wymiana łożysk

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

wymiana łożysk

Postprzez shaggy8 » 1 paź 2007, o 15:51

Mam pytanie czy można sobie domowym sposobem wymienić łożyska w przednich kołach ?? chyba to łożyska bo jak jedzie sie prosto nie słychac na zakrentach natomiast słychac takie rownomierne jakby przerywanie prosze o rady co to może byc jak to jeszcze lepiej sprawdzic , z gory dzięki wielkie
shaggy8
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 paź 2007, o 15:27
Lokalizacja: Podkarpacie

wymiana łożysk

 

Postprzez Bartek » 2 paź 2007, o 17:02

siemanko.moze to nie lozyska tylko przeguby co??lozyska jak sa walniete to slychac taki szum.
bartolassi
Avatar użytkownika
Bartek
Badacz tematu
 
Posty: 165
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 11:03
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez pogo84 » 2 paź 2007, o 19:34

a jezeli wiem ze to lozysko? koszt naprawy?
pogo84
Badacz tematu
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 paź 2007, o 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcinmayday » 2 paź 2007, o 23:12

Witam
łożysko kosztuje w granicach 40 zł jest nie drogie a co do wymiany to mechanik weźmie ok 50 zł a co do tego żęby samemu wymianiać lożysko to trzeba mieć trocha pojęcia i wiedzieć jak to zrobić żeby nie ustawiać później zbierznośći bo na robisz się a później i tak będziesz musiał 30zł zapłaćić za ustawienie zbierznośći
Po pierwsze żeby je wybić to musiśz wyjąc całego makpersona bo inaczej nie wybijesz łożyska ażeby go wyjąc musisz odkręcić srube mocującą z góry makpersona.
Po drugie wiadomo odkęcić przegób i końcówke drążka kaerowniczego wybija się ją troche trudno trzena mocno napier... w metal w który wchodzi końcówka po odkręceniu nakrętki oczywiście a nie jak niektórzy robią od spodu końcówki tam gdzie się nakręca nakrętke.
I po trzecie odkręcamy drógą końcówke ale od spodu trzy śruby usemki.

I co naj ważniejsze jak będziesz z powrotem ustawiał to musisz ustawić tą dolną końcówke tak jak była bo są tam podłużne otwory do ustawiania zbioerzności, naj lepiej zaznaczyć sobie zanim jeszcze ją odkręcimy

Myśle że pomogłem:)

POzdrawiam
marcinmayday
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 lip 2007, o 17:39
Lokalizacja: Skaryszew/Radom

Postprzez shaggy8 » 4 paź 2007, o 10:12

dzięki wielkie za rady to bede musiał odwiedzic mechanika zeby to wszystko posprawdzał no bo z tyłem to nie ma problemu mozna samemu wymienic caly zestaw spodkalem za 70 zł.
shaggy8
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 paź 2007, o 15:27
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez tyberianki » 27 maja 2008, o 22:53

szukaj tańszych dostawców części, ja za komplet tylne łożyska koła zapłaciłem 50 zł
Avatar użytkownika
tyberianki
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 11:54
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez gello1 » 11 lis 2009, o 13:10

mam pytanie odnośnie łożysk z przodu czy jak się wymienia te łożyska z przodu to trzeba tez wymieniać piasty(kumpel mi mówił że trzeba). Są wogóle piasty w przednich kołach jak to wygląda sprawa z tym???
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez swatu » 11 lis 2009, o 13:15

dobrze by było odkrecic wszystsko od zwrotnicy tzn. wachacz, polos, koncowke drazka, stabilizator (jesli masz), hamulce (jarzmo zacisk) , zdjac tarcze slowem zostawic gola piaste z zwrotnica. I tu masz dwie opcje wymontowac kolumne mcpersona w calosci lub odkrecic zwrotnice od amora. Druga opcja wiaze sie z geometria. Ale skoro nie posiadasz prasy to zasuwanie do kogos (zalezy jakie masz uklady z tym kims) z cala kolumna jest niewygodne i dziwne.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=99868
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Groch367 » 16 lis 2009, o 10:13

shaggy8, zainwestuj w coś droższego za 30-40zl wcale nie kupisz dobrego lozyska, polecam SKF lub innej dobrej klasy lożyska
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez tyberianki » 16 lis 2009, o 10:20

po co przepłacać za SKF, polskie łożyska są równie dobre, a może nawet i lepsze, przykładowo za polskie zapłacisz 8 zł to za SKF 28 zł
Avatar użytkownika
tyberianki
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 11:54
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Groch367 » 16 lis 2009, o 10:32

tyberianki, ja juz pojezdzilem na polskich zamiennikach i japonskich równiez

5tys km to jest max :zalamany: lepiej zaplacic za dobre i miec spokoj ;-)
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez BORYS22 » 16 lis 2009, o 11:45

Opis wymiany łożyska VW Golf/Passat


Kolejność czynności:
1. Odkręcasz nakrętkę piasty 30 lub 32mm (zależnie od rocznika) Dobry klucz !!!
2. Podnosisz samochód i odkręcasz koło
3. Demontujesz zacisk hamulcowy i jego wspornik zdejmujesz tarczę
4. Odłączasz drążek wybijając końcówkę (możesz odkręcić drążek ale później geometria do ustawienia)
5. Odkręcasz stabilizator od wahacza nakrętka 13mm (niekonieczne ale pomaga w późniejszym demontażu)
6. Zdejmujesz dolny sworzeń po odkręceniu i wybiciu śruby - 2klucze 17mm (lub 16mm) (możesz odkręcić sworzeń od wahacza 3 śruby ale później geometria sie kłania)
7. Odkręcasz górę kolumny resorującej (klucz 23mm(chyba) + imbus 7mm) (można odkręcić dół 2 śruby i wyciągnąć wszystko bez kolumny ale znowu ta geometria)
8. Masz już wszystko na wierzchu. Wybijasz piastę. Zostanie na niej część bieżni łożyska. “Zdejmuje” się ją ostrym przecinakiem lub śrubokrętem z przebijakiem.
9. Wyciągasz 2 pierścienie rozprężne
10. Wybijasz łożysko - Duuuuży młotek lub prasa.

Montaż:
1. Zakładasz jeden pierścień.
2. Wciskasz łożysko (duże imadło lub prasa i przez stare łozysko najlepiej)
3. Zakładasz drugi pierścień.
4. Wciskasz to co się kręci uważając co by bieżnia nie wylazła.
Reszta w odwrotnej kolejności.

Parę uwag:
Kupiłem łożysko CX za 40 parę zeta, łożysko dobre made in japan, ale pierścienie za grube, nie wchodziły w nacięcia trochę trzeba było je podszlifować.
W zasadzie całość bez zacięć. Czas 2 godzinki + 2 piwka.
I tyle
Powodzenia.
Avatar użytkownika
BORYS22
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:12
Lokalizacja: krzeszowice

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości