Tył dobija

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Tył dobija

Postprzez zloteziele » 27 kwi 2009, o 23:43

Witam wszystkich
Ostatnio dosyć często wożę 5 osób w samochodzi i jak przejeżdzam po jakiś dziurach to tylnie koła dobijają o nadkola. Jest to trochę denerwujące :/ ...poniżej zamieszczam foto mojej gleby. Czy wina tkwi w odbojach ? albo w tulejach ?? jak to zdniagnozować ///pytam bo się kompletnie nie znam. słyszałem o jakiś gumach co się wkłada w resor i podobno pomaga. Dodam że wymiana tylnego zawieszenia nie wchodzi w gre bo nie mam funduszy.

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
zloteziele
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 1 sty 2009, o 22:06
Lokalizacja: Rybnik

Tył dobija

 

Postprzez Procent » 28 kwi 2009, o 00:40

Ja miałem tak samo. Kupiłem takie gumy które się wkłada w zwoje między sprężyny tzw. dystanse. I problem znikł. Polecam bo to tanie i dobre rozwiązanie
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 28 kwi 2009, o 08:21

znaczy opona dobija do blachy? Przed tym powinien chronić odbojnik, ale jego działanie jest "awaryjne" czyli w normalnych warunkach powinien działać tylko przy jakichś potęznych tąpnieciach na dziurach. A jeśli dobija tak często to za słaba spręzyna lub zużyty amor albo jedno i drugie - trudno ocenić na odległość. A wkładanie gum między zwoje to dla mnie prowizorka.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Nowal » 28 kwi 2009, o 09:17

Kolego po 1 to masz baloniaste opony i to moze byc 1 przyczyna, drugą moze byc to ze masz wybite odboje gumowe amortyzatora, a wkladanie gum pomiędzy zwoje to moim zdaniem głopota.
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Admor » 28 kwi 2009, o 10:47

A może warto byłoby się zastanowić nad wymianą amorów bo jak są zjeżdżone do się zawieszenie trochę gumiane robi :roll:
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez zloteziele » 28 kwi 2009, o 15:35

Jak jeżdze sam albo 3 osoby w aucie to lajt ...nic nie stuka ani nie dobija, ale jak siądzie mi 5 chłopa to na każdej więkrzej dziurze dobija do blachy.Nowal piszesz że mam baloniaste opony ( w sensie wysokie tak ?) to jest 60-tka jak włoże tam mniejszą to może i dobijanie opony sie straci ale będę walił podwoziem o np. progi zwalniające ...więc to niewchodzi w grę. więc chyba zakupie to co ma procent ...wyjdzie tanio, a będę je zakłądał jak bede woził 5 ludzi. tylko jak to sie fachowo nazywa ...bo musze wiedzieć co powiedzieć sprzedawcy hihi :P ..
PS. jak samemu zdiagnozować czy te odboje są dobre czy złe ??
ass my Golf ;)
Avatar użytkownika
zloteziele
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 1 sty 2009, o 22:06
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Procent » 29 kwi 2009, o 23:27

powiesz że chcesz gumowe dystanse między sprężyny bo Ci tył pada przy większym obciążeniu i już będzie wiedział ocb. Fakt może te gumy to głupota, ale wolę mieć gumu między sprężynami niż bić dupą o dziury na naszych drogach. Jedną oponę mi takie właśnie bicie rozerwało na strzępy. po 100 km opona normalnie się rozerwała, a więc tymczasowo można zastosować takie rozwiązanie. będą fundusze to i będzie zawiecha. Proste
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Sivy » 29 kwi 2009, o 23:41

Kolo praktycznie styka sie z nadkolem, wiec czemu sie dziwisz, ze dobija na dziurach itd. Wloz co chesz, nic Ci to nie da na dluzsza mete. Albo zawias stadndard, albo mocna sprzezyna do odpowiedniego amortyzatora.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Procent » 29 kwi 2009, o 23:46

Na dłuższą metę na pewno nie więc pisałem takie rozwiązanie jest dobre, ale tymczasowo. Zresztą... ja napisałem jak zrobiłem, ale są tu lepsi z większą wiedzą niż ja. Ja tylko zaproponowałem. Ale każdy zrobi co uważa
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Sivy » 30 kwi 2009, o 08:38

Procent, kazde rozwiazanie, ktore daje rezultat jest dobrym wyjsciem. Pzdr.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Jacol » 30 kwi 2009, o 13:55

Sivy napisał(a):Procent, kazde rozwiazanie, ktore daje rezultat jest dobrym wyjsciem. Pzdr.


Bzdura. Rownie dobrze, mozna lac olej po frytkach do diesla bo i tak przeciez go przepali i pojedzie.

Wsadzasz gume i juz sprezyna inaczej pracuje. Sa inne naprezenia i tylko mozna popsuc sprezyne. Ja mam standardowy zawias, wiozlem 6 osob i nie dobijalo mi ani na 185/60/14 ani na 175/65/13. Do wymiany przede wszystkim sprezyny, pozniej, jesli niesprawne to amortyzatory. Wymiana odboju na amortyzatorze nic nie pomoze. Odboj niweluje dobicie juz samego tloka w amortyzatorze a nie dobijanie opony do nadkola. Wysokosc auta kontroluje sprezyna a nie amortyzator i to od niej zalezy wlasnie "gleba". Mozna do krotszej sprezyny zalozyc standardowy amortyzator tylko nie bedzie on pracowal w zakresie przewidzianym dla standardowej sprezyny przez co szybciej sie zuzyje.

Naprawde, nie robcie jaj i nie kombinujcie z jakimis gumkami do sprezyn bo to dobre aby dojechac do serwisu a nie na tym jezdzic. Tegie glowy projektowaly zawieszenie samochodu i jesli te gumy byly by dobrym rozwiazaniem to bysmy na nich jezdzili.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez Sivy » 30 kwi 2009, o 14:28

Jacol, umiejetnie dobieraj slowa i czytaj od poczatku.
zloteziele, nie ma funduszy na wymiane zawieszenia.. Napisalem, o standardowym zawieszeniu lub odpowiednim doborze sprezyny do amortyzatora trzy posty wyzej od Twojego. Kazdy robi co uwaza i nie mi to oceniac wiec mysle, ze jesli cos sie w jakims stopniu sprawdza i jest doraznym rozwiazniem niech sobie wsadza co mu sie podba. Jego Golf.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości