy z Was placa bajeczne sumy zeby sobie sprawic taki dyskomfort?,,nie mowie juz o uwazaniu na zwyklej wysokosci krawezniki itp..
Jadac mysle glownie o omijaniu nierownosci/studzienek i choc to silnik 1,6 czyli slaby, nie mozna dac po garach bo trzeba patrzec pod kola zeby nie wyskoczyc w powietrze, nie wyobrazam sobie jak mozna korzystac z przyspieszenia w mocniejszych silnikach przy takim zawieszeniu...wiem ze sa tez plusy, typu trzymanie sie na zakretach, ale ja jak na razie widze wiecej minusow. I chyba nie zapowiada sie bym sie przyzwyczail :zalamany:
Czy golf na normalnym zawieszeniu jest duzo bardziej miekki? slyszalem ze golfy sa w ogole twarde. :-?

Pozdrawiam
pom
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 23:33
Lokalizacja: warszawa

Twarde zawieszenie

 

Postprzez Cysiu_NS » 22 lip 2008, o 00:26

jest bardziej miekki jednak delikatne obnizenie przykladowo -40 ma sens na polskich drogach mozna jezdzic normalnie...
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez pom » 25 lip 2008, o 04:02

Cysiu_NS napisał(a):jest bardziej miekki jednak delikatne obnizenie przykladowo -40 ma sens na polskich drogach mozna jezdzic normalnie...


Bardzo dziękuję za info, choć mam wrażenie że nie jest opuszczony do końca, a mimo to jedzie się tyłkiem po asfalcie :cry: , postanowiłem zmienić sprężyny, wszak amory po podniesieniu na lewarku wyglądają na długie, wiec takowa operacja powinna chyba pomóc :cry:

Pozdrawiam
pom
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 23:33
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Imper » 25 lip 2008, o 14:43

golf na seryjnym zawiase jest duzo bardziej komfortowy niz na zawiasie sportowym no i przede wszystkim przeswit jest wiekszy wiadomo nie martwisz sie ze oberwiesz tlumik srodkowy itp. nasze drogi tylko w jednej setnej pozwalaja sie cieszyc ze sportowego zawieszenia no a kazda trasa takim wozem to niczym wielka misja gdzie na nowym terenie musimy byc czujni na wszelkie dziury i studzienki hehe juz nie wspomne o progach zwalniajacych ile to sie nakombinowalem zeby tylko nie uslyszec tego dzieku ze az ciary przechodza 8-)
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pom » 25 lip 2008, o 23:22

ImperfectCell napisał(a):golf na seryjnym zawiase jest duzo bardziej komfortowy niz na zawiasie sportowym no i przede wszystkim przeswit jest wiekszy wiadomo nie martwisz sie ze oberwiesz tlumik srodkowy itp. nasze drogi tylko w jednej setnej pozwalaja sie cieszyc ze sportowego zawieszenia no a kazda trasa takim wozem to niczym wielka misja gdzie na nowym terenie musimy byc czujni na wszelkie dziury i studzienki hehe juz nie wspomne o progach zwalniajacych ile to sie nakombinowalem zeby tylko nie uslyszec tego dzieku ze az ciary przechodza 8-)


I wlasnie o to mi chodzilo, by dowiedziec sie jaki jest na seryjnym, wielkie dzieki :-)
Dokładnie, zero komfortu psychicznego, nie mozna sie na chwilke zamyslic, "misja" to chyba najtrafniejsze slowo. Jesli chodzi o progi zwalniajace to nie wyobrazam sobie nie zatrzymac sie do zera przed takim progiem jadac na takim zawieszeniu (mam na mysli te krotkie hopki), a i tak podskok murowany i tylko nasluchuje z dusza na ramieniu czy podwoziem nie przyhacze...maly przeswit to druga wada niskiego zawieszenia...Fakt, jak jest prosta i rowna nawierzchnia to jedzie sie calkiem przyjemnie, na zakretach jak przyssawka, tylko problem w tym, ze takowych warunkow jest u nas jak na lekarstwo.
Zastanawiam sie jeszcze czy podobnie zachowuja sie wszystkie auta na takim zawieszeniu, czy wszystkie sa takimi taczkami...wszak widuje takie bryki za ok stowke i sa mocno zglebione, jesli tak, to jaki jest sens pozbawiac sie komfortu majac takie fury, pomijajac ulepszony wyglad i ten odsetek uzytecznosci?

Pozdrawiam :-)

[ Dodano: 2008-12-03, 06:44 ]
No i sprężyny wymienione na normalne - o niebo lepsza jazda.
Doprawdy dziwię się jak można zakładać sprężyny twarde na nasze polskie drogi i płacić jeszcze za to, ja bym za darmo z dopłatą tego nie chciał, toć to koszmar... Fakt, ładnie auto się prezentuje, ale co z tego jak to taki "maluch" się robi. :roll:
pom
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 23:33
Lokalizacja: warszawa


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron