wymiana gumy kielicha lewego amora....

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

wymiana gumy kielicha lewego amora....

Postprzez makaveli1986 » 18 maja 2011, o 18:18

witam....mam problem z amorem lewym poniewaz amor jest luzny poprzez wlasnie ta gume....i teraz zastanawiam sie czy jechac do mechanika czy zrobic to samemu czy nie jest to skomplikowane...moglby mi ktos podpowiedziec czy ktos juz to robil i moglby mi to wytlumaczyc jak sobie z tym poradzic......pozdro 4 All i z gory dziekowa
makaveli1986
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 14:51
Lokalizacja: Łódź

wymiana gumy kielicha lewego amora....

 

Postprzez falko29 » 18 maja 2011, o 19:32

Z tego co wiem, to śruba w kielichu ma gniazdo na klucz imbusowy, a na nakrętkę nakładasz klucz płaski oczkowy. Ot cała filozofia. Klucz imbusowy w jakiś sposób blokujesz (przytrzymujesz), wówczas, kluczem płaskim odkręcasz nakrętkę. Tyle wiem z teorii. Poza tym nie wiem, czy trzeba dźwigać auto i np, wywalać wahacz, zeby zdjąć całego amora, by założyć też gumę od dołu (o ile jakaś się tam znajduje)
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

Postprzez makaveli1986 » 18 maja 2011, o 21:15

wiec trzeba sciagac calego amora czy po prostu wlozyc ta gume z gory??
makaveli1986
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 14:51
Lokalizacja: Łódź

Postprzez marcinkoz2910 » 18 maja 2011, o 22:02

będzie trzeba wyjąć całą kolumnę McPersona inaczej nie zrobisz tego

z 2 miesiące temu robiłem to u siebie
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez makaveli1986 » 18 maja 2011, o 22:59

marcinkoz2910 ciezko jest wyciagnac to moge gdzies znalezc fotoporade czy cus??
makaveli1986
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 14:51
Lokalizacja: Łódź

Postprzez marcinkoz2910 » 19 maja 2011, o 08:42

no są dwie opcje jedna prostsza ale kosztowniejsza czyli odkręcenie góry mocowania kolumny a potem odkręcasz amortyzator od jarzma zwrotnicy ale wtedy stracisz ustawienia kątów kół i trzeba będzie jechać ustawić geometrię

albo odkręcić cały amortyzator ze zwrotnicą i wtedy kąty pozostaną nienaruszone

potem wystarczy się tylko dobrać do górnego mocowania sprężyny i wymienić uszkodzone elementy
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez makaveli1986 » 19 maja 2011, o 13:34

gdzies czytalem ze bede potrzebowal jakiegos sciskacza do sprezyn czy cos takiego....bo wolabym postapic jak druga porada od marcinkoz2910....???
makaveli1986
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 14:51
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Sivy » 19 maja 2011, o 22:20

Mozna to ogarnac bez odpinania amora od zwrotnicy, mianowicie poluzowac nakretke gornego mocowania kluczem plaskim oczkowym gietym (plaski oczkowy nie wejdzie) przy kontrze imbusem, Golf do gory, kolo w dol, scisnac jak najwyzej sprezyne, az gorny talezyk mocowania bedzie luzny i odkrecic gorna poduszke wraz z lozyskiem. Montaz poduszki, dokrecenie i zluzowanie sprezyny i po robocie. Z pistoletem dynamometrycznym 30 minut roboty.
Ostatnio edytowano 19 maja 2011, o 22:46 przez Sivy, łącznie edytowano 1 raz
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez RAQnio_V » 19 maja 2011, o 22:45

wymiana nie jest skomplikowana tylko trzeba mieć troszkę pojęcia na ten temat i odpowiednia narzędzia...
klucz 21 (najlepiej taki do świec na grzechotkę lub gięty oczkowy) żebyś mógł włożyć przez niego imbusa do podtrzymania teleskopu od amortyzatora. odkręcasz śrubę, zdejmujesz talerzyk ten z góry. odkręcasz amortyzator od piasty (dwie śruby) wyjmujesz amortyzator. ściągaczem do sprężyn ściskasz maxymalnie sprężynę i odkręcasz nakrętkę na górze. ściągasz "tą gumę" czyli łożysko amortyzatora zakładasz nowe i wszystko w odwrotnej kolejności... po założeniu górnego talerzyka ostatnią śrubę najlepiej dokręcić kluczem pneumatycznym ale jak nie masz to przykręć własnymi siłami zwykłym kluczem. Jedziesz na geometrię i przed ustawieniem prosisz o dokręcenie amortyzatora.

Powodzenia
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez TRD » 20 maja 2011, o 23:40

demontaż mcpersona
demontaż mcpersona cz2

tu masz krok po kroku

link z "http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-53360.html"


można to podwiesić w poradach bo filmik jest pomocny
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Postprzez makaveli1986 » 6 cze 2011, o 12:25

chcialbym odswiezyc temat bo nie bede pisal kolejnego postu bo ten temat sie wiaze z tym co wczesniej pisalem....po wymianie kielicha nie zmienilo sie prawie nic....i tu teraz nasuwa mi sie pytanie co to moze byc za dzwiek dalej....;tzn wraz z wiekasza predkoscia halas sie nasila........takie buczenie.....cp to moze byc....tarcze,opony wachacze drazek kierownicy sam niewiem...prosze o pomoc...pozdrawiam
makaveli1986
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 14:51
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Bradley » 6 cze 2011, o 21:53

lozysko?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości